Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-27, 05:00
  #13
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Är det det där filmen där
Om det är den finns det något ställe man kan köpa den på dvd, det fanns inte inne på discshop när jag senast kollade vilket iofs var ett tag sen



Ja, jag har för mig det, fast de som är omkring honom har väl helt skumma ansikten? Typ gapande munnar och hål till ögon?
Jag såg filmen när jag var väldigt liten så jag kan minnas helt fel visserligen.
För övrigt undrar jag också var man kan få tag i den nånstans. Känns ju som en given dvd i samlingen.
Citera
2009-09-27, 05:17
  #14
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Ja, jag har för mig det, fast de som är omkring honom har väl helt skumma ansikten? Typ gapande munnar och hål till ögon?
Jag såg filmen när jag var väldigt liten så jag kan minnas helt fel visserligen.
För övrigt undrar jag också var man kan få tag i den nånstans. Känns ju som en given dvd i samlingen.
Tja om jag minns rätt var dom inte vackra precis
Citera
2009-09-27, 06:19
  #15
Medlem
fnuskes avatar
Tips på andra filmer med liknande mindfuck och/eller opålitliga narrativ eller bara allmänt brainy/psyk:
Citera
2009-09-27, 10:48
  #16
Medlem
Gironas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
För övrigt undrar jag också var man kan få tag i den nånstans. Känns ju som en given dvd i samlingen.

56 kronor på CDON: http://cdon.se/film/jacob%27s_ladder-4195851
Som hittat!

Jag gillar också den här filmen och känslan i den. Anledningen till att jag såg den var för att jag fick höra att Silent Hill-spelen (som jag älskar!) var inspirerade av filmen, och visst finns det vissa likheter.
Så om ni gillar att spela kan framförallt Silent Hill 2 vara värt att kolla upp! Speciellt sjukhusscenen är väldigt lik sjukhusmiljön i SH2.
Citera
2009-09-27, 13:48
  #17
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Du borde verkligen kolla in den. Ifall du inte sett Rosemarys Baby borde du se den också. Riktigt bra filmer som är lagom huvudknullande av sig!

Ett annat tips på en, enligt mig, ganska ogreppbar film är Solaris av Andrei Tarkovsky.
Rosemary's Baby har jag givetvis sett, men den tycker jag mer känns som traditionsenlig skräck än någonting annat. Väldigt bra film, dock.

Solaris har jag velat se rätt länge men har ännu inte riktigt vågat mig på den. Har dock sett Steven Soderberghs version som jag tyckte var helt okej.
Citera
2009-09-27, 15:59
  #18
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girona
56 kronor på CDON: http://cdon.se/film/jacob%27s_ladder-4195851
Som hittat!


Där ser man, tackar så mycket
Citera
2014-04-18, 21:16
  #19
Medlem
Wa-do-Themss avatar
Älskar citatet:
"The only thing that burns in Hell is the part of you that won't let go of life, your memories, your attachments. They burn them all away. But they're not punishing you, he said. They're freeing your soul. So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels, freeing you from the earth." - Jacob's ladder

https://www.youtube.com/watch?v=7i5bXu49lHs

Ger filmen för övrigt 8/10, väldig intressant film!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback