Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-12, 20:33
  #1
Medlem
Tjena fb, har varit här i något år nu utan att känna ett behov av att skriva så detta blir min första text då jag har ett litet problem.

Tidigare i år kom en kompis från Syd Korea till Skåne för att hälsa på för att senare resa vidare runt i Europa med tre av hans kompisar varav två tjejer och en till kille. Jag visade dem runt i Malmö/Lund och hängde med dem i runt en vecka innan det var dax för dem att resa vidare.
Jag fick riktigt bra kontakt med en av flickorna som jag nu i efterhand chattat mycket med osv. Hon är 21, jag 22, hon pratar flytande franska, engelska och koreanska såklart. Hon försöker slå igenom i sitt land som musiker och tittar mycket på fotboll (så ni känner till hennes intressen). En intelligent, sportig och attraktiv tjej.. vad mer kan man önska??

Nu känner jag att jag vill komma vidare i vår "vänskap" och tänkte skicka ett paket till henne som på något fint sätt ska symbolisera att jag vill vara med henne oavsett om hon bor på andra sidan jorden eller ej. Har velat flytta utomlands långt innan detta hände, så inga större problem.
Jag har fått en tydlig bild på att hon känner ömsesidigt även om ingen av oss har yttrat det så därför blir det mer speciellt tycker jag att göra så här.

Så frågan är.. vad ska jag skicka? Jag har tre saker på listan av vad som ska finnas i paketet och det är -

**Ett brev - Ska jag skriva det på engelska för att underlätta eller få hjälp att skriva det på koreanska för att visa mitt intresse för hennes kultur?
**En nalle björn - hennes favorit :=)
**En pressad blomma - Första tanken va Koreas national blomma av samma anledning som brevet eller ge henne Sveriges version som jag skulle gissa inte finns i Korea, mer speciellt?

något annat eller modifieringar på det jag skrivit?
__________________
Senast redigerad av Zfour 2011-10-12 kl. 20:53.
Citera
2011-10-12, 20:38
  #2
Medlem
dalhems avatar
Var det något speciellt hon gillade från Sverige? Någon svensk produkt eller dylikt?
Citera
2011-10-12, 20:41
  #3
Medlem
Ohh vad gulligt Skicka ett välskrivet brev
Citera
2011-10-12, 20:41
  #4
Medlem
karbonaras avatar
Skriv på det språk ni vanligtvis pratar/skriver på, kanske med någon koreansk hälsningsfras.

Mina erfarenheter av koreanska tjejer att de ofta är lite gammaldags vad det gäller förhållanden, men ändå kan säga vad de tycker. De verkar även gilla att skicka eller ge brev, tom om man bor i samma stad!

Men skicka inte saker du tror att hon gillar för att hon råkar vara korean. Gå bara efter din och hennes personlighet, så blir det nog bra. Personlighet så mycket större än nationalitet. Dessutom verkar hon ju ha ett internationellt synsätt om hon nu kan franska och engelska flytande.

Lycka till!
Citera
2011-10-12, 20:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonara
Skriv på det språk ni vanligtvis pratar/skriver på, kanske med någon koreansk hälsningsfras.

Mina erfarenheter av koreanska tjejer att de ofta är lite gammaldags vad det gäller förhållanden, men ändå kan säga vad de tycker. De verkar även gilla att skicka eller ge brev, tom om man bor i samma stad!

Men skicka inte saker du tror att hon gillar för att hon råkar vara korean. Gå bara efter din och hennes personlighet, så blir det nog bra. Personlighet så mycket större än nationalitet. Dessutom verkar hon ju ha ett internationellt synsätt om hon nu kan franska och engelska flytande.

Lycka till!


Från det jag själv la märke till under tiden hon var i Sverige och även läst mig till så är dem som du säger, väldigt konservativa med förhållanden och sitt sätt att leva. Bygger på mycket respekt för sin omgivning och dem ligger inte runder i stan på helgerna utan det brukar ta låååång tid.

Iom att vi inte kan träffas och fika som ett par i Sverige så blir ju paketet lite som ett första intryck och därför vill man ju inte snåla till det men inte ta i för mycket också.
Citera
2011-10-12, 21:02
  #6
Avstängd
Din äckliga rasblandare. Oavsett om det utvecklas till en relation eller inte, så ska hon fan inte in i Sverige.
Citera
2011-10-12, 21:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Din äckliga rasblandare. Oavsett om det utvecklas till en relation eller inte, så ska hon fan inte in i Sverige.


Hur vet du vilken ras jag är bara för att jag bor i Sverige? :=)
Citera
2011-10-12, 21:15
  #8
Medlem
NirvanAs avatar
Du skulle sagt "C-bal" till henne och dragit till henne i bakhuvudet, sånt gillar dem i Korea, i alla filmer gör de så!
Citera
2011-10-16, 03:01
  #9
Avstängd
Bitsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zfour
TS

Skicka en miniatyr-zergling såklart.

Alltså, nationalblomman? Vet ens folk vilken nationalblomma ens eget land har?

Varför inte ett brev(handskrivet såklart) och en nalle? Använd inte google translate om du skriver på koreanska bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback