Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-04-16, 01:27
  #37
Medlem
hoppidoppis avatar
Ta det lugnt. It's all in your head.

Det läker i de flesta fallen, hoppas att du inte är ett undantag.

Rör inte droger mer bara. Fokusera på ditt vanliga liv.
Citera
2012-04-16, 03:37
  #38
Medlem
Cykelhelvetes avatar
Fan när jag läser allt detta blir jag nästan beslutsam på att lägga av med hallucinogener.
Har tagit 4-ho-met 5 ggr nu och ayahuasca 2ggr.
Har haft rätt så intensiva trippar som har varit väldigt påfrestande för hjärnan. Och det som låg på nästa plats på min lista var DPT Och tillslut LSD.
Men när man läser alla problem som folk har fått blir man en hel del fundersam eller nojjig.
Citera
2012-04-17, 20:59
  #39
Medlem
oskarposkars avatar
Om det där nu är dina symptomer så har jag haft dom ända sen jag var liten, ta hand om dom istället du kanske kan se andra saker vad vet jag... bara ett litet tips
Citera
2012-04-17, 21:19
  #40
Medlem
xstatics avatar
Du har ingen HPPD! Det är bara du som psykosar och tror det jävla knäppgök
Citera
2012-04-17, 22:27
  #41
Medlem
Protheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhelvete
Fan när jag läser allt detta blir jag nästan beslutsam på att lägga av med hallucinogener.
Har tagit 4-ho-met 5 ggr nu och ayahuasca 2ggr.
Har haft rätt så intensiva trippar som har varit väldigt påfrestande för hjärnan. Och det som låg på nästa plats på min lista var DPT Och tillslut LSD.
Men när man läser alla problem som folk har fått blir man en hel del fundersam eller nojjig.


Well, lek inte med elden och bli förvånad när du blir bränd.
Citera
2012-04-17, 23:22
  #42
Medlem
Subject9s avatar
De flesta här som skriver "jag tror jag lider av lindrig HPPD" måste förstå att man inte lider av "lindrig" hppd. Har man HPPD så har man och då är det så mycket att du inte kan fungera normalt. Synbrus, ljuskänslighet, floaters osv är inte HPPD och något som nästan alla som brukar hallucinogener lider av.

Ifall man nu dock har HPPD så är det ju otroligt synd, men som många andra också säger så är det lite av ett "är man med i leken får man leken tåla". Det är synd att hallucinogener ska behöva ha den där "RNG"-chansen att det ska gå illa när drogtypen i sig tillför så mycket mer än någon annan sorts drog gör. På det sättet är ju hallucinogener farligare än andra typer av droger, för med de andra drogerna så har man själv kontroll över hur vida det går åt helvete eller ej, och kan därför brukas på ett kontrollerat sätt med väldigt små risker.

Detta medan Hallucinogener inte har speciellt många risker, men de risker som finns är väldigt RNG vilket gör ett "kontrollerat" bruk mer farligt än vid bruk av många andra droger, vilket är trist då hallucinogener är så mycket mer givande än centralstimulanter, opiater, cannabis eller alkohol.
Citera
2012-05-17, 12:39
  #43
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subject9
De flesta här som skriver "jag tror jag lider av lindrig HPPD" måste förstå att man inte lider av "lindrig" hppd. Har man HPPD så har man och då är det så mycket att du inte kan fungera normalt. Synbrus, ljuskänslighet, floaters osv är inte HPPD och något som nästan alla som brukar hallucinogener lider av.

Ifall man nu dock har HPPD så är det ju otroligt synd, men som många andra också säger så är det lite av ett "är man med i leken får man leken tåla". Det är synd att hallucinogener ska behöva ha den där "RNG"-chansen att det ska gå illa när drogtypen i sig tillför så mycket mer än någon annan sorts drog gör. På det sättet är ju hallucinogener farligare än andra typer av droger, för med de andra drogerna så har man själv kontroll över hur vida det går åt helvete eller ej, och kan därför brukas på ett kontrollerat sätt med väldigt små risker.

Detta medan Hallucinogener inte har speciellt många risker, men de risker som finns är väldigt RNG vilket gör ett "kontrollerat" bruk mer farligt än vid bruk av många andra droger, vilket är trist då hallucinogener är så mycket mer givande än centralstimulanter, opiater, cannabis eller alkohol.

Är man med i leken får man leken tåla? Är du helt ofärdig i knoppen?

Hade jag fått reda på riskerna med hallucinogener hade jag aldrig använt dem men nu sitter jag här med hppd som bara blir värre och värre.
Citera
2012-05-17, 15:07
  #44
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Är man med i leken får man leken tåla? Är du helt ofärdig i knoppen?

Hade jag fått reda på riskerna med hallucinogener hade jag aldrig använt dem men nu sitter jag här med hppd som bara blir värre och värre.

No offense, men HPPD är ju inte direkt ett nytt fenomen så du borde varit medveten om att du kan drabbas av det? Iallafall om du gjort lite research innnan.
MVH
Citera
2012-05-17, 16:52
  #45
Avstängd
No offense men det är just bristen på information som gör det omöjligt att ta en kalkylerad risk. Det tog mig 4 år innan jag fick diagnosen bekräftat. 4 år!! och då pratar vi landets ledande neurologer och psykiatriker. Jag sökte info i flera år om vad som händer när man tar hallucinogena droger och en gång så hittade jag HPPD beskrivet och ställde frågan flera gånger mot vana trippare som var ännu mer pålästa än jag och fick risken avfärdad varje gång. "Om" något mot all förmodan skulle hända så skulle det försvinna inom några månader. Min empiriska erfarenhet har visat annorlunda. Jag tog en kalkylerad risk när jag tog hallucinogena droger, HPPD fanns inte med på den listan eftersom det "inte existerade".

Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
No offense, men HPPD är ju inte direkt ett nytt fenomen så du borde varit medveten om att du kan drabbas av det? Iallafall om du gjort lite research innnan.
MVH
Citera
2012-05-30, 02:02
  #46
Medlem
Testsubjekts avatar
Hppd och andrar fenomen som påverkar interaktioner socialt och nervstimulans/tankebanor annorlunda är pris vi betalat för att se verkligheten interagera i ett sammanhängande och relevant vis. Om du låter varje dags händelse vara en läxa och ledtråd får du snart se vardagens zen och synkroniseringar leka framför dig. Allt är sammankopplat på ett vis våra hjärnor inte kan eller vill uppfatta så igenom att smälta när barriärerna mellan sinnena får vi en smak utav den underliggande meningen. När detta läcker över i ditt vakna liv kan många saker hindra dig, men i slutändan ge dig en bättre uppfattning om iivet om du tar läxorna med dig. Droger är ett uttryck. Om du på nykter väg får ditt nervsystem att nå verklighetens och njutningens extas är inte övernaturliga förmågor långt bort.
Citera
2012-05-31, 00:44
  #47
Avstängd
Ja men visst, vi säger så....

För den som är intresserad av fakta så visar bland annat ett VEP (visual evoked potentials) om du har HPPD. Inte alltid men hos de flesta som beskriver symptom så kan man se en markant patologi i ett VEP (men även vissa andra undersökningar). Man mäter tiden det tar för visuell stimuli som träffar näthinnan (ögat) tills det tolkas av nackloben där bilden processas. Hos en person med HPPD så kan man se en avsevärd fördröjning i den visuella signalens väg till att tolkas till en bild. Ofta "feltolkas" bilden samt att den fördröjda signalen ger upphov till "skräp" såsom trails, synbrus etc. Hjärnan avmystifierad med andra ord, det är inte så olikt en trasig kamera faktiskt om man vill dra en jämförelse som är enkel att relatera till.

Citat:
Ursprungligen postat av Testsubjekt
Hppd och andrar fenomen som påverkar interaktioner socialt och nervstimulans/tankebanor annorlunda är pris vi betalat för att se verkligheten interagera i ett sammanhängande och relevant vis. Om du låter varje dags händelse vara en läxa och ledtråd får du snart se vardagens zen och synkroniseringar leka framför dig. Allt är sammankopplat på ett vis våra hjärnor inte kan eller vill uppfatta så igenom att smälta när barriärerna mellan sinnena får vi en smak utav den underliggande meningen. När detta läcker över i ditt vakna liv kan många saker hindra dig, men i slutändan ge dig en bättre uppfattning om iivet om du tar läxorna med dig. Droger är ett uttryck. Om du på nykter väg får ditt nervsystem att nå verklighetens och njutningens extas är inte övernaturliga förmågor långt bort.
Citera
2017-11-01, 03:07
  #48
Medlem
Beelzebobs avatar
En bump fem år senare! Jag har tamigfan fortfarande kvar symtomen från HPPD, trots att majoriteten av dem har avtagit rejält, men de är fortfarande där. Jag inser nu att jag inte förklarade i TS att jag inte hade några av de här symtomen innan jag testade psykedeliska droger.

Mitt mörkerseende är fortfarande helt fucked - jag kan knappt urskilja stjärnhimlen eller individuella stjärnor under en klar natt, på grund av allt brus. Mitt mörkerseende har definitivt påverkats långsiktigt, men de övriga symtomen som floaters, auras etc har avtagit, trots att de fortfarande förekommer. Jag påverkas inte alls av dessa symtom i vardagen, men jag tänker dock inte riskera att förvärra något som har blivit så mycket bättre med åren.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback