Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-03, 05:18
  #1
Medlem
BarryHeros avatar
http://www.imdb.com/title/tt1600195/

Tjena.

Såg den i helgen. Actionthrillern Abduction med Taylor Lautner. Såg den egentligen bara för Michael Nyqvists skull, för filmen självt har inte direkt fått bra kritik hittills (runt 6 % på RT och 3,6/10 på IMDb). Själva filmen var fylld med logiska luckor och absurdheter kombinerat med uselt skådespeleri och träiga karaktärer, men Michael Nyqvists insats räddade kvällen.

Han spelar Kozlow, som är en serbisk yrkesmördare och huvudantagonisten i filmen. Han inleder filmen med att faktiskt försöka låta öststatisk, men det dröjer inte länge innan det verkar som att både regissören och Nyqvist själv glömmer bort det viktiga i att ha rätt brytning, då han låter oerhört svensk resten av filmen. Måste säga att Nyqvist sitter på en oerhörd charm dock och var den som drog hem överlägset flest garv i (den amerikanska) publiken.

Någon annan som sett filmen än? Har Michael Nyqvist någon framtid i Hollywood? Han har ju garanterat rätt utseende för den här typen av roller, men kommer nog aldrig inte spela icke-amerikan. Charm har han emellertid, den enda som lös i den här filmen. Resten verkade trötta och Lautner håller inte för att bära upp en film, trots sin vältränade kropp.

Manus: 1/5 (1 lägst, 5 högst)
Logik: 1/5
Nyqvist: 4,5/5
Lautners magrutor: 4/5

Sammantaget: 2/5

Kort analys: Sevärd som svensk.
Citera
2011-10-03, 05:45
  #2
Medlem
Raketlennys avatar
Måste helt klart se den. Vad har Nyqvist fått för kritik i amerikansk media?
Citera
2011-10-03, 06:08
  #3
Medlem
Har hört från ett flertal personer att han spelar bra i filmen och det förvånar mig inte alls. Hoppas det blir succé.

Var dock nära att se filmen, hade ingen aning om att han var med och hade absolut noll koll på filmerna som går på bio just nu. Därför blev det en chansning, "What's your number". Otroligt förutsägbar "tjejfilm". Gick visserligen hem hos flickvännen men lite ångerfull att man inte valde Abduction...
Citera
2011-10-03, 08:26
  #4
Medlem
TrueBromances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
http://www.imdb.com/title/tt1600195/

Tjena.

Såg den i helgen. Actionthrillern Abduction med Taylor Lautner. Såg den egentligen bara för Michael Nyqvists skull, för filmen självt har inte direkt fått bra kritik hittills (runt 6 % på RT och 3,6/10 på IMDb). Själva filmen var fylld med logiska luckor och absurdheter kombinerat med uselt skådespeleri och träiga karaktärer, men Michael Nyqvists insats räddade kvällen.

Han spelar Kozlow, som är en serbisk yrkesmördare och huvudantagonisten i filmen. Han inleder filmen med att faktiskt försöka låta öststatisk, men det dröjer inte länge innan det verkar som att både regissören och Nyqvist själv glömmer bort det viktiga i att ha rätt brytning, då han låter oerhört svensk resten av filmen. Måste säga att Nyqvist sitter på en oerhörd charm dock och var den som drog hem överlägset flest garv i (den amerikanska) publiken.

Någon annan som sett filmen än? Har Michael Nyqvist någon framtid i Hollywood? Han har ju garanterat rätt utseende för den här typen av roller, men kommer nog aldrig inte spela icke-amerikan. Charm har han emellertid, den enda som lös i den här filmen. Resten verkade trötta och Lautner håller inte för att bära upp en film, trots sin vältränade kropp.

Manus: 1/5 (1 lägst, 5 högst)
Logik: 1/5
Nyqvist: 4,5/5
Lautners magrutor: 4/5

Sammantaget: 2/5

Kort analys: Sevärd som svensk.

Då måste jag bara se den!

Eller nee... Allt som Taylor Lautner är med i är till för att locka kåta mammor som sett honom gå med bar överkropp i Twilight...

Men jag kanske ska se den just för Nyqvist då
Citera
2011-10-18, 00:12
  #5
Medlem
Är det någon som har koll på hur mycket betalt nyqvist får för en sådan här roll. Jag läste att huvudrollsinnehavaren fick 7,5 miljoner dollar.
Citera
2011-12-21, 15:26
  #6
Medlem
morkfromorks avatar
Filmen börjar bra men spårar ur direkt. Har miljoner logiska luckor och tyvärr stentrist.

3/10
Citera
2011-12-21, 16:44
  #7
Medlem
Theefs avatar
Nu har inte jag sett den här filmen men Michael Nyqvist är förmodligen i mitt tycke den sämsta skådespelare vi har i Sverige. Jag förstår inte hur han har kunnat få en enda filmroll ärligt talat. Är det något jag missar eller finns det fler som tycker han är lika dålig?
Citera
2011-12-22, 22:50
  #8
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theef
Nu har inte jag sett den här filmen men Michael Nyqvist är förmodligen i mitt tycke den sämsta skådespelare vi har i Sverige. Jag förstår inte hur han har kunnat få en enda filmroll ärligt talat. Är det något jag missar eller finns det fler som tycker han är lika dålig?

Jag håller med. Kan dock inte riktigt argumentera varför jag ogillar honom. Har bara alltid tyckt han varit trist och allmänt usel.
Citera
2012-01-26, 15:13
  #9
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theef
Nu har inte jag sett den här filmen men Michael Nyqvist är förmodligen i mitt tycke den sämsta skådespelare vi har i Sverige. Jag förstår inte hur han har kunnat få en enda filmroll ärligt talat. Är det något jag missar eller finns det fler som tycker han är lika dålig?
Producenterna har ju velat ha honom i både Abduction och nya Mission Impossible.. så tror inte hans skådespeleri är dåligt
Citera
2012-01-26, 15:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Producenterna har ju velat ha honom i både Abduction och nya Mission Impossible.. så tror inte hans skådespeleri är dåligt

Han blev väl sågad för sin roll i MI4? Ska mycket till om man som minst kända skådisen i filmen får sig en sågning.

Jag ser Michael Nyqvist som en skådespelare som kommer få roller i Hollywood tack vare sitt utseende, dvs han kommer aldrig bli en riktig skådis. Tror bra mycket mer på Noomi Rapace, Thomas Alfredsson och Daniel Espinosa om vi ska ta Hollywoodaktuella svenskar.
Citera
2012-01-26, 15:35
  #11
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Han blev väl sågad för sin roll i MI4? Ska mycket till om man som minst kända skådisen i filmen får sig en sågning.

Jag ser Michael Nyqvist som en skådespelare som kommer få roller i Hollywood tack vare sitt utseende, dvs han kommer aldrig bli en riktig skådis. Tror bra mycket mer på Noomi Rapace, Thomas Alfredsson och Daniel Espinosa om vi ska ta Hollywoodaktuella svenskar.
Har du sett MI4?
Citera
2012-01-26, 15:41
  #12
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Han blev väl sågad för sin roll i MI4? Ska mycket till om man som minst kända skådisen i filmen får sig en sågning.

Jag ser Michael Nyqvist som en skådespelare som kommer få roller i Hollywood tack vare sitt utseende, dvs han kommer aldrig bli en riktig skådis. Tror bra mycket mer på Noomi Rapace, Thomas Alfredsson och Daniel Espinosa om vi ska ta Hollywoodaktuella svenskar.

Nja spelar nog ingen roll om hur känd man är. Michael Nyqvist är en bra skådis inget snack om den saken. Se bara på Tillsammans och Vägen ut
Dock är de väldigt otacksama roller han fått både i Abduction och MI4. Så att basera hans skådespel på 2 skurk roller i hollywood., tycker jag att man kan låta bli att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback