Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-06, 12:39
  #1
Medlem
wienerschnitzels avatar
Ska ligga i Majelden Linköping.
Ingen lär har varit där sedan 2004. Militärt 30rummare byggt under kalla kriget varpå försvaret skulle befinna sig tillsammans med en expertgrupp under eventuell katastroftid.

Nu har lokaltidningen lyckats få sig en kortare tur. Läses mer här:
http://www.corren.se/bostad/?article...date=&menuids=



Har du varit här?
Vart ligger detta berg?
Hur tar jag mig in?
Citera
2011-10-06, 19:14
  #2
Medlem
Här har du lite mer bilder på omgivningarna.
http://www.pixbox.se/alb_show_id1181265_page0.html

Det är väldigt lätt att hitta dit, eftersom det ligger mitt i stan. Men det blir nog svårare att komma in. Väldigt stora lås och troligtvis larmat, eftersom det fortfarande sköts om av kommunen.
Citera
2011-10-06, 20:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienerschnitzel
Ska ligga i Majelden Linköping.
Ingen lär har varit där sedan 2004. Militärt 30rummare byggt under kalla kriget varpå försvaret skulle befinna sig tillsammans med en expertgrupp under eventuell katastroftid.

Nu har lokaltidningen lyckats få sig en kortare tur. Läses mer här:
http://www.corren.se/bostad/?article...date=&menuids=



Har du varit här?
Vart ligger detta berg?
Hur tar jag mig in?

Inte militärt förutom den del som huserade flygvapnets LGC. I övrigt en civilförsvarsanläggning. Det stora antalet rum beror delvis på att mycket personal skulle arbeta i skift och därför behövdes många sängplatser vilket ger många rum, även med våningssängar.

In kommer man inte utan nyckel.

Lustigt att säkerhetschefen lyckats komma med på flera av fotona...
Citera
2011-10-06, 21:23
  #4
Medlem
hydroskopets avatar
Den ansluter i en FTN borta i öster vid Göstorp.

Citat:
Ursprungligen postat av Inspektorn
Inte militärt förutom den del som huserade flygvapnets LGC. I övrigt en civilförsvarsanläggning. Det stora antalet rum beror delvis på att mycket personal skulle arbeta i skift och därför behövdes många sängplatser vilket ger många rum, även med våningssängar.

In kommer man inte utan nyckel.

Lustigt att säkerhetschefen lyckats komma med på flera av fotona...
Citera
2011-10-06, 21:28
  #5
Medlem
hydroskopets avatar
Någon som har koll på var FTN i Askeby finns?

Citat:
Ursprungligen postat av Inspektorn
Inte militärt förutom den del som huserade flygvapnets LGC. I övrigt en civilförsvarsanläggning. Det stora antalet rum beror delvis på att mycket personal skulle arbeta i skift och därför behövdes många sängplatser vilket ger många rum, även med våningssängar.

In kommer man inte utan nyckel.

Lustigt att säkerhetschefen lyckats komma med på flera av fotona...
Citera
2011-10-06, 22:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydroskopet
Den ansluter i en FTN borta i öster vid Göstorp.

Det är inget ovanligt att civila delar av samhället är anslutna på FTN genom länk eller tråd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback