Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-20, 17:17
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Svensson
Googlade runt lite på spelet och det verkar vara sjukt krävande. Du kan ju börja med att kolla hur mycket CPU går åt med bara spelet igång och inte xsplit.

Skulle det redan då vara mer än 70% kan man nog inte göra så mycket utan att skaffa bättre dator. Det går ju dock att streama och ha 90% CPU användning men skulle inte rekommendera det främst för att dina tittare kan uppleva det laggigt till och från.

Jo jag var lite rädd för det, Jag har spelat det innan på näst intill maxad grafik och gick ju fint hela vägen till slutet. Dock verkar det bara gå från 90-75 när jag sänker från ultra till low.
Citera
2012-03-20, 17:31
  #98
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Jo jag var lite rädd för det, Jag har spelat det innan på näst intill maxad grafik och gick ju fint hela vägen till slutet. Dock verkar det bara gå från 90-75 när jag sänker från ultra till low.
Det verkar som sagt vara ett spel som är bland de mest CPU och GPU krävande just nu och då blir det ju så klart extremt tungt att streama om man inte har ett monster till datorbygge.
Citera
2012-03-20, 17:47
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Svensson
Det verkar som sagt vara ett spel som är bland de mest CPU och GPU krävande just nu och då blir det ju så klart extremt tungt att streama om man inte har ett monster till datorbygge.

Synd, får testa något annat. verkar inte vara fel på värdena iaf. Testar WoW och ligger i 45%
Citera
2012-03-20, 18:00
  #100
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Synd, får testa något annat. verkar inte vara fel på värdena iaf. Testar WoW och ligger i 45%
Tyvärr.

Kom ihåg att ändra preset/resolution när du byter mellan spel om du vill få ut så bra kvalité som möjligt. Precis under 70% CPU användning är perfekt.(kan inte låta resurser gå oanvända!)
Citera
2012-03-20, 18:03
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Svensson
Tyvärr.

Kom ihåg att ändra preset/resolution när du byter mellan spel om du vill få ut så bra kvalité som möjligt. Precis under 70% CPU användning är perfekt.(kan inte låta resurser gå oanvända!)

Kom på att jag pratade ju i Skype samtidigt, tar de mycket tro?
Citera
2012-03-21, 12:04
  #102
Medlem
cSxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Kom på att jag pratade ju i Skype samtidigt, tar de mycket tro?
Nope.
Citera
2012-03-22, 22:44
  #103
Medlem
ChefRamsays avatar
Hmm, måste fråga..

Det är så att jag har en ganska stor Twitch kanal där jag streamar diverse saker.. Allt flyter på bra.. Battlefield 3, minecraft etc. Men när det kommer till att streama LoL så laggar det. Någon som kan svara på det?

MVH
Citera
2012-03-23, 22:35
  #104
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChefRamsay
Hmm, måste fråga..

Det är så att jag har en ganska stor Twitch kanal där jag streamar diverse saker.. Allt flyter på bra.. Battlefield 3, minecraft etc. Men när det kommer till att streama LoL så laggar det. Någon som kan svara på det?

MVH


Vertical Sync maybe?
Citera
2012-03-23, 23:36
  #105
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Vertical Sync maybe?

Nja, sitter på en dator för 17.000 så tror jag inte :/
Citera
2012-03-28, 23:29
  #106
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Googla streamprivacy.exe.
Ladda ner det, öppna det, sätt in Skype.exe så kommer den att "gömma" skype samtalet, samma sak med exv Chrome om du vill privatsurfa undertiden (Om du nu inte har 2 skärmar)

Annars kan du bara klicka bort Mikrofonen/Högtalaren i xSplit. (Om du någon gång vill streama ingame ljudet så räcker det med streamprivacy.exe.

Själv tyckte jag de va askul att streama och lyssna på skype samtalet i efterhand, många skrik och asgarv
Exempel: http://www.twitch.tv/stoppablelol/b/310570613


Hej,
jag får inte programmet att fungera som önskat. Det fungerar i den utsträckningen att exempelvis skypefönstret inte syns när jag drar in den i skärmen som jag sänder ifrån. Ljudet är dock det samma. Mina kamrater kan höra sig själva på skype.

Jag är helt färsk på xSplit och kan därför ha missat någon "basic" inställning man bör ha gjort.

Resultatet jag vill nå är alltså:
Streama mitt SC2. Låta mina vänner höra ljudet från SC2 och mig(helst då via skype så det blir i mer realtid istället för den delay som xsplit levererar) men låta dem slippa höra sig själva

Du verkar vara mycket kunnig på området och hoppas du kan hjälpa mig
Citera
2012-03-29, 00:25
  #107
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Hej,
jag får inte programmet att fungera som önskat. Det fungerar i den utsträckningen att exempelvis skypefönstret inte syns när jag drar in den i skärmen som jag sänder ifrån. Ljudet är dock det samma. Mina kamrater kan höra sig själva på skype.

Jag är helt färsk på xSplit och kan därför ha missat någon "basic" inställning man bör ha gjort.

Resultatet jag vill nå är alltså:
Streama mitt SC2. Låta mina vänner höra ljudet från SC2 och mig(helst då via skype så det blir i mer realtid istället för den delay som xsplit levererar) men låta dem slippa höra sig själva

Du verkar vara mycket kunnig på området och hoppas du kan hjälpa mig


Ska ju finnas en inställning under General tror jag det är där det står "Skype interaction" eller liknande, prova med den så ska det nog gå!
Citera
2012-03-29, 00:36
  #108
Medlem
A.Svenssons avatar
Det går inte i dagsläget med bara xsplit men kan du något om program som skapar virtuella ljudkanaler går det nog att fixa men jag är ingen höjdare på det.

Skype interaction används till att fjärrstyra xsplit genom skype.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback