2011-10-11, 00:07
Medlem
Hundleifs avatar
Idag på väg hem så stannade jag vid ett rödljus på en stor väg samtidigt som jag såg en man på den korsande vägens övergång tittande lite mot oss.

Någon sekund senare kastade han sin väska ut i vägen och gick mot oss likt en zombie och när han var en meter från bilen så körde jag ut mot rött i korsningen (livsfarligt btw) och då dunkade han in bakrutan på sidan precis när jag körde bredvid honom så det blev en liten skada.
Jag körde ut då han såg ut att ha mord i blicken.

Vände sedan i frustration och han kom springandes efter i full fart.

Jag återvände senare då mannen stod och slog på andra bilar som stannat för att sedan se honom bli tagen av en polispatrull som fått rapportering av någon.

Så vad tror ni, skulle kunna vara tjack, dock inte så bra på att se. Och varför detta psykbryt?
Citera
2011-10-11, 00:14
Medlem
ExpertKommentatoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundleif
Blablabla
Behöver inte ens vara en enda drog inblandad. Finns ingen drog som är utmärkande för beteendet du beskriver. Psykiska problem däremot + benzo och lite sprit, det brukar gå mer eller mindre åt helvete.

Jag tippar på en traumatiserad blandmissbrukare - från ett annat land, troligtvis en krigshärd.

Eller så var det bara en helt vanlig MENA-figur som bara kände att du "tittade" på honom.
Citera
2011-10-11, 00:16
Medlem
Garanterat cannabis.

Skulle gissa på att beteendet inte går att härleda till en specifik drog, snarare rör det sig om fel i hjärnkontoret, naturligt eller missbruksrelaterat. Kanske någon hallucinogen (betvivlar) kanske veckolångt amfetaminrus eller dylikt. Har i alla fall aldrig stött på något liknande i drogsituationer, så mentalpatient känns troligare.
Citera
2011-10-11, 00:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Mycket möjligt att det var tjack.. Kan också ha varit Meth!
Citera
2011-10-11, 00:17
Medlem
Hundleifs avatar
Han verkade vara en vanlig man runt 35, han kan inte ha sett att vi tittade då han var ca 20 meter bort när han kastade alla sina saker och gick låååångsamt mot min bil.
Citera
2011-10-11, 00:24
Medlem
ExpertKommentatoRs avatar
Citat:
Han verkade vara en vanlig man runt 35, han kan inte ha sett att vi tittade då han var ca 20 meter bort när han kastade alla sina saker och gick låååångsamt mot min bil.

Utländsk "vanlig" man? MENA-klingande utseende?

Eller Svensk "vanlig" man?
Citera
2011-10-11, 00:28
Medlem
Hundleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpertKommentatoR
Utländsk "vanlig" man? MENA-klingande utseende?

Eller Svensk "vanlig" man?

Möjligen åt rysshållet, men det som störde mig var att som att han bara fick det där psykrycket när han såg bilen på 20 meters håll.
Aldrig sett eller varit med om liknande situation.
Citera
2011-10-11, 02:16
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Pcp?
Citera
2011-10-11, 08:47
Medlem
Citat:
Möjligen åt rysshållet, men det som störde mig var att som att han bara fick det där psykrycket när han såg bilen på 20 meters håll.
Aldrig sett eller varit med om liknande situation.

Du anar inte hur många psykon det går lösa där ute sedan Sverige totaldemolerade mentalvården...

.
Citera
2011-10-11, 15:33
Medlem
rochsteins avatar
HAHA! Vilken rolig bild jag fick upp i skallen. Han kanske bara var full? Om han var ryss så lär han garanterat varit det.
Citera
2011-10-11, 15:39
Medlem
Enzymes avatar
Behöver ju inte va droger med i bilden alls. Kan va ett vanligt psykfall som fick spel på bilarna efter en inbillad oförrätt. Förr ett par år sedan höll jag på att få stryk av en man för att jag hade en grön jacka på mig. Enligt honom var det bara kommunister som klär sig i grönt och efter som han var "antikommunist" skulle jag ha på truten. Denna man bar kostym och verkade helt opåverkad av droger. Det finns mycket sjuka typer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in