Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-13, 01:57
  #1
Medlem
Kompiiitens avatar
Har pengarna och behovet, var köper man illegala vapen i Sverige eller i utlandet? Frågan gäller en automat puffra. Tack för svar.
Citera
2011-10-13, 02:00
  #2
Medlem
Enligt egen erfarenhet kan taxiförare i länder som turkiet,bulgarien m.m trolla fram sådant eftersom du inte har andra kontakter. Hur du får över det till Sverige utan att åka fast är en annan femma. ( Nu har jag aldrig köpt ett vapen men blivit erbjuden )
Citera
2011-10-13, 02:06
  #3
Medlem
Kompiiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Enligt egen erfarenhet kan taxiförare i länder som turkiet,bulgarien m.m trolla fram sådant eftersom du inte har andra kontakter. Hur du får över det till Sverige utan att åka fast är en annan femma. ( Nu har jag aldrig köpt ett vapen men blivit erbjuden )

Transporten borde inte vara så svår, åka i en vanlig "svensson" bil på semester med städat folk, köra försiktigt och vara allmänt laglig är tanken. Risken att åka fast då borde vara minimal.

Det farliga är väl vid affärs-uppgörelsen om man blir skjuten istället för att få det man avtalat om. Hur ser Ryssland ut förresten? Vågar man sig dit?
Citera
2011-10-13, 02:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompiiiten
Har pengarna och behovet, var köper man illegala vapen i Sverige eller i utlandet? Frågan gäller en automat puffra. Tack för svar.


Jag känner, umgås dock inte så mycket mer, ett par killar som sysslar med sådant.
Det är bara att kolla med dina vänner, de kanske känner någon, som eventuellt känner någon.
Det är inte svårt.
Kolla med springpojkarna i första hand.
Citera
2011-10-13, 02:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Enligt egen erfarenhet kan taxiförare i länder som turkiet,bulgarien m.m trolla fram sådant eftersom du inte har andra kontakter. Hur du får över det till Sverige utan att åka fast är en annan femma. ( Nu har jag aldrig köpt ett vapen men blivit erbjuden )


Man kan väl köpa vissa pistoler osv i delar?
Då kan man väl importera en del åt gången?
Citera
2011-10-13, 02:10
  #6
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompiiiten
Har pengarna och behovet, var köper man illegala vapen i Sverige eller i utlandet? Frågan gäller en automat puffra. Tack för svar.

Om du måste fråga ska du inte skaffa.....
Citera
2011-10-13, 02:26
  #7
Medlem
har du ett behov är nog inte så många intresserade av att sälja till dig då det troligen leder till problem för försäljaren av något slag. Har du inga vänner som säljer så får du söka utomlands.

För övrigt så finns det ett antal trådar som berör ämnet.
Citera
2011-10-13, 02:32
  #8
Medlem
Spår av nötters avatar
I vissa delar av Amerikat verkar det inte vara några problem att införskaffa sig valfritt vapen. Ett stort projekt men du kan nog lyckas med extra planering och försiktighet, eller en hundsläde till Grönland och vidare med fiskebåt till Island och ännu vidare med fiskebåt till Norge, sen vandrar du över fjällen in till Sverige och nu är du redo att uträtta dina behov.

Jag skulle nog vända mig mot vapenfanboys som dregglar över bilder på internet och ibland får tag i the real deal den nördiga vägen.
Citera
2011-10-13, 04:22
  #9
Medlem
Fegyvereks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompiiiten
Transporten borde inte vara så svår, åka i en vanlig "svensson" bil på semester med städat folk, köra försiktigt och vara allmänt laglig är tanken. Risken att åka fast då borde vara minimal.
*host*
Kan inte säga mer än att jag håller med dig. Helst ska man vara en barnfamilj i bilen Uppblåsbara badleksaker , souvenirer och hela det tjaffset. Då slinker man genom det mesta.
Slå två flugor i en smäll: Åk på bilsemester genom största delen av Europa, var social med befolknngen i Syd- och östeuropa Så blir du säkert erbjuden det ena med det andra om du bjuder på svensk öl och knäckebröd

har man ingen familj, kan man (långsamt, men effektivt) börja snacka med den utländska tobak/tidning/godisbutiksägaren nere på hörnet

Men finns det inte en stor tråd om detta redan?
Citera
2011-10-13, 04:24
  #10
Medlem
Fegyvereks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
I vissa delar av Amerikat verkar det inte vara några problem att införskaffa sig valfritt vapen. Ett stort projekt men du kan nog lyckas med extra planering och försiktighet, eller en hundsläde till Grönland och vidare med fiskebåt till Island och ännu vidare med fiskebåt till Norge, sen vandrar du över fjällen in till Sverige och nu är du redo att uträtta dina behov.
Orkar Ts inte söka, eller använda sin fantasi och kunskap, tvivlar jag på att han/hon orkar det
Citera
2011-10-13, 12:34
  #11
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Åk ut i förorten och vifta med en stor sedelbunt så ska du se att det ordnar sig på bästa sätt.

Köpa i USA är inte ett alternativ. Vapenhandlarna där är jävligt noga med att inte sälja till utlänningar eller annat löst folk, och att de skulle skicka vapen till Sverige kan du glömma. De skickar knappt lagliga vapen till svenska licensinnehavare!
Citera
2011-10-13, 12:40
  #12
Medlem
SjooSandstroms avatar
Tror att öst europa är landet för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback