Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-13, 17:54
  #1
Medlem
Max Mavens avatar
Har två konton på datorn som jag skapat i XP och loggar man in på det ena så har IE fått lite fnatt. Maximerar man fönstret så hamnar det lite snett. Den lämnar en lite glipa i övre kanten på skärmen och åker ned en bit under Taskbaren (kan inte det svenska ordet) detta är något irriterande. När rutan är maximerad går det ju inte heller att flytta på den, så jag vore väldigt tacksam om någon visste hur man återställde det så att det blir som förut.

Tog en skärmdump för att lättare visa hur det ser ut: dump

Tack på förhand /Max
Citera
2004-12-13, 17:59
  #2
Medlem
mi:nes avatar
1. Du bör lära dig när och var gif respektive jpg ska användas.
2. Högerklicka på taskbaren -> Egenskaper -> Byt vilken inställning du än har på "Dölj startmenyn" och "Startmenyn överst" -> Verkställ -> Byt tillbaka
Hoppas det funkar
Citera
2004-12-13, 18:08
  #3
Medlem
Max Mavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
1. Du bör lära dig när och var gif respektive jpg ska användas.
Ok, varför skulle jag inte använt .gif i detta läget?

Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
2. Högerklicka på taskbaren -> Egenskaper -> Byt vilken inställning du än har på "Dölj startmenyn" och "Startmenyn överst" -> Verkställ -> Byt tillbaka
Hoppas det funkar
Tackar, det funkade bra. Nu är det som det ska vara igen.
Har du förresten någon aning om varför den gör så?
Citera
2004-12-13, 18:11
  #4
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Maven
Ok, varför skulle jag inte använt .gif i detta läget?


Tackar, det funkade bra. Nu är det som det ska vara igen.
Har du förresten någon aning om varför den gör så?
1. Läs på. Orkar inte dra en föreläsning nu.
2. För att det är windows... Blir väl någon prioritetskonflikt någonstans. Vet att jag inte haft något problem sedan jag slutade använda "Dölj starmenyn"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback