Citat:
Ursprungligen postat av hoax
Jag har tidigare mest skrattat åt diverse påståenden som gått ut på att familjen Bonnier är en stor styrande kraft i Sverige, men nu skrattar jag inte längre. Det hela är ytterst suspekt. Jag skiter fullständigt i att de är judar, men att en familj är så pass dominant vad gäller mediautbudet är oroväckande och påminner närmast om herr Berlusconi i Italien, som Svenska medier så gärna kritiserar i svidande ordalag, medans Bonnier tycks vara en helig ko.
Kan ni rekommendera någon bra litteratur i ämnet ? Gärna så opartisk och objektiv som möjligt, inget snack om ZOG etc..
Jag har fått nys om att Bonnier någon gång under 80-talet förbjöd DN att trycka en viss artikel som inte framställde familjen i en fördelaktig dager. Jag tror att de är ganska bra på liknande småfiffel. Det är möjligt att deras... arv, spelar in.
Tio familjer, bland dessa Stenbecks, Bonniers, Wallenbergs m.fl. äger ungefär 80% av Sverige har jag hört... det kan ha varit mindre men det är fortfarande skrämmande så länge det är över 5% av landet som dom äger. Nu snackar jag inte landareal utan monetärt så klart