Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-07, 00:10
  #1
Avstängd
BroderQuetzalcoatls avatar
Tjena dudes & dudeetts.

Bor sedan 3 månader i Indien, rättare sagt i mångmiljon staden Mumbai (Bombay),
och har tidigare besökt landet som "turist" i 4 månader.
Är en man på 20 +, är av ungerskt/österrikiskt ursprung men är uppvuxen i Sverige.
Jobbar som receptionist på ett lyx hotell i norra delen av staden.
Har en MASSA erfarenhet när det kommer till Indien, är förlovad med en kristen indisk tjej som är tamil/malyali (mamma ifrån tamil nadu, pappa ifrån kerala).
Har besökt väldigt många delar av landet, Himachal Pradesh, Uttar Pradesh, Rajasthan, Karnataka, Maharastra, Goa, Punjab.

Till skillnad ifrån andra turister som oftast bara hänger med just det, andra turister har jag "minglat" en hel del med lokalbefolkningen, rika som fattiga, i alla delar av landet jag har befunnit mig i. (Har t.ex bott 4 veckor med en konservativ muslimsk familj i en by nära Himalayas fötter)
Jag är fascinerad av landet, kulturen, och människorna.
Har alltid varit en öppensinnad person och anser mig ha tillräckligt med erfarenheter för att svara på alla frågor ni har.
Allt ifrån underjorden (droger, sex, kriminalitet), kultur till hur man skaffar lägenhet..
Fråga mig vad som helst.

Brodern
__________________
Senast redigerad av BroderQuetzalcoatl 2011-10-07 kl. 00:13.
Citera
2011-10-07, 00:13
  #2
Medlem
FEFBGs avatar
Frågan som alla kommer vilja ha svar på: Hur kommer det sig att du bor i indien?
Citera
2011-10-07, 00:13
  #3
Medlem
knullklassons avatar
Toabesöken. Hur går de egentligen till? Torkar man sig med papper när man lagt en redig kabel eller hur fungerar det?
Citera
2011-10-07, 00:14
  #4
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Smakar indisk fitta curry?

Vilka maffior finns det i landet?
Citera
2011-10-07, 00:15
  #5
Avstängd
BroderQuetzalcoatls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Frågan som alla kommer vilja ha svar på: Hur kommer det sig att du bor i indien?

Omväxling ger färdighet!

Dessutom är Indien spännande och jävligt intressant! Överbefolkat och smutsigt på sina håll, annorlunda, men man vänjer sig, och lär sig!
Citera
2011-10-07, 00:19
  #6
Avstängd
BroderQuetzalcoatls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Toabesöken. Hur går de egentligen till? Torkar man sig med papper när man lagt en redig kabel eller hur fungerar det?

På de flesta ställen, går det till såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=zUaCdkrRFrY

I Mumbai är det dock vanligt att ha en "ass spray" en sorts slang som sitter ihopkopplad med toan som skjuter en kraftig stråle vatten som används för att tvätta röven..Helt klart en metod jag föredrar framför papper, mycket mer hygieniskt!
Citera
2011-10-07, 00:29
  #7
Avstängd
BroderQuetzalcoatls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Smakar indisk fitta curry?

Vilka maffior finns det i landet?


Nej, det är bara en myt att indisk fitta smakar curry
Indiska kvinnor är väldigt noga med hygien, samt är det en bra balans mellan vad som är manligt och kvinnligt här. Kvinnorna är väldigt vackra, samt är det intressant att träffa människor vars mentalitet inte är amerikaniserad/västerniserad. Och skulle säga att dom är tightare än europeiska tjejer, samt har en naturlig begåvning och känsla för sex...Var skulle annars kama sutra komma ifrån?

