Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-05, 19:34
  #1
Medlem
aintsosweets avatar
Om vi nu bortser från att en tatuering ska vara så pass personlig att man ska komma på det exakta motivet själv:

Jag har en nära vän som gärna vill göra en tatuering som representerar en del känslor och minnen. Hon/han kom till mig för hjälp eftersom jag har massa tatueringar själv, men jag kommer inte på nåt bra! Kan inte sätta fingret på vilken symbol/text/bild som bäst skulle kunna representera dem. Ni på FB är ju så många att någon av er måste ju ha något bra!

Tatueringen ska representera "vad som inte dödar dig härdar dig", "raise from the ashes". Att vara stark och att vara sig själv. Personen som ska ha tatueringen (det är inte jag) har gått igenom jobbiga saker både som liten och som "ung". Tänk er mobbning och sexuella övergrepp - åt det hållet. Och idag är hon/han stark och har tagit sig ur allt det jobbiga. Hon/han vågar verkligen vara sig själv idag.

Jag tror att h*n vill ha den helt svart, så förslagen ska gå att göra utan färg. Spelar ingen roll om det är ett citat, en rad från en låt, en symbol eller en bild. Jätteschysst om ni kan komma med så många förslag som möjligt!!
Citera
2011-10-08, 15:50
  #2
Medlem
Det första jag tänker på är en traditionell fenixfågel.
http://tinyurl.com/67gcn7g
Citera
2016-08-04, 22:02
  #3
Medlem
Laroque32s avatar
Inga fler förslag på detta motiv??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback