Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-12-12, 22:09
  #1
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag har ett trådlöst ergonomiskt tangentbord med tillhörande mus. Det har fungerat jättebra men så hände det en liten incident som förbryllar mig en smula.
Jag satt och surfade i godan ro, klickade runt lite här på FB och så helt plötsligt small det till som ett mindre tigerskott i min mus. Poff! Sade det och jag sket närapå ned mig, det var mycket nära att jag sprutlackerade min stol med chokladpudding och jag lättade nog en halvmeter. Det sista man förväntar sig är ju att musen ska explodera i näven.

Jag höll mig på behörigt avstånd en stund och märkte att det sprakade i musen. Efter en stund så vågade jag ta upp den, tog ur batterierna och satte i några nya. Den krånglade en stund men nu fungerar den utmärkt igen.
Va fan var det som hände egentligen?
Citera
2004-12-12, 22:11
  #2
Medlem
palefaces avatar
låter mysko. Kanske nån kortslutning, låter inte trovärdigt det heller
annars såg batteriet helt ut? Batterier har jui sprängt förut så
Citera
2004-12-12, 22:13
  #3
Medlem
phreakdentas avatar
En kondensator som sprängdes kanske?
Citera
2004-12-12, 22:43
  #4
Medlem
jols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
En kondensator som sprängdes kanske?
Också min tanke, de brukar få för sig tokigheter ibland, men konstigt att den fortfarande funlar...skruva isär den och se om något verkar sönder
Citera
2004-12-12, 22:58
  #5
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Jag har ett trådlöst ergonomiskt tangentbord med tillhörande mus. Det har fungerat jättebra men så hände det en liten incident som förbryllar mig en smula.
Jag satt och surfade i godan ro, klickade runt lite här på FB och så helt plötsligt small det till som ett mindre tigerskott i min mus. Poff! Sade det och jag sket närapå ned mig, det var mycket nära att jag sprutlackerade min stol med chokladpudding och jag lättade nog en halvmeter. Det sista man förväntar sig är ju att musen ska explodera i näven.

Jag höll mig på behörigt avstånd en stund och märkte att det sprakade i musen. Efter en stund så vågade jag ta upp den, tog ur batterierna och satte i några nya. Den krånglade en stund men nu fungerar den utmärkt igen.
Va fan var det som hände egentligen?
Tack, du gav mig dagens garv
För övrigt har jag ingen ide om vad som hänt
Citera
2004-12-13, 06:20
  #6
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Men inte finns det väl kondensatorer i musen? Vad skulle de tjäna för funktion där?
Citera
2004-12-13, 06:42
  #7
Medlem
oGGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jol
Också min tanke, de brukar få för sig tokigheter ibland, men konstigt att den fortfarande funlar...skruva isär den och se om något verkar sönder
Själv brukar jag gå efter talesättet:
Om något fungerar så mecka inte med det!

Datorer och dess komponenter som fungerar har en tendens att börja strula så fort man meckat med dem!
Citera
2005-03-27, 20:40
  #8
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Nu har det börjat knäppa så smått i musen igen och den lägger ibland av helt. Det sprakar lite lätt och "pipprar" liksom.
Fan, jag är livrädd att den ska smälla till sådär igen och jag sitter mer eller mindre och surfar på helspänn.
Citera
2005-03-27, 21:57
  #9
Medlem
Gudruns avatar

Något för dolda kameran
Citera
2005-03-27, 22:04
  #10
Medlem
colds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Nu har det börjat knäppa så smått i musen igen och den lägger ibland av helt. Det sprakar lite lätt och "pipprar" liksom.
Fan, jag är livrädd att den ska smälla till sådär igen och jag sitter mer eller mindre och surfar på helspänn.


Låter som bruden jag drog hem i går ju...
Citera
2005-04-14, 19:15
  #11
Medlem
tulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Nu har det börjat knäppa så smått i musen igen och den lägger ibland av helt. Det sprakar lite lätt och "pipprar" liksom.
Fan, jag är livrädd att den ska smälla till sådär igen och jag sitter mer eller mindre och surfar på helspänn.

... inget att skämta om alls jue, jag gick omkring en hel dag med värsta "fuck U" fingerresning efter en sådan händelse. Den gången fick jag verkligen en stöt, en hemskans eftermiddag var det när jag fingerpekandes talade om för min chef att jag måste ha en bättre och mer pålitlig mus!
Citera
2005-04-14, 20:18
  #12
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Nu har det börjat knäppa så smått i musen igen och den lägger ibland av helt. Det sprakar lite lätt och "pipprar" liksom.
Fan, jag är livrädd att den ska smälla till sådär igen och jag sitter mer eller mindre och surfar på helspänn.

Helvete...
Brorsan har köpt en jävla helvetesmaskin till mus... "mystify razer boomslang 2100" heter den tydligen. Har lagt märke till att det helt plötsligt under t.ex. surfning kommer ett "pirrande" ljud från den... Vad jag har förstått så innehåller den varken någon slags vibrationsmekanism eller går på batteri...
Efter att ha läst om ditt tillbud så börjar jag bli lite rädd...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback