Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-12, 00:12
  #1
Medlem
Trots att så många andra har råkat ut för det innan mig tänker man ju givetvis att det inte kommer hända en själv och nu står man här två lakan fattigare och så förbannad att man känner för att göra något riktigt ondskefullt mot alla bettingbolag i hela världen. Men främst betway.

Det började med att jag såg att betway erbjöd en bonus på en tusenlapp när man satt in en tusenlapp och lagt ett spel på motsvarande lika mycket. Gör man ju det då, lägger ett spel ett över/under i någon argentinsk match. Vinner den och hade därmed 2000 spänn+ett gratisspel på en tusenlapp.

Eftersom man vet hur fruktansvärt dålig money managment man har tar jag ut de två papp som finns på kontot för att inte riskera att spela bort dem.
Väntar i två dar...ingen insättning på moneybookers...
Loggar till slut in på kontot och får då meddelandet att mitt konto har stängts av säkerhetsskäl.

Mailar supporten och frågar varför. Får då ett svar att mitt "Konto stängts av säkerhetsskäl". Det var ju ett bra svar på frågan "Vad betyder det att mitt konto stängts av säkerhetsskäl".

I alla fall, efter lite mailande hit och dit skrev jag i mitt senaste mail att jag vill fanimej veta varför de stängt mitt konto, varför inget uttag skett och varför de vägrar svara på någon av mina frågor. Jag får då svaret att de vidarebefodrat mitt mail till högre instans. Och nu så får man ett mail från dem där det står att mitt konto blivit låst av säkerhetsskäl, de kan inget göra och fallet anses avslutat.

Så idioterna har tagit mina pengar och vägrat svara på frågan varför, och när man frågar dem varför de gjort allt detta vägra de svara även på detta och säger att fallet är avslutat.

Vafan gör man nu? Jag såg någon annan här som råkat ut för nåt liknande, vad hände där? Blev det ARN, eller? Skulle det hjälpa? Kan man maila någon VD eller nåt och kräva en förklaring? Eller ska man nöja sig med att skicka ett paket hederlig svensk avföring?
Citera
2008-02-12, 00:17
  #2
Moderator
Evil Eds avatar
1. Betway är skit.
2. Läs deras regler innan du öppnar ett konto.
Citera
2008-02-12, 01:58
  #3
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Kan bara stämma i bäcken och beklaga. Jag har också etremt dåliga erfarenheter av Betways och deras s.k. kundservice.

/#LOUDmouth#
Citera
2008-02-12, 09:57
  #4
Medlem
chrillenilssons avatar
du har väl "missbrukat" deras omsättningskrav kanske?
Har inte läst deras regler, men det låter så
Citera
2008-02-12, 11:38
  #5
Medlem
freedom291s avatar
undrar bara varför nästan alla bonusar inte gäller när man använder sig av Moneybookers?
Citera
2008-02-12, 13:40
  #6
Avstängd
EcstaZys avatar
Fan allvarligt? Dem kan väll inte ta dina pengar?

Jag är lite under informerad när det gäller "betting sidor", kör bara på Svenska Spel.

Men har du gjort något fel? Dem kan väll inte göra så här?

Peace
Citera
2008-02-12, 18:44
  #7
Medlem
666_s avatar
Vad var det för bonus du fick? Det stod GARANTERAT att "om du försöker ta ut pengarna innan du omsatt x gånger pengarna så beslagtas pengarna" eller nåt sånt.

Leta rätt på bonusen å posta här
Citera
2008-02-12, 18:51
  #8
Medlem
raugers avatar
De har ju omsättningskrav på bonusen... 3 eller 6 gånger.. men när man får det svaret från deras support kan man ju undra.

Jag själv har utnyttjat den bonusen för något år sen, då den var 500kr men jag hade inga problem med betway.
Citera
2008-02-12, 18:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666_
Vad var det för bonus du fick? Det stod GARANTERAT att "om du försöker ta ut pengarna innan du omsatt x gånger pengarna så beslagtas pengarna" eller nåt sånt.

Leta rätt på bonusen å posta här

Regler för detta erbjudande

* Ditt första spel måste placeras inom 30 dagar från att du öppnat ditt konto och du måste placera spelet på högre odds än 1,70. Annulerade spel är inte kvalificerande.
* Du har 30 dagar på dig att utnyttja ditt gratisspel, du kan inte ta ut pengarna från ditt gratisspel, du kan inte använda det till systemspel, du måste använda hela spelet på en gång och om du vinner får du enbart vinsten, inte insatsen.
* Du måste vara över 18 år, bosatt i Sverige och du kan bara få ett gratisspel, per kund, hushåll och IP-adress.
* Detta erbjudande kan inte kombineras med andra erbjudanden från Betway.com och missbruk av bonuserbjudande som kommer Betway.com tillkänna kommer att resultera i indragna bonusprivilegier och att kontot stängs.
Citera
2008-02-12, 19:15
  #10
Medlem
Nu var jag tvungen att dubbelkolla detta en extra gång, men fanimej det står ju

"Just nu ger vi dig som ny kund en bonus på 100% upp till 1000 kr. Bara att öppna ett konto, lägga ett spel (minst 1,70 i odds) och vi matchar automatiskt ditt första spel med ett gratisspel upp till 1000 kronor. Du kan använda gratisspelet direkt och vi har inga krångliga omsättningskrav innan du kan göra uttag.
Lycka till!"

Och även om de nu hade omsättningskrav rättfärdigar ju det ingenting då jag aldrig vart med om att kontot stängs och alla pengar beslagtas. Bara att man blir vägrad att göra uttag. Möjligtvis att bonussumman försvinner från kontot, men det är extremfall.
Citera
2008-02-12, 20:30
  #11
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
undrar bara varför nästan alla bonusar inte gäller när man använder sig av Moneybookers?

Nämn en enda.


Citat:
Ursprungligen postat av Anarco
Nu var jag tvungen att dubbelkolla detta en extra gång, men fanimej det står ju

"Just nu ger vi dig som ny kund en bonus på 100% upp till 1000 kr. Bara att öppna ett konto, lägga ett spel (minst 1,70 i odds) och vi matchar automatiskt ditt första spel med ett gratisspel upp till 1000 kronor. Du kan använda gratisspelet direkt och vi har inga krångliga omsättningskrav innan du kan göra uttag.
Lycka till!"

Och även om de nu hade omsättningskrav rättfärdigar ju det ingenting då jag aldrig vart med om att kontot stängs och alla pengar beslagtas. Bara att man blir vägrad att göra uttag. Möjligtvis att bonussumman försvinner från kontot, men det är extremfall.

Betway var oerhört trevliga att ha att göra med när de startade för några år sedan. Nu har det blivit lite sämre, men om du skickar artiga mail så borde det lösa sig. Undvik svordomar och hot, det är ett garanterat bra sätt att inte få sitt konto upplåst.
Citera
2008-02-18, 10:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nämn en enda.




Betway var oerhört trevliga att ha att göra med när de startade för några år sedan. Nu har det blivit lite sämre, men om du skickar artiga mail så borde det lösa sig. Undvik svordomar och hot, det är ett garanterat bra sätt att inte få sitt konto upplåst.


5 dagar and counting och fortfarande inte ett ljud till svar, trots att de svarat efter bara någon dag tidigare. Det verkar som att det bara är att ge upp och inse att man fanimej aldrig skall använda betway igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback