Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2011-10-12, 02:59
  #109
Medlem
Bostadsbrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frate
Prestanda, utseende är en bonus. Däremot har Airen precis så mycket prestanda jag behöver – den är lika snabb som förra generationens 15" Macbook Pro.
Varför är prestanda så viktigt anser du? För många användare är det inte mer än siffror på ett papper, många många som köper en laptop använder knappt hälften av prestandan, om ens det. Så vad spelar det för roll egentligen. Surfa, kolla 1080film, lyssna på musik, spela lättare spel klarar till och med en Atomprocessor, jösses vilket overkill det är med en i5a.
2011-10-12, 11:23
  #110
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Förutsatt att du har exakt rätt hårdvaruuppsättning.

Om du menar "exakt samma" hårdvaruuppsättning som i någon av Mac:arna är det fel. Menar du "exakt rätt" är det bara semantik; alla program kräver "exakt rätt" hårdvaruuppsättning för att fungera, och det finns inte bara en.

Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Testa en så får du se. Det är MIL mellan en PC-trackpad och de som sitter i MacBooks. Det finns en anledning till att vissa kastat sina möss och bytt dom mot Magic Trackpad även på sina stationära datorer.

Ja, detta kan du säkert ha rätt i, använder väldigt sällan trackpads. På min laptop kör jag nästan alltid med mus, mest för att jag spelar en del.

Citat:
Ursprungligen postat av natogandalf
Och då även samma pris, så då väljer du egentligen bara mellan en dator som kan köra OS X perfekt och är snygg och en som inte är det.

Verkligen inte. Jämför t.ex. Asus UX21 med MacBook Air. Asusen är billigare. Designen är förstås en subjektiv bedömningen, men enligt mig får man vara ett riktigt fanboy för att välja en Air framför asusen.
2011-10-12, 11:35
  #111
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Verkligen inte. Jämför t.ex. Asus UX21 med MacBook Air. Asusen är billigare. Designen är förstås en subjektiv bedömningen, men enligt mig får man vara ett riktigt fanboy för att välja en Air framför asusen.

Som vanligt blir det här en Apple vs PC tråd, men jag tycker definitivt en Air för 9000 kr är värd sin vikt i guld. En oerhört portabel dator med iOS som flyter på väldigt fint, håller lätt i 2 år utan att man blir arg på den (jämför med PC där man vill ha ny efter 2 månader)

TS: Tänker du köpa 13": Överväg att ta en Pro istället
11": Kör på.
2011-10-12, 12:03
  #112
Medlem
tzjs avatar
Jag hoppas TS nöjer sig med de svar som tråden erbjuder, för fler blir det inte.
Då vi inte kunnat hålla oss ifrån ovidkommande Mac va PC-diskussioner så låser jag tråden.

Tråd låst.
/mod.
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback