Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-30, 11:54
  #913
Avstängd
mogelosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dntfckwthm
Haha jag som precis skulle länka till det... men inte vilken typ av hora som helst, en fisande hora som dessutom spelar in det på video.

Har tagit mig genom tråden. Längesen jag skrattade så mycket.

Varför blev han skjuten? Stal han fel moppe?
Citera
2016-09-15, 18:26
  #914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkyarddog
Uppdatering från GP.

Ena brodern är död. Den andre lever sitt liv som tidigare och har dragit med sig en tredje och yngre broder i samma bana.

"Med grävskopa forcerades entrén. Tre crossmotorcyklar stals. Polisen satte in helikopter och hundar och lyckades gripa tre män som nu åtalas för grov stöld."

"Den 23-årige brodern dömdes för två år sedan till fängelse för vapenbrott och häleri. Som 18-åring var han inblandad i en uppmärksammad brottsserie som innehöll datorstölder från en skola och väpnat rån mot en spelbutik vid Frölunda torg. För dessa brott dömdes han till fängelse i ett år och tio månader."

Källa: http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...yklar-1.184697

Läste i pappers GP igår (14 sept) att tre män nu dömts för den här grova stölden mot mc-butiken. Den 23-årige broschan döms till 6 månaders fängelse (tredje gången) medans hans lillebror och en 27-årig släkting får skyddstillsyn. Dessutom döms 4 andra män för häleribrott till villkorlig dom, skyddstillsyn och böter.

Har inte lyckats hitta någon länk till GP artikeln, men någon annan här kanske lyckas bättre? Någon kanske kan fixa en länk till domen?

Här är länken till inbrottstråden här på fb: (FB) Dramatiskt inbrott mot mc-butik i Kållered
Citera
2016-11-11, 20:19
  #915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronmans
Det sorgliga är ju att GP inte vågar berätta att det återigen är kulturberikare som tror sig sitta över svenska lagar.


Nä, men det är dock roligt att GP:S reportrar blir överfallna av dem som de hela tiden skyddar i sina artiklar.
Citera
2018-02-10, 21:51
  #916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondsvensk
Utöver de två tvillingarna är även:
Jerry Stefan Sjöblom, 911111-0293
åtalad.

Deras medbrottslingar är dessa, de har varit misstänkta men tyvärr har utredningarna mot dem lagts ner:
DANIAL Nather Gori , 930609-1852
Dommy Natheer Gori, 920318-9437
ABDULKADIR Ali Mohamed, 930602-4515
Ursäkta mitt svar många år senare, men jag blev nyfiken på detta inlägg.

I GP:s artikel (från trådstarten) listas följande brott:
Jag blir nyfiken på vilka av dessa brott som "medbrottslingarna" skulle ha deltagit i, allihopa? Särskilt personen ABDULKADIR Ali Mohamed ringer bekant, vad har han deltagit i?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback