Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-20, 15:07
  #85
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Kan man streama till två sidor samtidigt? Till exempel Justin och Own3d?
Ja det fungerar utmärkt. Kan inte komma på någon anledning till att göra det dock men gör man det så tar det dubbel banbredd om du har samma inställningar hos båda.

Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
När man streamar från Game Source syns inte muspekaren
Finns det inget under Settings->Show mouse som när man använder screen region?

Om inte tycker jag det är ett stort minus.
Citera
2012-03-20, 15:12
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Svensson
Finns det inget under Settings->Show mouse som när man använder screen region?

Om inte tycker jag det är ett stort minus.

Ah man ska högerklicka på Game Source
Citera
2012-03-20, 15:16
  #87
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Ah man ska högerklicka på Game Source
Högerklicka eller markera sen trycka på settings ger samma resultat men det fanns en sådan ruta man kunde kryssa i eller? (det framgick inte av ditt svar direkt)
Citera
2012-03-20, 15:38
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Svensson
Högerklicka eller markera sen trycka på settings ger samma resultat men det fanns en sådan ruta man kunde kryssa i eller? (det framgick inte av ditt svar direkt)

Läste det i Xsplit forumet, tror han menar att man bara högerklickar på själva Xsplit displayen och går in i Game Source.

"Right click on the Game source and it should give you the option to show mouse or not in there."

Om det var tydligare :/
Citera
2012-03-20, 15:40
  #89
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Läste det i Xsplit forumet, tror han menar att man bara högerklickar på själva Xsplit displayen och går in i Game Source.

"Right click on the Game source and it should give you the option to show mouse or not in there."

Om det var tydligare :/
Blev massor med missförstånd här men jag provar att omformulera frågan.

Fick du det att fungera så man kan se muspekaren även när man använder game source?
Citera
2012-03-20, 15:58
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Svensson
Blev massor med missförstånd här men jag provar att omformulera frågan.

Fick du det att fungera så man kan se muspekaren även när man använder game source?

Ja, det fick jag.
Citera
2012-03-20, 16:31
  #91
Medlem
Test streamar The Witcher 2 på 1200kb/s, leker lite med inställningar. Vad tycker ni?

Med Game Source: http://www.twitch.tv/bjorngranat/b/312280201

Utan Game Source: http://www.twitch.tv/bjorngranat/b/312272430 (hackig pga glömde stänga av µtorrent)

kan också säga att CPU drar till 80-90% :S Hur kan jag lösa detta tro?
__________________
Senast redigerad av tjosanitjompen 2012-03-20 kl. 16:34.
Citera
2012-03-20, 16:41
  #92
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
kan också säga att CPU drar till 80-90% :S Hur kan jag lösa detta tro?
Har du ändrat på preset inställningen som jag pratade om tidigare? Det var nog lite överkurs men dina inställningar såg så pass optimerade ut då så fanns inget annat att försöka trimma på.

Börja på ultrafast och rör dig neråt tills du kommer till en nivå där processorn inte tar mer än 70% under en broadcast.(eller kör bara på default om du är slö)

Du kan också sänka Xsplits resolution för att minska CPU kraften det krävs.

Och det sista lilla tipset är att köra scale viewport på 10% även om det inte gör super stor skillnad.
__________________
Senast redigerad av A.Svensson 2012-03-20 kl. 16:51.
Citera
2012-03-20, 16:57
  #93
Medlem
Testade med Gamebooster, ultrafast preset och sänkte spelet till Low, ändå ligger den på 75-90%

Har dock haft igång datorn i snart 10 dygn.
Citera
2012-03-20, 17:04
  #94
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Testade med Gamebooster, ultrafast preset och sänkte spelet till Low, ändå ligger den på 75-90%

Har dock haft igång datorn i snart 10 dygn.
Du har väl en i5 2500k om jag minns rätt?
Det låter som det är något annat som spökar faktiskt så prova starta om datorn och försök igen.

CPUn borde ligga på runt 40% med det där skulle jag gissa. Vad är det för spel förresten?
Citera
2012-03-20, 17:07
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Svensson
Du har väl en i5 2500k om jag minns rätt?
Det låter som det är något annat som spökar faktiskt så prova starta om datorn och försök igen.

CPUn borde ligga på runt 40% med det där skulle jag gissa. Vad är det för spel förresten?

Japp det är en i5 och jag försöker streama The Witcher 2. Väldigt krävande spel, jag vet.

Det sjukaste är att allt flyter som en varm kniv i smör. Datorn låter knappt heller.
__________________
Senast redigerad av tjosanitjompen 2012-03-20 kl. 17:11.
Citera
2012-03-20, 17:15
  #96
Medlem
A.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Japp det är en i5 och jag försöker streama The Witcher 2. Väldigt krävande spel, jag vet.
Googlade runt lite på spelet och det verkar vara sjukt krävande. Du kan ju börja med att kolla hur mycket CPU går åt med bara spelet igång och inte xsplit.

Skulle det redan då vara mer än 70% kan man nog inte göra så mycket utan att skaffa bättre dator. Det går ju dock att streama och ha 90% CPU användning men skulle inte rekommendera det främst för att dina tittare kan uppleva det laggigt till och från.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback