Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-11, 16:00
  #13
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vill ej att det skall bli bortglömt.

Citat:
Ursprungligen postat av trasapan
Hej Åke! Hoppas du mår bra. Jag bor i Storfors o är född många år efter.händeösen. men jag har tänkt så mkt på Ulla o Er familj. Får jag lägga en blomma på graven till våren? Jag vill inte.att det som hände ska.bli bortglömt. Mvh Camilla

Precis som med alla andra liknande detta mycket tragiska fall vill man att inget av dem skall glömmas bort. Även om det har gått lång tid sedan det hände.
Citera
2022-01-06, 14:20
  #14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mordet vid Lillfors sågverk.

Från SVENSKA MORDFALL.

Citat:

"10 juni 1957. Ulla Andersson (1939.03.05) hittades strypt till döds vid Lillfors sågverk i Storfors i Värmland. Motivet var att Ulla nekat gärningsmannen en kyss. Kurt Viktorsson (1928.04.24-2012.03.01) dömdes till rättspsykiatrisk vård."
Citera
2024-03-19, 20:56
  #15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fler uppgifter.

Från nya SVENSKA MORDFALL.

Citat:

"Brottsoffer: Ulla Andersson, född 1939-03-05
Gärningsman: Kurt Viktorsson, född 1938-04-24, död 2012-03-01
Datum: 1957-06-10
Adress/ort: Kvarnbron, Storfors
Län: Värmland
Modus: Kvävning
Brottsrubricering: Dråp
Dom: Straffriförklarades och intogs för vård på sinnessjukhus
Händelse: På väg hem från en danstillställning i Folkets park fick Kurt Viktorsson syn på sin granne Ulla Andersson. Viktorsson följde efter Andersson och när de nådde Kvarnbron vid Lillfors sågverk försökte han tvinga till sig en kyss. När Andersson protesterade blev Viktorsson rasande och ströp henne medvetslös. Viktorsson släpade sedan den medvetslösa Andersson bakom ett skjul där han fullbordade dådet genom att strypa henne till döds med hennes egen sjal."
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback