• 1
  • 2
2011-10-02, 23:59
Medlem
6its avatar
Platsar inte tråden så får ni väl flytta den.

Jag pluggar lite på komvux, varför? för att jag inte har nått jobb o tror att det är bra att plugga.
Söker lite jobb ibland men känns ganska hopplöst. För det mesta är jag hemma o slöar, tycker det är jobbigt att göra vardagligt sysslor som att tvätta, diska, städa...

Tränar ganska mycket, ibland älskar jag det, ibland hatar jag det o anser att det är värdelöst o definitivt inte är meningen med livet. Träffar äldre personer på gymmet, en del har ju ett liv utanför träningen medan en del lever för att träna. Vill fan inte bli som dom.

Ibland går jag ut på krogen med dessa självupptagna människor(alkisar), ibland är det kul men oftast suger det. Meningen med livet? tror inte det.
Provar droger rätt mycket när jag var yngre. Det är då inte meningen med livet.

Har aldrig haft en flickvän och är snart 25. är det meningen med livet, att hitta en partner? jag har aldrig haft någon så jag vet ju inte. Men mina drömmar om det är fantastiska, nästan till overkliga. Kanske lite överdrivna? vet ju att även om man skulle lyckas hitta nån behöver det ju inte betyda att livet blir perfekt per automatik.

Frågan är om det är meningen med livet, hitta sin partner. Verkar så jävla svårt dock. Inga tjejer verkar gillar mig direkt. Har lyckats några gånger då jag känner att omg hon vill verkligen ha mig men sen skiter det sig till sist ändå.
Allting kan väl inte handla om det dock?

Så mina vänner, vad är meningen med livet?
2011-10-03, 00:02
Medlem
dallks avatar
med en flickvän du trivs med och som du bildar familj med kommer du nog känna att det är meningen med livet, det är iaf vad jag tror är det bästa som kan hända en.
2011-10-03, 00:18
Medlem
6its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallk
med en flickvän du trivs med och som du bildar familj med kommer du nog känna att det är meningen med livet, det är iaf vad jag tror är det bästa som kan hända en.

Aldrig tänkt så långt, att skaffa familj. Har ju varken jobb eller flicka så är ju långt dit.. Sen verkar ju det vara ett jävla jobb att vara förälder. Men kanske är värt det?
2011-10-03, 00:21
Bannlyst
Meningen med livet är att födas,fortplantasig och dö. Simply as that.
2011-10-03, 00:26
Medlem
Och dricka en hopen rolig pilsner. Kanske invänta nästa Nolan film? Eller någon ny platta från dinfavvo artist? Ett nytt xbox spel? Ett bra samlag?
2011-10-03, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6it
Så mina vänner, vad är meningen med livet?
Löpning. Det blev vändpunkten i mitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av 6it
Aldrig tänkt så långt, att skaffa familj. Har ju varken jobb eller flicka så är ju långt dit.. Sen verkar ju det vara ett jävla jobb att vara förälder. Men kanske är värt det?
Kvinnor gillar inte losers. Skaffa ett jobb så löser sig resten.
Senast redigerad av Atkinson 2011-10-03 kl. 00:57.
2011-10-03, 01:03
Medlem
Laxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atkinson
Löpning. Det blev vändpunkten i mitt liv.

Kan faktiskt skriva under på det. Har gymmat under en period i mitt liv men fann det aldrig tillfredsställande. Att däremot dra ut och springa i 40 minuter i en skog, det är frihetskänsla det, hur gay det än må låta. Upptäckte detta bara för 2-3 veckor sedan då jag var (ofrivilligt) arbetslös, har sedan dess sprungit 3-4 gånger i veckan, och det är jävligt skönt.

Ska också tillägga att jag i övrigt lever en ganska osund livsstil med mycket fest, cigg, sprit och fet god mat och att jag tidigare bara har skrattat åt "idioterna som bara går ut och springer för springandets skull".

Rent biologiskt sett är ju meningen med livet att fortplanta sig och skaffa sig så många avkommor som möjligt som kan föra vidare ditt blod.
2011-10-03, 11:57
Medlem
Lys avatar
Biologiskt så är meningen med livet precis som ovanstående säger: att fortplanta sig. På det personliga planet så är meningen med livet den mening du själv ger det. Det jag ser som meningen med mitt liv kanske inte är samma som för dig. Du kanske har en annan mening med livet. Du får fundera på vad du tycker ger livet mening och skapa det liv du finner mest meningsfullt. Hitta vad som är meningen med livet för dig.
2011-10-03, 12:48
Medlem
6its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Biologiskt så är meningen med livet precis som ovanstående säger: att fortplanta sig. På det personliga planet så är meningen med livet den mening du själv ger det. Det jag ser som meningen med mitt liv kanske inte är samma som för dig. Du kanske har en annan mening med livet. Du får fundera på vad du tycker ger livet mening och skapa det liv du finner mest meningsfullt. Hitta vad som är meningen med livet för dig.

hmm, min mening med livet? skaffa snyggaste tjejen jag vet om och bli multimiljonär så jag kan göra vad jag vill... Blir man inte bara olycklig med för stora mål? menar om det inte blir som man tänkt sig.
2011-10-03, 14:38
Medlem
Alla har sin egna definition om vad livets mening är, det är alltså helt individuellt. Man skapar sin egna mening utifrån uppväxt,miljö, upplevelser osv.
Livets mening enligt mig är att se till att leva tills slutet, man har inte flera chanser. Man ska se till att följa sina mål, hjälpa andra i behov i olika situationer, ge kärlek och ta emot kärlek, det mår man bra av! Vad som händer i framtiden får Meningen med livet avgöra, för visst har väl allt som sker en mening?
2011-10-03, 23:21
Bannlyst
Föröka sej sen dö

http://youtu.be/Xhe8AvOzgJU
2011-10-03, 23:33
Medlem
movieidiots avatar
Gör vad du känner för, var inte så feg! Känner du för att resa så gör det. Jobba som fiskrensare i Irland i några månader och sedan sticker du till nästa land och så fortsätter det tills du blir "mätt". Vilken jävla erfarenhet du skulle få. Jag såg att du ville bli mångmiljonär, tror du inte att du har chansen? Alla har chansen, men det är bara ett fåtal som tar den. Vissa blir det av en slump och vissa blir det med hjälp av sin hjärna.

Varje gång jag känner mig nere kollar jag på detta klipp. Jag får gåshud och min motivation stiger varje gång! http://www.youtube.com/watch?v=_Z5OookwOoY

Lycka till i livet min broder!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in