Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-02, 22:01
  #1
Medlem
Kortbeskrivning av mig själv: jag är en tjej som ser väldigt bra ut, är rolig, söt, glad, snäll och bjuder alltid på mig och gillar att skämta till det. Med mitt utseende och personlighet är jag helt ärligt en 10a.

Till mitt problem, jag började fatta tycke för en lite äldre kille som är jätte snäll och lugn av sig. (om det har någon betydelse så ser jag mkt bättre ut än honom) Vi träffades, hade det jätte trevligt och han gillade mig mer än vad jag gillade honom (ibörjan).. då han smsa varje dag och ringde. Men sedan blev det allt mindre, typ en gång i veckan men då var det också jätte gulliga sms. Men han frågade aldrig om vi skulle träffas.. alltså inget intresse för det? så jag tänkte "äh, nu frågar jag rakt på sak vad han vill igentligen? och att jag verkligen gillar honom" och då fick jag bara som svar att han haft det jobbigt ett tag blabla... visst okej. Men jag vill att det ska utvecklas till något mer, börjar som sagt få känslor för honom. :/

Något som jag också tycker är extremt jobbigt med det hela är att känna sig "ointressant" av en kille som är mycket fulare än mig! Då jag annars alltid har "överklass killar" som dreglar och stalkar efter mig, Så kmr det en helt "vanlig" kille som jag blir dödskär i som inte visar uppmärksamhet för mig som jag är van att få av andra.. givetvis är väl de en stor grej till varför jag började fatta tycke för honom.. Men såg att han hade blivit vän med sitt ex igen på fb för några månader sen.. kan vara därför han blev allt mer frånvarande.. vad tror ni? jag är seriöst riktigt deprimerad just nu!! jag har blivit kär i en kille som inte vet vad han vill.... vad ska jag göra? orkar inte..

ps. Sry om jag ger uppfattningen av att jag är superytlig.. men vill bara få fram i texten att jag inte är en ful flodis... och att han inte dissar mig för utseendet eller personlighet.. så det behöver vi inte diskutera!!
__________________
Senast redigerad av likeabaows 2011-10-02 kl. 22:38.
Citera
2011-10-02, 22:07
  #2
Medlem
Vindens avatar
Förmodligen är du inte precis exakt så snygg och bra som du tror och förmodligen så ledsnade han på att vänta på att du skulle bestämma dig.

Kom ihåg att ett vackert ansikte, om du nu skulle ha ett sådant, inte ursäktar ett dåligt beteende. Din attityd här är att du _faktiskt_ är bättre än han. Tror du inte han märker det? Skulle du vilja vara med någon som du märker tycker att han är överlägsen dig?
Citera
2011-10-02, 22:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
Förmodligen är du inte precis exakt så snygg och bra som du tror och förmodligen så ledsnade han på att vänta på att du skulle bestämma dig.

Kom ihåg att ett vackert ansikte, om du nu skulle ha ett sådant, inte ursäktar ett dåligt beteende. Din attityd här är att du _faktiskt_ är bättre än han. Tror du inte han märker det? Skulle du vilja vara med någon som du märker tycker att han är överlägsen dig?
Åh.. hatar sånna här svar! Jag vet, här på fb ja! Men jag utstrålade allt annat än självgod, jag lovar. Jag var helt enkelt bara snäll, självsäker, glad och omtänksam. Fick höra att jag var underbar av honom men att de är lite jobbigt nu.. måste vara hans ex!
Citera
2011-10-02, 22:16
  #4
Medlem
Självets avatar
Bara för du är snygg så behöver de inte automatiskt betyda att killar bli kära i dig för de. Jag gissar på att antigen gillar han inte din personlighet eller så känner han av att du är mycket snyggare än honom vilket gör han osäker när du väl visar att du har känslor för honom. Många är så att när man väl lägger korten på borden så backar dom. Men va du ska göra är väl att försöka hålla kontakten me honom å se ifall han tycker om dig eller inte. Förstår att du känner dig deppig men de går ju över när du väl vet ifall de finns chans eller inte. För vill han inte ha dig äre ju inte så mycket mer än att bita i de sura äpplet och fortsätta sitt liv.

Kanske är ute och cyklar helt va de gäller vad jag tror hans beteende beror på men de kanske kan hjälpa dig att analysera, va vet jag. Lycka till ändå me honom
Citera
2011-10-02, 22:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Självet
Bara för du är snygg så behöver de inte automatiskt betyda att killar bli kära i dig för de. Jag gissar på att antigen gillar han inte din personlighet eller så känner han av att du är mycket snyggare än honom vilket gör han osäker när du väl visar att du har känslor för honom. Många är så att när man väl lägger korten på borden så backar dom. Men va du ska göra är väl att försöka hålla kontakten me honom å se ifall han tycker om dig eller inte. Förstår att du känner dig deppig men de går ju över när du väl vet ifall de finns chans eller inte. För vill han inte ha dig äre ju inte så mycket mer än att bita i de sura äpplet och fortsätta sitt liv.

