Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-07, 23:31
  #1
Medlem
Shoess avatar
Har 2 danska 200 kr sedlar som jag såg bytades ut 2010, behöver hjälp med var jag kan byta ut dessa ! Ledsen om de hamnade i fel kategori.
Citera
2011-10-07, 23:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoes
Har 2 danska 200 kr sedlar som jag såg bytades ut 2010, behöver hjälp med var jag kan byta ut dessa ! Ledsen om de hamnade i fel kategori.

Så de är inte giltiga i handeln längre? Gissar då att en bank är enda sättet.
Citera
2011-10-08, 00:11
  #3
Medlem
Shoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnby
Så de är inte giltiga i handeln längre? Gissar då att en bank är enda sättet.
Vet inte om de är giltiga, jag vet bara att de finns en annan som används
Citera
2011-10-08, 02:15
  #4
Medlem
luckylucazs avatar
Forex, X-change eller valfri bank?
Citera
2011-10-08, 11:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoes
Vet inte om de är giltiga, jag vet bara att de finns en annan som används

Du behöver inte oroa dig om sedlarna inte är äldre än 1945. Alla danska sedlar som är nyare är giltiga och kan bytas till nya även om de inte accepteras i handeln, ta med dem på nästa danmarksbesök, går det inte att handla så gå till en bank med dem. Danmarks Nationalbank ligger på Havnegade 5 i Köpenhamn, där går de i alla fall att byta under alla omständigheter, i Sverige gissar jag att det är svårare.
__________________
Senast redigerad av kvarnby 2011-10-08 kl. 11:08.
Citera
2011-11-23, 00:06
  #6
Medlem
Helsingborgaren17s avatar
Om det är den vanliga gamla 200kronorssedeln med Johanne Luise Heiberg, ska det inte vara några som helst problem att använda under ett bra tag framöver. Men om du ändå känner dig osäker, kan du fortfarande växla den på närmsta forexkontor.
Citera
2019-01-14, 03:58
  #7
Medlem
Opportunitiess avatar
Bumpar upp den här gamla fina tråden.

Även jag hittade två utgångna danska tvåhundrakronorssedlar i en gömma här hemma. Nån som vet hur det är idag med inlösen och så?
Citera
2019-01-14, 16:25
  #8
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Bumpar upp den här gamla fina tråden.

Även jag hittade två utgångna danska tvåhundrakronorssedlar i en gömma här hemma. Nån som vet hur det är idag med inlösen och så?
Det som står här är vad som gäller för äldre sedlar efter 1945. Den info som för några år sedan gavs här i tråden är alltså fortfarande aktuell, så det är bara att byta ut dem nästa gång du är i DK.
Citera
2019-01-14, 17:18
  #9
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Det som står här är vad som gäller för äldre sedlar efter 1945. Den info som för några år sedan gavs här i tråden är alltså fortfarande aktuell, så det är bara att byta ut dem nästa gång du är i DK.

Tackar tackar!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1678970

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback