Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-17, 23:50
  #13
Avstängd
CanLifePrevails avatar
Är Bonniers ägare ens judar längre? Iallafall är det också väldigt många icke-ns som tycker att de har för stor makt också, så tycker att en sån här tråd borde läggas i ett annat forum faktiskt, eller?
Citera
2010-08-18, 00:42
  #14
Medlem
Kaktusmelons avatar
Idioti att media kontrolleras av ett fåtal och dessutom av privata intressen när det borde ligga i hela folkets händer.
Att det dessutom är judar som äger skiten gör inte saken bättre, men jag skulle inte tycka det va bättre om det va svenskar.
Citera
2010-08-18, 02:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Är Bonniers ägare ens judar längre? Iallafall är det också väldigt många icke-ns som tycker att de har för stor makt också, så tycker att en sån här tråd borde läggas i ett annat forum faktiskt, eller?

De är definitivt judar, även om vissa säger sig ha konverterat. De är även uppenbart delaktiga i den internationella judendomen. I likhet med alla andra judemedier runt om i världen ältar de förintelsen och nazismen till förbannelse med diverse dokumentärer såsom hitlers hantlangare, hitlers krigare med mera. Allt för att tvinga den vite mannen till konstant dåligt samvete. Detta och nollrasism-temat är väl själva syftet med deras TV4. Det är typiskt judemedia att göra så, och det är exakt samma metoder som man använder sig av i alla länder där man har medialt inflytande. Lömskt är bara förnamnet, men när man väl "ser det stora hela" så är det så förutsägbart att det är löjligt.
Citera
2010-08-18, 02:21
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktusmelon
Idioti att media kontrolleras av ett fåtal och dessutom av privata intressen när det borde ligga i hela folkets händer.
Att det dessutom är judar som äger skiten gör inte saken bättre, men jag skulle inte tycka det va bättre om det va svenskar.

Håller med. Frågan är hur man annars skulle gjort? Att staten hade haft hand om den skulle inte heller varit så bra.

Median är den sanna makten i en demokrati. Minns att mediamagnaten Murdochs alla 175 tidningar var för ett angrepp på Irak 2003. Hans Blix, som hävdade att Irak inte hade förbjudna vapen, förlöjligades å de grövsta och Tony Blair mer eller mindre tvingades att gå i krig mot landet. Hans Blix hade givetvis rätt och Tony Blair fick både skulden och skammen då det visade sig att Irak inte hade kemiska och biologiska vapen. Det skulle inte förvåna mig om det var Murdochs tidningar som bidrog till detta. Den politiker som motsätter sig median är körd och kommer inte att vinna nästa val. Media bestämmer och politikerna får skulden... Rättvist?
Citera
2010-08-18, 13:00
  #17
Avstängd
Shoot4Zions avatar
Jag är hyfsat säker på att våra stöttespelare i vänstern kommer göra allt som står i deras makt för att se till att Bonniers makt förblir ohotad. I Bonnier-frågan står vi kapitalister och vänstern faktiskt enade. Vi stödjer Bonnier. Hade vänstern inte varit pro-Bonnier hade de fokuserat på Bonnier istället för nationalisterna, som är det enda egentliga hotet mot Bonnier, men som tur är så försöker de istället mota bort det enda egentliga hotet mot Bonnier, alltså nationalisterna. Tack vänstern.

Alltså är vi kapitalister de stora vinnarna.
Citera
2012-02-27, 01:30
  #18
Medlem
Har nu fått reda på två fakta(?) om Gerhard Bonnier; den yngre - om han kallats så vet jag inte.

1. Det var han som refuserade Pippi Långstrump (Raben & Sjögren gav ut den).

2. Han betedde sig inte helt rumsrent mot Anna Wahlgren som ung debutant. Jag tvivlar inte på att AW:s uppgifter i Mommo del 2 och del 3 har någon grund.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback