Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-03, 16:36
  #1
Medlem
Jag undrar om nån kunnig vet hur man kan träna upp sin speluppfattning i fotboll individuellt, alltså helt ensam Väldigt tacksam för svar
Citera
2011-10-03, 16:38
  #2
Medlem
ZlatanManias avatar
Kolla några videos på Youtube?
Citera
2011-10-03, 16:39
  #3
Medlem
Kolla på mycket fotboll, se över olika spelsystem, träna upp en allmän spelförståelse. I guess?
Citera
2011-10-03, 16:40
  #4
Medlem
Jag har spelat hockey, men något som vi jobbade med mycket var split vision. Hjälpte mig mycket efter ett tag. Vet inte riktigt hur du ska utöva det själv menmen
Citera
2011-10-03, 16:40
  #5
Avstängd
Atkinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennyboy2
Jag undrar om nån kunnig vet hur man kan träna upp sin speluppfattning i fotboll individuellt, alltså helt ensam Väldigt tacksam för svar
Titta på fotboll och spring mycket. Löpning förbättrar hjärnans kapacitet.


Bra för huvudet
Soffpotatisar löper upp till 60 procent större risk att drabbas av demens, visar en rapport i Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry. Löpning håller hjärnan alert genom ökad tillförsel av syre. Endorfinerna som frigörs under löpning får dig också att känna dig alert och energisk. En varierad löpning med olika tempoökningar minskar risken ytterligare för demens.
__________________
Senast redigerad av Atkinson 2011-10-03 kl. 16:44.
Citera
2011-10-03, 16:47
  #6
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atkinson
Titta på fotboll och spring mycket. Löpning förbättrar hjärnans kapacitet.


Bra för huvudet
Soffpotatisar löper upp till 60 procent större risk att drabbas av demens, visar en rapport i Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry. Löpning håller hjärnan alert genom ökad tillförsel av syre. Endorfinerna som frigörs under löpning får dig också att känna dig alert och energisk. En varierad löpning med olika tempoökningar minskar risken ytterligare för demens.

Du tror inte redan att han springer en del med tanke på att han spelar fotboll, en sport som går ut på att man springer med boll och försöker göra mål?

OnT: Kolla mycket på fotboll, försök se rörelsemönster hos dina medspelare. Alltid ha en idé vad du ska göra med bollen innan du får den så att du inte tänker när du väl får bollen.
Citera
2011-10-03, 16:49
  #7
Avstängd
Atkinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Du tror inte redan att han springer en del med tanke på att han spelar fotboll, en sport som går ut på att man springer med boll och försöker göra mål?
Man kan alltid träna mer. Sen har inte TS berättat vilken position han/hon har (kan vara målvakt).
Citera
2011-10-03, 16:51
  #8
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atkinson
Man kan alltid träna mer. Sen har inte TS berättat vilken position han/hon har (kan vara målvakt).

Så ditt råd till någon som vill få bättre speluppfattning är att springa?
Skärp till dig, dina studier är endast icke aktiva vs aktiva.

Tror TS får tillräcklig hjärngymnastik av den vanliga löpträningen på hans/hennes träningar.
Citera
2011-10-03, 16:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atkinson
Titta på fotboll och spring mycket. Löpning förbättrar hjärnans kapacitet.


Bra för huvudet
Soffpotatisar löper upp till 60 procent större risk att drabbas av demens, visar en rapport i Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry. Löpning håller hjärnan alert genom ökad tillförsel av syre. Endorfinerna som frigörs under löpning får dig också att känna dig alert och energisk. En varierad löpning med olika tempoökningar minskar risken ytterligare för demens.
Idiot. Det är ju att vara aktiv som ger de där fördelarna, inte bara löpning.


Läs böcker. Två jag kan rekomendera:
Titta på spelet
Så funkar fotboll


Genom att skapa sig en förståelse för hur fotboll fungerar blir det ju lättare att lära sig genom att titta på fotboll. En nybörjare skulle ju aldrig kunna säga vilka taktiska drag spelarna använder sig av på planen.
__________________
Senast redigerad av mikeni 2011-10-03 kl. 16:55.
Citera
2011-10-03, 16:53
  #10
Avstängd
Atkinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Så ditt råd till någon som vill få bättre speluppfattning är att springa?
Och att titta på fotboll. Precis som jag skrev i mitt första inlägg (om du nu hade läst det).
Citera
2011-10-03, 16:55
  #11
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atkinson
Och att titta på fotboll. Precis som jag skrev i mitt första inlägg (om du nu hade läst det).

Eftersom jag citerade ditt inlägg så läste jag det, det hade du förstått om du inte var helt efterbliven. Ut och spring en stund kanske det släpper.
Citera
2011-10-03, 16:57
  #12
Avstängd
Atkinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Eftersom jag citerade ditt inlägg så läste jag det, det hade du förstått om du inte var helt efterbliven.
Nja, då hade du väl inte ställt någon följdfråga. Det framgick rätt tydligt i mitt första inlägg, att jag gav två råd. Nämligen "Titta på fotboll" samt "Spring mer".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback