Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-21, 18:21
  #229
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim-Berland
Någon som vet om det är äkta eller inte?

Det är äkte. Socialantropologiska forskare från ett franskt universitet fick först kontakt med dessa människor. Är övertygad om att det fortfarande finns flera isolerade stammar.

Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
den där är väl fake?

har varit på tapeten tidigare om jag inte minns fel

Nope. Detta är äkte. Om inte så är de världens bästa skådespelare.

Citat:
Ursprungligen postat av SkitAnonym
Om jag hade fått välja att leva i djungeln sådär och att födas såhär så hade jag nog fan valt djungeln. Jag vill tro att de stammarna var lyckligare, när de fortfarande fanns kvar.

Det är aldrig för sent för att börja om

Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Ganska säker på att jag såg detta på SVT för många år sedan.

"Vetenskapens värld", 1997

Citat:
Ursprungligen postat av Lord Ralph
Sjukt vad snabbt det kan gå att förstöra något som har byggts upp under årtusenden...

På ett sätt är detta väldigt tragiskt. Känner en genuin sorg inom mig när jag ser dessa bilder.
Vet inte varför. Känner även en stor avundsjuka som jag inte kan klä i ord.
Citera
2018-11-21, 14:02
  #230
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanen
Verkar enbart förekomma i Sydamerikas djungler, på ön Nya Guinea i Stilla havet samt ön Andamanerna i Indiska oceanen som befolkas av Sentineleserna. I det sista exemplet har man gjort försök att besöka stammen men vid varje tillfälle har expeditionernas båtar bemöts med ett pilbågsregn vilket har gjort detta möte omöjligt.

Sentineleserna skjuter först och frågar inte alls!

Isolated tribespeople believed to have killed US missionary who trespassed on remote island
https://edition.cnn.com/2018/11/21/a...Most+Recent%29
Citat:
An American Christian missionary is thought to have been killed by tribespeople from one of the world's most isolated communities on a remote island hundreds of miles off the coast of India, according to officials.

The 27-year-old American came to India on a tourist visa but came to the Andaman and Nicobar islands in October with the express purpose of proselytizing, Dependra Pathak, Director General of Police of the Andaman and Nicobar islands, told CNN.

The island, North Sentinel Island, is inhabited by the Sentinelese people, who are protected under Indian law. Just more than a dozen people are officially thought to live on the remote island in the Andaman and Nicobar archipelago.

Taggar: North Sentinel - sentineles - sentineleser - sentineleserna - Sentinelese - Andamanörarna - Andamanerna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback