Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-09, 20:33
  #1
Medlem
80talistens avatar
Vad jag inte kan förstå är hur unga män kring 25-30 bast kan klä sig i pedofilkavaj (en sådan med fula mockalappar på armbågarna på kavajen med podofilglasögon och sen en ful jävla mustasch på det här. Det är sorgligt Vad har hänt med sveriges män? - Hur hårt det än låter. Man ser ut som en pedofil med det här på.
__________________
Senast redigerad av 80talisten 2011-10-09 kl. 20:37.
Citera
2011-10-09, 20:37
  #2
Medlem
UNIKEFFs avatar
Haha har också svårt för de där armbågsskydden och speciellt när de hamnar fel för att folk klär sig i slim fit som de inte har kropp för och så hamnar den där lappen för högt upp. Såg att fettot Adam Alsing hade en sån som åkt upp en bit på grund av hans groteskt stora kroppshydda.

Pedofil-stil vet jag inte om det är men det är en fas i modet som inspirerats av ett slags manlig bibliotekare-stil från förr eller rektor på högskola/universitet.
Citera
2011-10-09, 20:39
  #3
Medlem
80talistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Haha har också svårt för de där armbågsskydden och speciellt när de hamnar fel för att folk klär sig i slim fit som de inte har kropp för och så hamnar den där lappen för högt upp. Såg att fettot Adam Alsing hade en sån som åkt upp en bit på grund av hans groteskt stora kroppshydda.

Pedofil-stil vet jag inte om det är men det är en fas i modet som inspirerats av ett slags manlig bibliotekare-stil från förr eller rektor på högskola/universitet.

Det ser för jävligt ut iallafall. Tur att man har ordning på sig själv
Citera
2011-10-09, 20:40
  #4
Medlem
Det är ett naturligt fenomen som uppstår bland de s.k. männen tack vare degenerationen. Just denna fula typ av klädstil är även ett tecken på detta, degeneration. Männen har blivit till kvinnor med penisar och de svenska kvinnorna försöker i allafall bli till män.
Citera
2011-10-09, 20:46
  #5
Medlem
UNIKEFFs avatar
Hösten har alltid varit en tid då svenska män känt sig sugna eller vilsna nog att pröva något nytt och nu är det denna murriga stil som gäller där tankarna far iväg till pip-rökare och Cognac i ombonade privata bibliotek.

De som bär detta är en manlig motsvarighet till batik-häxorna och Odd Molly-gängen i sina koftor. De måste visa att de studerar eller jobbar på kontor.
Citera
2011-10-09, 21:07
  #6
Medlem
korps avatar
vad är detta för mode? Pratar ni om vanliga tweed kavajer eller vad?
Citera
2011-10-09, 23:43
  #7
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korp
vad är detta för mode? Pratar ni om vanliga tweed kavajer eller vad?
Det tror jag.
Citera
2011-10-10, 00:04
  #8
Medlem
80talistens avatar
här är väl ett bra exempel på stilen, peddoglasögonen.. bara kavajen kvar med lapparna på armbågarna
http://www.youtube.com/watch?v=15S0g8pG6HU
Citera
2011-10-10, 00:18
  #9
Medlem
korps avatar
Jag kan inte påstå att jag märkt någon av det där alls.

Angående tweed blazers så är väl de iaf tidlöst på modet Finns inte mycket snyggare till hösten, dock är väl inte jag direkt så förtjust i de med lappar på armbågarna kanske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback