• 3
  • 4
2014-02-17, 12:32
Medlem
BorgeHs avatar
Har haft att göra med en del holländare.

Min enklaste beskrivning av det holländska kynnet är att de påminner lite om danskar och tyskar. Inte lika flummiga som en del danskar kan vara och inte lika nitiska och millimeterhårda som en del tyskar är, någonting mitt emellan. Språket är lätt att läsa, men kanske lite svårt att höra ibland.

Det har kommit många holländare de sista åren, en del trivs på landet och några vill bo för sig själva. En del vill driva jordbruk. Som nämnts är holland överbefolkat, fastigheter är dyra. De känner att de får mycket här för sina pengar. En del landsbygdskommuner är också aktiva att få holländare att flytta hit, t.ex. Tingsryd:

http://www.tingsryd.se/site/Startsid...Placement.aspx

Om man nu tycker att vi skall öka Sveriges befolkning, så tror jag den bästa lösningen är att förmå holländare att flytta hit. Från dag ett kan holländare bidra till samhället, de är välutbildade och får lätt jobb. Vi pratar inte om 7 år på socialen innan de får någet kommunalt bidragsjobb...

En del av dem kanske är intresserade att flytta då deras låglänta land är nog inte så roligt att bo i när isarna börjar smälta framöver...
Citera
2014-02-17, 21:26
Medlem
ekerilars avatar
Jag har haft mycket kontakter med holländare, både invandrade och turister.

Bra folk, lätt att ha att göra med. Duktiga på språk.

Holländare jag jobbat ihop med är duktiga och effektiva och bra som arbetskamrater, omtänksamma.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in