2011-10-07, 03:56
Bannlyst
Tja, har för mycket fritid och funderar på att köpa en gitarr.
Har dock aldrig lirat förut och jag är 24 , hur lång kan det ta att bli någorlunda haj på det?
Det som talar för är att jag är väldigt musikalisk av mig.
Det som talar emot är mitt tålamod.

Hur pass svårt är instrumentet att lära sig spela?

Tack !
Citera
2011-10-07, 04:06
Medlem
Zelogaths avatar
Beror helt på vad man har fallenhet för.
Jag är också musikalisk men förstår mig inte på stränginstrument, är allergisk mot dem.
Ett nytt instrument är alltid en utmaning, så frågan är om musikintresset kan överträffa det dåliga tålamodet?

Gitarren är ju det vanligaste instrumentet iallafall, så ge det ett försök!
Ta lektioner kan du ju också göra, eller så har du säkert kompisar som kan
Köp inte en för dyr bara om det skulle visa sig att du tröttnar
Citera
2011-10-07, 09:34
Medlem
Disconinjas avatar
snowball effect, segt till en början, men när du väl lärt dig så lär det gå fruktansvärt fort, om du nu är musikalisk. För mig tog det ungefär ett år från första ackordet till att jag kunde spela nästan vad jag ville. Köp något bättre begagnat, så slipper du lägga ner för mycket pengar om du tröttnar, lycka till!
Citera
2011-10-07, 10:25
Medlem
Vlajkos avatar
Har spelat gitarr sen 10 år tillbaka, till o från dock. Gitarr är väl sig likt i stort sätt allt du kan lära dig använda med händerna, ha tålamod. Gitarrlektioner är bra för motivationen men inte för kreativiteten.
Har lagt ner alldeles för mycket pengar på gitarrer och har nu slutat upp med en strandgura för tusenlappen som duger fin fint, är ju då inge proffs direkt, men det kan ju rekommenderas att börja billigt. Tuben har säkert skit bra lektioner också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in