Maffior har blivit mindre med åren, dom flesta unga idag studerar hellre. Det finns dock "familjer" många som öppet respekteras.
Sen har vi drog maffian som sysslar med att smuggla heroin ifrån afghanistan samt charas ifrån kashmir/himachal pradesh till resten av landet.
Vi har även prostitutions maffian som smugglar tjejer ifrån Nepal/Bangladesh/Sri Lanka till Indien där dom säljs till bordeller.
Största maffian enligt mig är polisen, politiker, samt hijras. Hijra är en kast med transor och shemales. Dom går oftast runt till bröllop osv och frågar om pengar , blir dom ivägskickade hotar dom med besvärjelser och magi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hijra_(South_Asia)
Citera
2011-10-07, 04:40
  #8
Medlem
Bra tråd, kudos till dig som tar dig tid att svara på frågor.
Vad ligger skatten på (olika exempel, privat, företag etc)?

Hyra hus tex, om man vill långtidshyra säg en 4 rummare på 200 kvadrat med liten trädgård i utkanten av staden du bor i vad ligger hyran på per månad?
El?
Vatten?

Transportkostnad, taxi(?) ligger på vad?

En medelinkomst för en indisk medelsvensson?
Medelinkomst för en utbildad indier, säg sjuksköterska?
Citera
2011-10-07, 05:02
  #9
Medlem
Ghazis avatar
Jag tänkte dra till Indien under Juni till Augusti nästa år, men är lite orolig över monsunen. Är det ett jäfla helvete, är det en ren syndaflod som sköljer över landet, eller kan jag dra utan att bry mig så mycket?

Tack för svar!
Citera
2011-10-07, 08:39
  #10
Medlem
Keyness avatar
Ska åka till Indien nu väldigt snart, och undrar vilka platser man måste besöka, vad man absolut inte får missa, och gärna lite allmänna råd!

Öppen för allt.
Citera
2011-10-08, 13:37
  #11
Medlem
Hur funkar det om man vill jobba i Indien? något speciellt visum? Skulle kunna tänka mig att jobba i Indien jag med.
Citera
2011-10-08, 20:40
  #12
Avstängd
BroderQuetzalcoatls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyriel
Bra tråd, kudos till dig som tar dig tid att svara på frågor.
Vad ligger skatten på (olika exempel, privat, företag etc)?

Hyra hus tex, om man vill långtidshyra säg en 4 rummare på 200 kvadrat med liten trädgård i utkanten av staden du bor i vad ligger hyran på per månad?
El?
Vatten?

Transportkostnad, taxi(?) ligger på vad?

En medelinkomst för en indisk medelsvensson?
Medelinkomst för en utbildad indier, säg sjuksköterska?

Skatten kan jag inte riktigt svara på, men ta en titt här:
http://siadipp.nic.in/publicat/invpub/taxation.htm

Mumbai är verkligen en stad med kontraster, medans vi har en stor medelklass i Sverige, är skillnaden mellan fattig och rik mycket större här. Antingen så är man jävligt fattig eller så är man jävligt rik, medel vägen är i minoritet.
Sen är Mumbai en dyr stad! Inte konstigt att ibland hela familjer bor tillsammans i små lägenheter Farfar, farmor, son, fru, barn.
På många sätt utklassar "eliten" i Mumbai totallt eliten i Europa.
Det finns seriöst folk som lever som moderna kungar här.
Men en normal lägenhets hyra i månaden går ifrån 10 000 rupees till flera miljoner.
Vi kan säga att de flesta "normala" människorna betalar mellan 7000-70 000 rupees i månaden.
50 000 rupess = 7000 spänn.
En ENORM kontrast ifrån resten av landet på mindre orter där du kan köpa hela hus med fält för runt 6000 kr, utan hyra...Med el och allt blir det kanske 500 spänn i månaden.

Medelinkomsten är svår att beskriva med tanke på den enorma skillnaden mellan människor, men en utbildad person som jobbar inom något vanligt IT jobb tjänar mellan 20 - 70 000 rupees pär månad.
Ju längre bort du kommer ifrån centrala Mumbai destu billigare blir priset för lägenheter.

Transport är väldigt billigt, rickshaws (indisk "taxi") brukar oftast gå på 100 rupees per 15 min av färd.
Taxi blir det dubbla.
__________________
Senast redigerad av BroderQuetzalcoatl 2011-10-08 kl. 20:51.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1678182

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback