Jo, jag har funderat på en sak. Man ser ju överallt att det finska folket är tvungna att skriva "6-1" m.m överallt (något vi aldrig skulle hålla på med eftersom vi alltid slår dem och det är ungefär som att fira att solen går upp), tror de verkligen att det var något stort med att de för en gångs skull råkade slå Sverige och för en gångs skull vinna något?
Jag kan personligen tycka det är lite lustigt eftersom de aldrig vunnit något stort när de bästa spelarna i världen är med. Och VM-guldet var deras.. ehh 2:a genom tiderna?
Det var ju helt sjukt kan jag tycka att Sverige ens tog sig i final med det laget dem hade, var väl bara Loui Eriksson som skulle få lira i ett svenskt OS-lag? Robert Nilsson och Niklas Persson som stjärnspelarna liksom? Finland hade då ett lugnt bättre lag med flera spelare som även var i OS-truppen. Dock vet vi ju alla hur det hade slutat om båda lagen hade haft sina bästa spelare med.. Dock går ju de svenska spelarna för det mesta långt i NHL playoffs till skillnad från de finska spelarna så det hade ju varit lite svårt att ordna till ett vm..
Dessutom verkar ju de bästa svenska spelarna skita fullständigt i VM som förövrigt är ett skämt nuförtiden, men finnarna tror ändå de var duktiga som vann?

Bara jag som tycker det är lustigt? Har de verkligen ett sådant stort mindervärdskomplex mot Sverige?
De verkar ju tycka det är stort när de vinner karjala cup också, bara för att de aldrig kan vinna en turnering som folk tar seriöst.
Snälla diskutera med mig.