Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-06-21, 19:56
  #25
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltaboy
Visst teoretisk skulle de kunna erbjuda oändlig mängd aktier vid det priset men av de aktörer jag har använt så om du försöker handla med större position än vad det finns aktier i den riktiga orderboken så kommer de att öka spreaden för att kunna hedga sig.



Det du slipper är partiell fill men likviditeten är inte oändlig. Sedan så skulle jag säga att främsta anledningen CFDs är bra är att du har väldigt hög hävstång och därför inte behöver knyta så mycket kapital. Säg om du fixar en amerikansk mäklare för amerikanska aktier så kan du bara få 4x hävstång på aktier via CFDs får du minst dubbla det.



Nu kanske det stämmer för dig att de inte erbjuder det du anser dig behöva medans någon annan kanske det duger alldeles utmärkt. För mig personligen skulle jag nog inte klara av att handla med bara det CMC och IG erbjuder (specielt CMC) men det betyder inte att de finns de som helst inte vill ha mer skit runt om och bara bryr sig om priset.

Du går som katten kring het gröt pojk. "Om det är för bra för att vara sant, så är det inte sant." Det sammanfattar det hela med cfd "mäklarna". Ingen kan erbjuda denna hävstång och mycket smala spread och låta kunderna gå med vinst under en längre period. Det är en matematisk omöjlighet. Det är också därför som ingen som har trading som yrke/ levebröd använder dem. Det är inte endast min åsikt utan bekräftas av 100-tals trådar på internetforum. Anledningen till att jag vill varna för dem, är att de ständigt måste fylla på med nya kunder (som kommer förlora) och därför kör smaklöst agressiv marknadsföring på nätet. Många har lurats på stora belopp.
Citera
2014-06-21, 21:22
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Du går som katten kring het gröt pojk. "Om det är för bra för att vara sant, så är det inte sant." Det sammanfattar det hela med cfd "mäklarna". Ingen kan erbjuda denna hävstång och mycket smala spread och låta kunderna gå med vinst under en längre period. Det är en matematisk omöjlighet. Det är också därför som ingen som har trading som yrke/ levebröd använder dem. Det är inte endast min åsikt utan bekräftas av 100-tals trådar på internetforum. Anledningen till att jag vill varna för dem, är att de ständigt måste fylla på med nya kunder (som kommer förlora) och därför kör smaklöst agressiv marknadsföring på nätet. Många har lurats på stora belopp.

Jag säger inte att de här aktörerna är några jävla änglar dom vet att dom som handlar hos dom kommer trada och majoriteten av dom som tradar förlorar pengar. Gör dom något för att ändra på det nej, behöver dom det? vem fan vet!

Sedan så finns det inget som dom erbjuder som är för bra för att vara sant, förstår inte var du fått det ifrån. Spreaden är den spreaden som är på marknaden sen lägger de till courtage som är högre än vad deras courtage är för att genomföra samma order i marknaden.

Till sist så deras hävstång det är så att dom tar bra betalt för det om det nu är så att de hedgar sig så är den ända risken dom tar är att deras kunder gör en förlust som kunden inte kan täcka. För att ge denna hävstång lånar de ut kapital till kunden för i dagens läge runt 4% (SEK) vilket är jävligt högt för den lilla risken dom tar. Lånar du pengar hos en riktig mäklare betalar du runt hälften.(här är inte vanligt Avanza- och Nordnetkonto med eller någon vanlig aktiedepå hos en storbank)

Anledningen till skillnad från vad du säger är att de som lever på att handla kan få bättre villkor hos andra aktörer och så kan de lägga ordrar så dom kan få fill på bid resp ask vilket du inte kan hos CFD aktörer.
Citera
2014-06-21, 23:26
  #27
Medlem
senapslamms avatar
Läs lite vad som hänt andra med "hjälp" av CMC och IG på nätet. Det är synd och skam att detta bedrägeri skall få fortgå.
Citera
2017-09-12, 04:27
  #28
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltaboy
Till sist så deras hävstång det är så att dom tar bra betalt för det om det nu är så att de hedgar sig så är den ända risken dom tar är att deras kunder gör en förlust som kunden inte kan täcka. För att ge denna hävstång lånar de ut kapital till kunden för i dagens läge runt 4% (SEK) vilket är jävligt högt för den lilla risken dom tar. Lånar du pengar hos en riktig mäklare betalar du runt hälften.(här är inte vanligt Avanza- och Nordnetkonto med eller någon vanlig aktiedepå hos en storbank)
Hej, detta förstod jag inte riktigt. Menar du att dom tar betalt extra om man använder hävstången utöver öppning/stängning avgift+ecn?
Så jag förstod det är det enbart bankens priser på valutan som kostar extra om man vill ta ut pengar. Eller?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback