34 192 besökare online
855 989 medlemmar • 45 776 564 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Dator- och konsolspel > Spelrelaterat
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Stoppable
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ph4TH4xx0r
Går det på något sätt att stänga av skype(/annat ljud) ljudet i streamen så att bara musiken tas upp till streamen? Stänger ju av min egen mic på xsplit men man hör ju fortfarande polarna på skype

Använd streamprivacy.exe.

---------->>>>>>>>

Mango123456
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Använd streamprivacy.exe.

Med det programmet syns bara inte skypefönstret men skypeljud kommer fortfarande att höras. Jag har prövat det

Väl stavas inte väll.
Exempel: Det är väll inte så? stavas egentligen Det är väl inte så?

Ph4TH4xx0r
Medlem
Ph4TH4xx0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Med det programmet syns bara inte skypefönstret men skypeljud kommer fortfarande att höras. Jag har prövat det

Satan, något annat tips?

Mango123456
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ph4TH4xx0r
Satan, något annat tips?

Tyvärr inte Jag letade länge förut när jag var intresserad av att streama, men tyvärr utan någon framgång.

Väl stavas inte väll.
Exempel: Det är väll inte så? stavas egentligen Det är väl inte så?

EmoT89
Medlem
EmoT89s avatar
Nu så har jag tänkt börja att streama LoL, men jag har stött på två problem. För det första så starts streamen om (av sig själv) var 5e minut eller så... Och för det andra så verkar inte Xsplit vilja streama ljudet som kommer från min mikrofon, jag har provat alla inställningar hit och dit...

Vore sjukt schysst om någon kunde hjälpa mig

GeneticHerbs
Medlem
GeneticHerbss avatar
Här har ni min stream http://sv.twitch.tv/junwald
Jag streamar bf3 endast dock. Återkommer lite senare när jag sitter vid min PC och delar med mig av lite inställningar osv.

kzthz
Medlem
kzthzs avatar
Hej!

Streamar på Twitch.tv med xSplit. När jag streamar får jag internet Dc i kanske 2-3 min flera gånger per game..(LoL)

Då blir jag Dc från LoL, skype, Spotify och måste starta om Streamen, vet ni hur man fixar detta? Har testat olika spel, men det blir bara samtidigt som jag spelar. Testat WoW, LoL, Tf2 och BF3.

Jag har Telia 100/10mbit/s Fiber med deras router, fungerar inte även om jag kör direkt in i modemet.

Tack på förhand! /KZTHZ

Stoppable
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kzthz
Hej!

Streamar på Twitch.tv med xSplit. När jag streamar får jag internet Dc i kanske 2-3 min flera gånger per game..(LoL)

Då blir jag Dc från LoL, skype, Spotify och måste starta om Streamen, vet ni hur man fixar detta? Har testat olika spel, men det blir bara samtidigt som jag spelar. Testat WoW, LoL, Tf2 och BF3.

Jag har Telia 100/10mbit/s Fiber med deras router, fungerar inte även om jag kör direkt in i modemet.

Tack på förhand! /KZTHZ

Att du skulle bli avbruten från din internet-uppkoppling har jag svårt att se att de har någonting att göra med streamen dock.

---------->>>>>>>>

KaptenCaps
Medlem
KaptenCapss avatar
Hej skulle behöva hjälp med en liten sak.
När jag startar min stream så visar Xsplit ett medelande (bifogar bild:
http://tinypic.com/view.php?pic=352k9vq&s=6 ,
hur fixar jag detta? Jag har på 720p resolution, vad vill de att jag ska ändra..
All hjälp uppskattas.
Och en annan sak när jag sedan kollar på min stream på twitch så är det stora svarta kanter på sidan och en annan sak blir också konstig när jag kollar på min stream på twitch, bifogar bild eftersom de tär svårt att förklara. Här:
http://tinypic.com/view.php?pic=2eyu8v5&s=6

Det ser väldigt konstigt ut, vad beror det på? Väldigt tacksam om ni kan hjälpa mig!

Mvh KC

Stoppable
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenCaps
Hej skulle behöva hjälp med en liten sak.
När jag startar min stream så visar Xsplit ett medelande (bifogar bild:
http://tinypic.com/view.php?pic=352k9vq&s=6 ,
hur fixar jag detta? Jag har på 720p resolution, vad vill de att jag ska ändra..
All hjälp uppskattas.
Och en annan sak när jag sedan kollar på min stream på twitch så är det stora svarta kanter på sidan och en annan sak blir också konstig när jag kollar på min stream på twitch, bifogar bild eftersom de tär svårt att förklara. Här:
http://tinypic.com/view.php?pic=2eyu8v5&s=6

Det ser väldigt konstigt ut, vad beror det på? Väldigt tacksam om ni kan hjälpa mig!

Mvh KC

För hög upplösning.
Ändra den till 1280 som dom rekommenderar.

---------->>>>>>>>

m0rtal
Medlem
m0rtals avatar
Ursäkta för OT nu, men om man skulle sätta igång en stream, är det inte rätt svårt att få folk som tittar? Trodde dom flesta bara kollade på dom bra/stora spelarna. Tittar inte själv så mycket på streams, mer en tanke som kom upp

Stoppable
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0rtal
Ursäkta för OT nu, men om man skulle sätta igång en stream, är det inte rätt svårt att få folk som tittar? Trodde dom flesta bara kollade på dom bra/stora spelarna. Tittar inte själv så mycket på streams, mer en tanke som kom upp

Du har så rätt så.

---------->>>>>>>>

Svara på ämne
Topp Dela »