Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-11, 13:03
  #1
Medlem
Hej! Jag och min flickvän tänkte prova på att åka bräda nu när snön kommer. Vi har ingen tillgång till bil, så det blir buss/tåg och gärna ett boende över helgen med gångavstånd till backen.

Kan ni tipsa om någon bra skidort?
2011-10-11, 13:23
  #2
Medlem
meganegerdases avatar
Branäs är superfint! Det är inte lika långt som till typ Åre (antar att ni bor söderut) och det är väldigt nybörjarvänligt. Blivit utsedd till Sveriges bästa familjeort flertalet gånger.
2011-10-11, 14:08
  #3
Medlem
Sälenstugan

Här bor ni med noll meter till backen, buss stannar 100 meter från husen. Hyres via http://www.skistar.com/sv/salen/
2011-10-11, 14:57
  #4
Medlem
Cliffords avatar
Det beror på var du bor, från Göteborg eller trakterna däromkring skulle jag rekommendera bussresa till Hemsedal. Prisvärt och många olika alternativ för boende. Kolla www.resdax.se eller www.softresor.nu.
2011-10-11, 18:03
  #5
Medlem
Forzos avatar
Idre har jag för mig är nybörjarvänligt och har olika boenden så gott som mitt i backarna.
2011-10-11, 22:56
  #6
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Det beror på var du bor, från Göteborg eller trakterna däromkring skulle jag rekommendera bussresa till Hemsedal. Prisvärt och många olika alternativ för boende. Kolla www.resdax.se eller www.softresor.nu.

Hemsedal är dock onödigt svårt för nybörjare, dessutom är Norge i princip alltid dyrare än Sverige, om man inte prickar in någon supervecka.

Tipsade tidigare om Branäs men även Orsa Grönklitt och Kläppen har sin charm
2011-10-20, 23:07
  #7
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpro
Hej! Jag och min flickvän tänkte prova på att åka bräda nu när snön kommer. Vi har ingen tillgång till bil, så det blir buss/tåg och gärna ett boende över helgen med gångavstånd till backen.

Kan ni tipsa om någon bra skidort?

Titta i någon tråd i Resor Sverige. Här pratas det "Sport".

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback