Har haft att göra med en del holländare.
Min enklaste beskrivning av det holländska kynnet är att de påminner lite om danskar och tyskar. Inte lika flummiga som en del danskar kan vara och inte lika nitiska och millimeterhårda som en del tyskar är, någonting mitt emellan. Språket är lätt att läsa, men kanske lite svårt att höra ibland.
Det har kommit många holländare de sista åren, en del trivs på landet och några vill bo för sig själva. En del vill driva jordbruk. Som nämnts är holland överbefolkat, fastigheter är dyra. De känner att de får mycket här för sina pengar. En del landsbygdskommuner är också aktiva att få holländare att flytta hit, t.ex. Tingsryd:
http://www.tingsryd.se/site/Startsid...Placement.aspx
Om man nu tycker att vi skall öka Sveriges befolkning, så tror jag den bästa lösningen är att förmå holländare att flytta hit. Från dag ett kan holländare bidra till samhället, de är välutbildade och får lätt jobb. Vi pratar inte om 7 år på socialen innan de får någet kommunalt bidragsjobb...
En del av dem kanske är intresserade att flytta då deras låglänta land är nog inte så roligt att bo i när isarna börjar smälta framöver...