Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-09, 09:32
  #25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Jag måste vara blind, tack!

Ja, den var ju harmlös så det förslår. Att några orkar skriva in arga insändare och sen att den ansvariga utgivaren pudlar på det är ju bara helt sjukt.

"Den borde aldrig ha publicerats.
Jag ber våra läsare om ursäkt."


Ja, stackars läsare som måste leva med denna stripp fastetsad i sina sinnen. Rena rama PTSD.
Jag har sett mycket hemskheter i mitt liv, men det där var tamigfan det värsta jag någonsin bevittnat.
Hur kan man sjunka så lågt?
#metoo
#Itsoktobegay
#CpBarnFrånAfghanistan
Citera
2017-11-09, 10:16
  #26
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag har sett mycket hemskheter i mitt liv, men det där var tamigfan det värsta jag någonsin bevittnat.
Hur kan man sjunka så lågt?
#metoo
#Itsoktobegay
#CpBarnFrånAfghanistan

Det finns inga hashtagzzz som kan göra denna unkna stripp rättvisa. Jag gjorde dock om den lite så nu är den fullt kvalitetssäkrad och fri från hemskheter; https://i.imgur.com/f8GFZ64.jpg
__________________
Senast redigerad av -SchmergliN- 2017-11-09 kl. 10:33.
Citera
2017-11-10, 18:25
  #27
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Lars Mortimer har nu postumt avslöjats som sexist och homofob och en förgriplig Hälge-stripp blir föremål för offentlig botgöring av Mittmedias chefredaktör Daniel Nordström:



https://blogg.mittmedia.se/nordstrom...a-publicerats/
Strippen Varning! för sexism och homofobi

Antar att myrstacken i Hälge är inspirerad av den i B.C., där Johnny Hart fick utrymme för lite råare och svartare skämt som inte skulle funka så bra på de mänskliga figurerna. Hart blev ju sedermera frälst och använde sin serie för mission och predikan och man törs väl gissa att det är åt det hållet som Mittmedia också siktar även om bekännelsen är en annan.
Har själv aldrig varit speciellt förtjust i Hälge eller Mortimers övriga alster. Han visade mig dock några opublicerade seriestrippar en gång som innehöll mörkare humor än de som han normalt brukade göra. Synd att han inte utvecklade den sidan mer. För övrigt hade han vägg-i-vägg med sin atelje inrett en pub i brittisk stil. Kände först att så där skulle jag också vilja ha det, men vid närmare eftertanke skulle det bli alltför lätt att smita från jobbet och ägna sig åt maltdryckernas tjusning (eller, i värsta fall, förbannelse) istället.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback