2011-10-07, 14:41
Medlem
Som rubriken antyder så har jag haft värk i min vänstra tinning i snart två veckor nu. Jag har ingen aning om vad det kan vara, google gav inga svar.

-Det är inte migrän, då jag vet precis hur det känns.
-Jag är inte förkyld eller sjuk på något annat sätt vad jag vet.
-Det blir lite värre för varje dag som går. När jag vaknar på morgonen så känner jag av det lite grann och på kvällen är det som värst.
-Ibland försvinner det i några minuter/någon timme och kan återkomma i några sekunder. Ibland så varar det i några timmar.
-Det pulserar inte utan det är mer som ett "tryck"
-Det är inte så smärtsamt, bara jobbigt då det är svårt koncentrera sig.
-Känner mig så ostressad som man kan bli.
-Jag KAN ha haft någon ögoninfektion eller nåt sånt innan det började, ifall det spelar någon roll.

Någon som har någon aning om vad det kan vara?
Citera
2011-10-07, 14:52
Medlem
UnknownSources avatar
Varför skriver du det på FB istället för att gå och prata med en läkare?!
Citera
2011-10-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownSource
Varför skriver du det på FB istället för att gå och prata med en läkare?!

För att ta reda på om det är värt att gå och prata med en läkare?
Citera
2011-10-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midro
För att ta reda på om det är värt att gå och prata med en läkare?

Om det blir värre och värre bör du snarast gå och kolla upp det. Kan vara något otäckt, man vet ju aldrig.
Citera
2011-10-07, 15:03
Medlem
UnknownSources avatar
Rekommendation, har du haft ont i huvudet i två veckor så bör du gå till en läkare.
Citera
2011-10-07, 15:12
Medlem
Tack för rekommendationen. Får väl pallra mig dit på måndag om det inte blivit bättre. Skulle dock vara kul att veta vad det skulle kunna vara.
Citera
2011-10-07, 15:27
Medlem
zheuzz78s avatar
Hittade denna länken

http://www.1177.se/Blekinge/Fakta-oc...mar/Huvudvark/

Du bör uppsöka läkare ( Jag googlade på "tryck vid tinningen" o fick upp massor förslag)
Citera
2011-10-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zheuzz78
Hittade denna länken

http://www.1177.se/Blekinge/Fakta-oc...mar/Huvudvark/

Du bör uppsöka läkare ( Jag googlade på "tryck vid tinningen" o fick upp massor förslag)

Jo jag såg den länken, men jag är varken trött eller har feber så det kändes inte som att det stämde in nog mycket på mina symptom.
Citera
2011-10-07, 16:00
Medlem
Tamburmajors avatar
Om jag trycker på nackmusklerna kan jag få så in i h-vete ont uppe vid tinningarna, med det sagt, har du testat masserat nackmusklerna för att se om du får mer eller mindre ont?
Citera
2013-12-08, 19:05
Medlem
Jag har gått med exakt samma symptom i 8 dagar, förutom att mitt inte blir värre.
Jag var till S:t Görans Akutmottagning i går (7 dagen).
Efter att de skickat mig fram och tillbaka på ekg, blodprov, blodtryck och något nervsystem/balans test,
så kom läkarna fram till att de inte visste vad felet var.. men att det troligtvis inte var farligt.. väldigt betryggande...

Ett sista alternativ var ryggmärgsprov ... Vilket en neurolog skulle avgöra om jag skulle få eller inte.
Jag klarade mig från det.. tydligen behövdes det ej.

Innan jag blev hemskickad sa doktorn att jag borde gå och få massage. i axlar och nacke och att det kan vara orsaken till mitt lidande i tinningen, tänkte på det Tamburmajor nämnde.

Att tilllägga är att jag för 3 veckor sedan har börjat träna ganska hårt på gym.
bl.a 5 dagar på raken precis innan trycket i huvudet bröt ut.

Är det någon som vet något mer? Snälla Snälla Pallar inte mer...
Citera
2019-02-07, 10:07
Medlem
Vad var problemet hos er?

Lider av samma sak nu, ont i vänstra tinningen mer ett tryck haft så i över en vecka nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in