2011-10-06, 21:23
Medlem
patrikvs avatar
Nyss byggt ihop min nya dator som jag har plockat själv. Och får ingen singnal till skärmen

Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P, Socket-1155
ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/

PCU: Intel® Core? i5-2500K Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed

Grafik: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX
PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, Windforce 3X

Nätagg: Cooler Master GX 750W PSU
ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 4x 6+2pin PCIe

Minnen: Corsair 8GB (KIT) DDR3 VENGEANCE 1,5V CL9 BLUE

Med grafikkortet följde det med 2st ström kontakter 8pin(6pin i den), 6pin(5pin i den). Dessa får tillsammans 4st kontakter i andra änden med 4pin utag(bara 3pin i varje)
Och mitt nätag har bara tre st 4pin kontakter så det saknas 1. Vet ej om detta har med saken att göra?
Provade köra endå och datorn startades och fläktarna på graffe kortet snurrade.

Har dock ingen singnal till skärmen så den går i viloläge, provade att strunta i kontakterna jag fick med graffekortet och stoppade in direkt ifrån nätagget men samma sak endå!

Någon som kan hjälpa mig? är grymt less!
Citera
2011-10-06, 22:27
Medlem
Ammelits avatar
Har nästan exakt samma problem fläkten på grafikkortet rullar men skärmen lyser gult inte blått den är i viloläge ingen signal, hör heller inte att jag kommer in i windows
Citera
2011-10-06, 22:36
Medlem
Ström till grafikkort?
Defekt minne kan det också vara.
Citera
2011-10-07, 11:00
Medlem
wRooneys avatar
Du har inte prövat något så enkelt som att byta skärmkabel? Kan vara den det är fel på.

Sen kan det också, som rocketman222 skrev, vara något minne som strular.
Citera
2011-10-07, 14:47
Medlem
Skippa medföljande kabel, så länge du har korrekta kablage på ditt nätagg, vilket verkar vara fallet.
När man inte får blid men datorn verkar snurra och gå så är det oftast problem med strömmen till GPU.

Använd ditt nätaggs http://www.coolermaster.com/upload/p...re/GX750_3.jpg (PCI-E) och koppla in.

Fungerar detta?

Och om du använder medföljande, så kopplade du in dom på olika "Rails", d.v.s. olika kabelbuntar.
Citera
2011-10-08, 22:53
Medlem
patrikvs avatar
Hej, jag fick igång skärmen efter jag hade resetat bios med hjälp av batteriet som sitter på moderkortet, fick dock skynda mig och boota upp windows installationen för annars försvann signalen igen.

Jag använder en sån PCI-E kontakt på graffe kortet och 2 st 4pin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in