Kanske är ute och cyklar helt va de gäller vad jag tror hans beteende beror på men de kanske kan hjälpa dig att analysera, va vet jag. Lycka till ändå me honom
Men hans anledning var ju att han haft det jobbigt nu ett tag, och att han gärna vill träffa mig. Men det är alltid jag som börjar med att undra när vi ska ses.. känns lite waist of time att bara snacka på sms hela tiden ju.. och såg ju att han hade blivit vän med sitt ex igen på facebook.. det kan väl ha en stor förklaring i det hela?
Citera
2011-10-02, 22:24
  #6
Medlem
Sargans avatar
Med tanke på att du skriver om ditt utseende typ 15 gånger och du har även åsikten att bara för att du är "snyggare" än honom så ska han vara jävligt tacksam och hålla på att jaga dig likt nå stureplansvåp?

Om han nu haft det tufft ett tag så ge han tid... Om du nu gillar honom så ta kontakt och bjud hem honom... Så svårt är det egentligen inte...
Citera
2011-10-02, 22:26
  #7
Medlem
Självets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeabaows
Men hans anledning var ju att han haft det jobbigt nu ett tag, och att han gärna vill träffa mig. Men det är alltid jag som börjar med att undra när vi ska ses.. känns lite waist of time att bara snacka på sms hela tiden ju.. och såg ju att han hade blivit vän med sitt ex igen på facebook.. det kan väl ha en stor förklaring i det hela?


Ah men att han "haft det jobbigt" låter ju som en klassisk fegis diss. Har kört den själv... Samma visa me att han vill ses är också nog bara för att vara snäll. De behöver ju absolut inte vara så men det låter verkligen så. Jo de förstår jag, hur du vill göra där spelar nog inte större roll för gillar han dig så kommer han ju visa det. Kanske men du skrev aldrig när han blev det? några månader sen säger ju ingenting för mig. Var det precis när ni träffades eller under tiden eller vad?
__________________
Senast redigerad av Självet 2011-10-02 kl. 22:34.
Citera
2011-10-02, 22:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Självet
Ah men att han "haft det jobbigt" låter ju som en klassisk fegis diss. Har kört den själv... Samma visa me att han vill ses är också nog bara för att vara snäll. De behöver ju absolut inte vara så men det låter verkligen så. Jo de förstår jag, hur du vill göra där spelar nog inte större roll för gillar dig så kommer han ju visa det. Kanske men du skrev aldrig när han blev det? några månader sen säger ju ingenting för mig. Var det precis när ni träffades eller under tiden eller vad?
Kan vara.. hoppas inte men nej för att han ville träffas här om dagen, men då ville inte jag så ljög ihop om att jag skulle göra en grej. Men det tar på en så mkt när killen är rätt så normal looking. Det vet ju inte jag , men han blev vän med sitt ex efter ett tag vi hade träffats osv.. så det måste ju vart problemt med exet sedan längre tillbaka.. ibörjan var han somsagt jätte intresserad och på hela tiden. Sa till och med att han saknade mig och efter första träffen så sa han sedan att han verkligen uppskatta att jag kände likadant för honom när han sa att han gillade mig..
Citera
2011-10-02, 22:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sargan
Med tanke på att du skriver om ditt utseende typ 15 gånger och du har även åsikten att bara för att du är "snyggare" än honom så ska han vara jävligt tacksam och hålla på att jaga dig likt nå stureplansvåp?

Om han nu haft det tufft ett tag så ge han tid... Om du nu gillar honom så ta kontakt och bjud hem honom... Så svårt är det egentligen inte...
Jo jag vet.. när jag läser igenom texten nu så ser jag att jag låter superytlig.. men allt jag kan säga är att det är jag inte. Vill bara vara ärlig och få fram att jag inte är någon ful flodhäst eller äns medelmåtta i texten.. så det har ingenting med utseendet eller min personlighet att göra.. då han själv sa att jag spelade i en högre liga än honom ibörjan när vi började snacka med varandra.. så vad tror ni? kan det vara ett eländigt ex i bagaget? har ni själva varit med om jobbiga ex som ni fortfarande har känslor för?
Citera
2011-10-02, 22:38
  #10
Avstängd
TheSpys avatar
Vill inte vara otrevlig, men det finns inga kvinnor som är 10 poängare. En myt är det.
Citera
2011-10-02, 22:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpy
Vill inte vara otrevlig, men det finns inga kvinnor som är 10 poängare. En myt är det.
Nänä okej, men i det här fallet och man jämför med honom så är jag verkligen en 10 poängare - om inte mer. Så fattar inte varför han inte är lika på som han var förut..
Citera
2011-10-02, 22:46
  #12
Medlem
Självets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeabaows
Kan vara.. hoppas inte men nej för att han ville träffas här om dagen, men då ville inte jag så ljög ihop om att jag skulle göra en grej. Men det tar på en så mkt när killen är rätt så normal looking. Det vet ju inte jag , men han blev vän med sitt ex efter ett tag vi hade träffats osv.. så det måste ju vart problemt med exet sedan längre tillbaka.. ibörjan var han somsagt jätte intresserad och på hela tiden. Sa till och med att han saknade mig och efter första träffen så sa han sedan att han verkligen uppskatta att jag kände likadant för honom när han sa att han gillade mig..

Du skulle nog inte ha skitit i den träffen för han kanske ville säga hur han vill göra... Jag tror dock att han dissar dig tyvärr. Vare sig på grund av exet eller inte, de är ju svårt att säga men det är ju stor chans de har fuckat upp det.

De va ett jävla tjat om att du är snyggare än honom. Ge dig me det! Folk har olika smak och vissa bryr sig inte så mycket om de som du tror att de gör. Verkligen trist att höra hur du påverkas så pass mycket av de
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback