Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-09, 14:24
  #1
Medlem
Tjenare!, jag är 19 år och tänkte börja träna på gym. Jag har bara testat att vara på ett gym en gång innan med skolan. Väger just nu 113 kg, 189 cm långt. Jag är inte överdrivet fet utan de sitter lite grann runt magen men mest är det på låren. Så jag undrar om jag ska gå ner i vikt först och sedan börja träna eller ska jag börja träna och sedan deffa? Tacksam för svar samt tips om hur jag ska göra!
Citera
2011-10-09, 14:34
  #2
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonsa
Tjenare!, jag är 19 år och tänkte börja träna på gym. Jag har bara testat att vara på ett gym en gång innan med skolan. Väger just nu 113 kg, 189 cm långt. Jag är inte överdrivet fet utan de sitter lite grann runt magen men mest är det på låren. Så jag undrar om jag ska gå ner i vikt först och sedan börja träna eller ska jag börja träna och sedan deffa? Tacksam för svar samt tips om hur jag ska göra!

Det är alltid bra att träna på gym, oavsett om du ska ner eller upp i vikt. Men det DU ska behöver lära dig är om kost då det är den som bestämmer om du ska gå upp eller ner i vikt.

Grymt bra tråd som alla borde lära sig: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Här hittar du allt om hur man deffar och går ner i vikt.

Lycka till!
Citera
2011-10-09, 14:40
  #3
Medlem
Okej, jag tänkte göra som så att jag går till gymmet varannan dag till att börja med, äter lite mindre än vanligt och 1-2 dagar i veckan när jag ej tränar så tar jag en timme på motionscykeln/löpbandet eller trampmaskinen. Är det något jag helst inte ska äta? och är det något som jag bör äta mer av?



Dessutom så går jag istället för att ta cykeln till jobbet, det är ungefär en 5km dit
__________________
Senast redigerad av bonsa 2011-10-09 kl. 15:03.
Citera
2011-10-09, 14:45
  #4
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonsa
Okej, jag tänkte göra som så att jag går till gymmet varannan dag till att börja med, äter lite mindre än vanligt och 1-2 dagar i veckan när jag ej tränar så tar jag en timme på motionscykeln/löpbandet eller trampmaskinen. Är det något jag helst inte ska äta? och är det något som jag bör äta mer av?



Dessutom så går jag istället för att ta cykeln till jobbet, det är ungeför en 5km dit

Protein
Citera
2011-10-09, 14:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Protein


de ska bli !

men är det ngt förutom godis/läsk/alkohol jag bör undvika?
Citera
2011-10-09, 14:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonsa
Okej, jag tänkte göra som så att jag går till gymmet varannan dag till att börja med, äter lite mindre än vanligt och 1-2 dagar i veckan när jag ej tränar så tar jag en timme på motionscykeln/löpbandet eller trampmaskinen. Är det något jag helst inte ska äta? och är det något som jag bör äta mer av?



Dessutom så går jag istället för att ta cykeln till jobbet, det är ungeför en 5km dit
Se till att äta protein rik mat,och håll dig borta från godis,läsk,fikabröd mm.
Citera
2011-10-09, 14:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Protein
ska bli!
men är det ngt mer än godis/läsk/alkohol jag bör undvika?
Citera
2011-10-09, 15:03
  #8
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonsa
ska bli!
men är det ngt mer än godis/läsk/alkohol jag bör undvika?

För mycket mat...

Träna och deffa samtidigt är mitt tipps.
Citera
2011-10-09, 15:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
För mycket mat...

Träna och deffa samtidigt är mitt tipps.


Det ska jag göra, träna samt gå dom 5 km till jobbet ist för att ta cykeln/bilen
Citera
2011-10-09, 17:05
  #10
Avstängd
Atkinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonsa
Tjenare!, jag är 19 år och tänkte börja träna på gym. Jag har bara testat att vara på ett gym en gång innan med skolan. Väger just nu 113 kg, 189 cm långt. Jag är inte överdrivet fet utan de sitter lite grann runt magen men mest är det på låren. Så jag undrar om jag ska gå ner i vikt först och sedan börja träna eller ska jag börja träna och sedan deffa? Tacksam för svar samt tips om hur jag ska göra!
Du ska springa. Orkar du inte det så börja med långa promenader. Se även över kosten. Lycka till.
Citera
2011-10-09, 17:18
  #11
Medlem
TotalT1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atkinson
Du ska springa. Orkar du inte det så börja med långa promenader. Se även över kosten. Lycka till.
Han vill nog bygga muskler och få en snygg muskulös kropp tror jag. Detta får du inte av att springa så nej ts, du ska inte springa. Om du inte vill förbruka mer kcal dock vilket "kan" göra det lättare att gå ner i vikt vilket jag tycker du ska göra under tiden du tränar för att sen kunna långsamt bulka på litet överskott.
Visst kan du börja bulka nu också men då kommer du lägga på dig ännu mer fett och får det jobbigare att deffa ner dig sen. samt att förutsättningen för att bygga muskler blir sämre ju fetare du blir.
__________________
Senast redigerad av TotalT1 2011-10-09 kl. 17:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback