2004-12-12, 00:00
Bannlyst
fungerar dom att sova på???
fick nämligen en ask utskriven, att testa först!
Tänkte givetvis säga att de inte fungerade och att jag bara fick myror i benen som verkar vara vanligt!
Så jag får imovane, fan nästa gång skall jag stå på mig så jag får benzo!
Vaddå har man ångest mer eller mindre dagligen året om måste dom ju ge mig nått som hjälper!! right!
MVH J
Citera
2004-12-12, 00:01
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin

Då kan jag informera dig om att imovane inte är en benzo.
Citera
2004-12-12, 00:06
Bannlyst
he he det visste jag kanske redan!!!
frågan lydde fungerar propavan att sova på!!!
Kommer inte ihåg testade bara dom någon gång längesen nu och minns att jag blev lika lugn o skön som på stilnoct innan jag somnade!
MVH J
Citera
2004-12-12, 00:08
Medlem
Spliffmeisters avatar
Du sover tugnt på Propavan men du är en zombie nästa da...
Citera
2004-12-12, 00:29
Medlem
Headquakes avatar
Propavan funkade inte för mig iaf. Fick krypningar/muskelklining eller vad fan man ska kalla det.... Att spänna lårmusklerna hjälpte för stunden och lite sugen på att springa en mara för att få slut på känslan fanns. obehagligt!
Testade också att överdosera (5st tror jag) och då somnade jag men fick en grym hangover.
Propavan var alltså ingen höjdare för mig. Inte ens ett dåligt stuk fick jag vid överdosering.
Citera
2004-12-12, 00:40
Medlem
nyblads avatar
Propavan är skräp!
Svåra att somna på om man inte äter några stycken och då är det mycket svårt att vakna!
Jag sover på mina AD (remeron) och tar hjälp av esucos ibland.
Och är pigg dagen efter...
Har jag rejäl abstinens lr AT så slänger jag i mig ca 25st theralen lr 1 nozinan!
Fast då blir jag zombie...

Men bästa sömnmedlet enligt mig är imovane tätt följt av stilnoct och därefter benzo men något sådant vill dom inte längre ge mig på beroendemotagningen
Citera
2004-12-12, 02:00
Medlem
zewmahs avatar
Drog en karta en dag när jag hade det tradigt på jobbet (en tablett i stöten var 45 min eller så). Hällde väl i mig en del kaffe möjligtvis, men man blir ju knappast bäng på tabletterna direkt. Det enda som hände var att man gäspade litegranna när man kom hem efter kneget, somnade in lite skönare än normalt och dagen efter kände jag mig som en lobotomerad kråkdjävel ..

Dom ger ju en ruggig hangover i förhållande till "ruset". Och hangovern är inte ens rolig att ha. Finns betydligt bättre grejer när det gäller att somna, både i rus-syfte och rent medicint syfte.
Citera
2004-12-12, 13:04
Bannlyst
ok, då verkar dom ju tjäna sitt syfte att somna in (inte för alla dock) nää får väll testa ikväll när man behöver en lite längre sömn!
MVH J
Citera
2004-12-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
fungerar dom att sova på???
fick nämligen en ask utskriven, att testa först!
Tänkte givetvis säga att de inte fungerade och att jag bara fick myror i benen som verkar vara vanligt!
Vaddå har man ångest mer eller mindre dagligen året om måste dom ju ge mig nått som hjälper!! right!
MVH J

Jag har en kompis som har haft stora problem att sova. Sedan fixade jag honom lite propavan, och han är jättenöjd. Så pass nöjd att dom är slut och han vill ha mer
Citera
2004-12-14, 18:28
Medlem
SuXXors avatar
Tar Propavan varje kväll. Inga problem att jobba dagen efter.
Däremot får jag dessa "krypningar" i nedre delen av ryggen vilket e tok-jobbigt.
Men en liten combo med 1 Propavan och 1 Stilnoct så... fyfaaen va gôtt man sover sen.
Citera
2004-12-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Jag sover på mina AD (remeron) och tar hjälp av esucos ibland.Och är pigg dagen efter...

hmm.. jag sover inte även om jag käkar remeron..

ska träffa läkare snart igen iaf så får se.
en kompis fick propavan ett tag + en massa annat skit. sov bättre på det vet jag.
Citera
2004-12-14, 22:04
Medlem
andreas ns avatar
Jag får myrkrypningar av propavan men jag sover jäkligt bra tillsammans med en insomningstablett. Nu tar jag lergigan istället för propavan samt stilnoct och det fungerar nästan lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in