Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-03, 16:22
  #1
Medlem
Hej!

Ska precis slänga iväg en beställning på en intern hårddisk till min HD slim s1.

Tänkte beställa den här: http://www.netonnet.se/art/dator/lag...a/156983.4053/

1) Är den ens bra, passar den för min S1?

2) Min andra fråga är hur jag skall installera och formatera min hårddisk? Jag ser att i min S1:a finns det som en "hållare" där man placerar hårddisken sedan pluggas den tillbaka in i mediaspelare. Är det inte svårare än så, behöver jag köpa någon extra kabel?

3) Hur ska jag formatera hårddisken, måste jag först koppla in den i datorn på något sätt, eller kan man formatera direkt i S1:an


Tack på förhand
Citera
2011-10-03, 16:35
  #2
Medlem
1) Ja den ska nog fungera bra

2) ftp://ftp.dvico.com/Manual/TViX/S1/T...L_DE_ES_IT.pdf

Under punkt 2.4 står det hur man gör.

3) Tror inte det går att formatera den direkt i mediaspelarn, lite osäker på det. Går det inte att ansluta mediaspelaren till datorn efter att du installerat hårddisken i mediaspelaren?
(Och sen formatera den i datorn menar jag)
Citera
2011-10-03, 16:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
1) Ja den ska nog fungera bra

2) ftp://ftp.dvico.com/Manual/TViX/S1/T...L_DE_ES_IT.pdf

Under punkt 2.4 står det hur man gör.

3) Tror inte det går att formatera den direkt i mediaspelarn, lite osäker på det. Går det inte att ansluta mediaspelaren till datorn efter att du installerat hårddisken i mediaspelaren?
(Och sen formatera den i datorn menar jag)


Jag har en grå sladd (typ e-sata till USB/dator) som man kan koppla mellan mediaspelare och datorn (för att kunna komma åt hårddisken antar jag), tror du man kan göra med den?
Tänkte mest för att jag har en bärbar dator, kan ju knappast demontera den för att kunna koppla in och formatera hårddisken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback