Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-12, 21:35
  #1
Medlem
Gaylord_fockers avatar
Går man in i aktivitetshanteraren och in på processer så kan man se allt som är igång och suger åt sig min surfkraft. Jag tvivlar på att alla program används till nåt ändamålsättligt. Vilka kan man stänga ner igentligen, det måste ju finnas en stome som är nödvädniga för att datorn skall gå. Vet nån vilka preocesser som måste vara igång? Datorn hackar som fan ibland.
Citera
2004-12-12, 22:16
  #2
Medlem
phreakdentas avatar
Bara att prova dig fram, men 250mb är inte så märkvärdigt om man har antivirus och brandvägg igång. Sortera processerna efter minnesanvändning så syns det vad som suger ur resurserna. Scanna efter spyware är ett annat tips.
Citera
2004-12-13, 22:52
  #3
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Hmm, om du tittar på dom 4 trådarna högst upp i detta forum så !!!!!!!!!!!!!!

/#LOUDmouth#
Citera
2004-12-14, 00:16
  #4
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaylord_focker
Går man in i aktivitetshanteraren och in på processer så kan man se allt som är igång och suger åt sig min surfkraft. Jag tvivlar på att alla program används till nåt ändamålsättligt. Vilka kan man stänga ner igentligen, det måste ju finnas en stome som är nödvädniga för att datorn skall gå. Vet nån vilka preocesser som måste vara igång? Datorn hackar som fan ibland.


Oytnyttjat RAM-minne är bortkastat. Om du förstår vad jag menar?

Man har ingen nytta av "fritt" ramminne. Men däremot en stor nytta av utnyttjat ramminne.

windows kontra unix
Citera
2004-12-14, 02:34
  #5
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Oytnyttjat RAM-minne är bortkastat. Om du förstår vad jag menar?

Man har ingen nytta av "fritt" ramminne. Men däremot en stor nytta av utnyttjat ramminne.

windows kontra unix

Stämmer i.o.f.s. men jag är själv sån där som jagar varenda liten jävla process. Tycker att det är ett jävla oskick med alla onödiga jävla små skitprocesser som man inte har någon nytta av. När jag satt på min gamla dator tänkte jag att fan vad skönt det blir när man skaffar ny dator så man slipper sitta och jaga ihjäl dom rackarna. Men likt förbannat så sitter jag nu här med sprillans burk och nästan maniskt tar reda på vad det är för skit.

Den som spar han har

/#LOUDmouth#
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback