2011-10-11, 12:26
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Du köpte spelen på (tex) Elgiganten, hur många? Blir inte det dyrt, kostar inte spelen mycket precis när dom kommer ut?

"möte sedan upp de jag redan hade avtalat en deal tidigare med" - Vad menar du?

Om man inte ens förstår den typen av enkelt språkbruk kanske det här med att köpa och sälja med vinst är något man skall testa på.
Citera
2011-10-11, 12:37
Medlem
Blir sugen att pröva lyckan själv. En lagom hobby för mig tror jag.
Citera
2011-10-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Det skulle jag med kunna göra, men jag ville mer se vilka möjligheterna var, finna om något var lättare än det andra för att sedan kanske köra större på just en och samma sak. Aktier och bilar är totalt uteslutet. Jag försöker nu finna en sak som inte kräver en stor investering men samtidigt ger bra lön för det, med tiden kan man säkert öppna något eget och fortsätta att bygga sitt mini imperium.

Du tänker helt rätt, bäst var att du klarade att ta förlust, insåg att aktier inte var genväg och jobbade vidare. Du är driftig, kommer säkert ha tradingfirma om något år.
Citera
2011-10-11, 21:30
Medlem
efterbliven.svensks avatar
Hade du börjat med 100,000kr hade du haft 4,273,333.33kr.

Problemet är väl bara att det inte är lika lätt att småhandla med gammalt skräp vid dessa belopp. Du skulle behöva stora lagerlokaler och en jävla massa tid.
Citera
2011-10-12, 03:20
Medlem
Citat:
Du köpte spelen på (tex) Elgiganten, hur många? Blir inte det dyrt, kostar inte spelen mycket precis när dom kommer ut?

"möte sedan upp de jag redan hade avtalat en deal tidigare med" - Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Om man inte ens förstår den typen av enkelt språkbruk kanske det här med att köpa och sälja med vinst är något man skall testa på.

Är du dum eller? Han skriver ju inte korrekt svenska för 5 öre.
Citera
2011-10-12, 13:37
Medlem
ischs avatar
Citat:
Är du dum eller? Han skriver ju inte korrekt svenska för 5 öre.

Och det hindrar dig ifrån att förstå hur han gjort? geazz.
Citera
2011-10-14, 16:52
Medlem
flaggantopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Sätt in en fejkad annons, när någon ringer säger du att den redan är såld tyvärr. Då ser du prismässigt på vad du kan lägga den på, samt hur många samtal du får under 2 veckor. Sen är det bara att planera.

tack du, dock så lägger jag nog ner den prylen, men vet fortfarande inte vad jag ska satsa på. Cyklar verkar gå åt Men var hittar man billiga cyklar från början?
Citera
2011-10-15, 14:45
Medlem
Mavvelitos avatar
Haha cyklar =) Du får nog komma på något lite bättre än det där..
Citera
2011-10-19, 09:48
Medlem
Wow, det var ingen dålig resa det där ! Riktigt kul att läsa hur du gick tillväga

Får man fråga hur lång tid det tog att tjäna upp till 64100 kr ?
Citera
2011-10-19, 20:20
Medlem
Adeptuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterbliven.svensk
Hade du börjat med 100,000kr hade du haft 4,273,333.33kr.

Problemet är väl bara att det inte är lika lätt att småhandla med gammalt skräp vid dessa belopp. Du skulle behöva stora lagerlokaler och en jävla massa tid.

Handlar det dock om dom beloppen så skulle jag överväga att hoppa av mitt jobb och köra på heltid. Skattat, som eget företag förstås. När pengarna blivit stora nog kan man dessutom börja handla i fastigheter, det är där dom största pengarna i sverige tjänas. köpa döds-boenden/affärslokaler/fritidshus för billiga pengar om man jämför med marknadspriset, sedan rusta upp om behovet finns.
Många bäckar små...
Citera
2011-10-20, 07:57
Medlem
Har sträckläst nu och är grymt inspirerad av detta. Tack ts för en skön tråd.
Citera
2011-11-04, 14:18
Medlem
Underhållande tråd. Tar av hatten för TS. Bra jobbat Det lönar sig ser du!

Jag vill också börja i samma bana som dig, så jag är tacksam ifall du har tips på varor jag kan importera och sälja lite dyrare här med en vinst på 30% eller liknande. Har inte så mycket i start kapital men ungefär det du började med har jag råd att "förlora".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in