Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-19, 14:13
  #13
Medlem
commercialvalues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neutrino0
Sam Harris är på en mycket högre nivå är Affleck, intellektuellt sett. Och jag är iaf inte förvånad till varför Aftonbladet och andra ''nyhetsförmedlare'' ställer sig på Afflecks sida. (Flugor dras till skit)

Att argumentera med idioter är lönlöst. Rasism är inte att kritisera islam. Det borde de flesta förstå, men det är alltid lika skrämmande när jag blir motbevisad på den punkten.

Citat:
Ursprungligen postat av fr4nc0
Mycket intressant diskussion från helgens avsnitt där Bill Maher gästas av Sam Harris och Ben Affleck. Det hettar till riktigt ordentligt när Harris med väldigt slagkraftiga argument krossar myterna om vad islamofobi innebär.
http://www.patheos.com/blogs/friendl...e-ben-affleck/


Föga förvånande har Aftonbladet gjort en annorlunda tolkning av diskussionen som fördes:

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle19645955.ab

Bill Maher, Sam Harris och deras lakejers fullständigt idiotiska uttalanden spelar extremismen rätt i händerna.
Citera
2015-05-23, 01:26
  #14
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Visste inte att Clay Aiken gett sig in i politik. Gäst hos Bill Maher. Jävlar vilket klimat. Bill Maher för intellektuella politiska diskussioner med gästerna. Samtidigt i Sverige skriver Schyffert att han knullat någons mamma som respons till någon han antar sympatiserar med SD. Ingen svensk kändis skulle överleva en riktig politisk diskussion hos en svensk version av Bill Maher Jag tror jag får orgasm av att se Real Time.
Citera
2015-05-26, 14:46
  #15
Medlem
Big Bosss avatar
Bill Maher är ju i Sverige just nu. Undrar hur det går eftersom han är stor kritiker av Islam och är Islamofob med svenska mediers mått mätt.
Citera
2015-05-26, 15:14
  #16
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Bill Maher är ju i Sverige just nu. Undrar hur det går eftersom han är stor kritiker av Islam och är Islamofob med svenska mediers mått mätt.

Vad gör han här? Stackarn lär väll få en hjärtattack. Aldrig sett ett helt program bara lite småklipp på youtube. Gillade hans film om religion, kanske får ge det en chans
Citera
2015-05-26, 22:06
  #17
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Vad gör han här? Stackarn lär väll få en hjärtattack. Aldrig sett ett helt program bara lite småklipp på youtube. Gillade hans film om religion, kanske får ge det en chans

Han ska köra en show på Göta Lejon.
Citera
2015-05-27, 00:46
  #18
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Vad gör han här? Stackarn lär väll få en hjärtattack. Aldrig sett ett helt program bara lite småklipp på youtube. Gillade hans film om religion, kanske får ge det en chans

Jag hatar mig själv som inte kände till det Kollade lite twitter för att se om någon skrivit lite om hans uppträdande. PK Sverige fick sig en känga som jag förstår det. Han verkar även ha sagt
Citat:
Ingen vill dölja sitt ansikten om man inte är hjärntvättad av sin religon.
Jag missade chansen att se honom på svensk mark då han lär bli portad på livstid efter det här.

Aftonbladet som hyllade Maher som en vänsteranhängare. Aftonbladet förstår inte att det är skillnad på svensk vänster och amerikansk vänster. Recensioner lär utebli eller vinklas. Jag är själv jäkligt vänster med amerikanska mått. Dock tillhör jag tokhögern i den svenska politiska skalan.
__________________
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-05-27 kl. 00:48.
Citera
2015-05-27, 02:13
  #19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Visste inte att Clay Aiken gett sig in i politik. Gäst hos Bill Maher. Jävlar vilket klimat. Bill Maher för intellektuella politiska diskussioner med gästerna. Samtidigt i Sverige skriver Schyffert att han knullat någons mamma som respons till någon han antar sympatiserar med SD. Ingen svensk kändis skulle överleva en riktig politisk diskussion hos en svensk version av Bill Maher Jag tror jag får orgasm av att se Real Time.
Clay har väl hunnit ur politiken också.
Sen fattade jag som att han kanske i en framtid skulle bejaka sina hjärtefrågor.
Vad detta betyder i praktiken då, är en bra fråga.
Kommer inte ihåg hans hjärtefrågor, just nu men var okey har jag för mig.
Men för smalt för att bli en politiker, så han har en del att arbeta på här.

I Sverige verkar skådisar undvika politik rent generellt, jag tror absolut inte alla är okunniga och inte skulle klara av en diskussion.
Man ser ju på Bill Maher, att det dyker upp skådisar som man inte tror kan nåt.
För sen visa upp ett stort kunnande.

En sak jag inte gillar med den Amerikanska politiken, främst sen Obama blev president.
Att det är mer vi mot dom, och att man måste säga precis tvärtom i allt i princip.
Mer vanligt hos Rep., men har visat sig öka bland Dem. också, en oroande utveckling faktiskt.

Topics som kommer oftast är klimatförändringarna, gerrymandring och de extrema kampanjbidragen.
Gerrymandering tycker jag är rätt lustig, där man försöker ändra förutsättningarna så att ens parti ska ha det lättare att vinna.
För så många som möjligt till vallokalerna, det vill man inte i Rep.
Dem. har sina knep, kommer inte på nån just nu dock.
Citera
2015-05-27, 02:59
  #20
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Clay har väl hunnit ur politiken också.
Sen fattade jag som att han kanske i en framtid skulle bejaka sina hjärtefrågor.
Vad detta betyder i praktiken då, är en bra fråga.
Kommer inte ihåg hans hjärtefrågor, just nu men var okey har jag för mig.
Men för smalt för att bli en politiker, så han har en del att arbeta på här.

I Sverige verkar skådisar undvika politik rent generellt, jag tror absolut inte alla är okunniga och inte skulle klara av en diskussion.
Man ser ju på Bill Maher, att det dyker upp skådisar som man inte tror kan nåt.
För sen visa upp ett stort kunnande.

En sak jag inte gillar med den Amerikanska politiken, främst sen Obama blev president.
Att det är mer vi mot dom, och att man måste säga precis tvärtom i allt i princip.
Mer vanligt hos Rep., men har visat sig öka bland Dem. också, en oroande utveckling faktiskt.

Topics som kommer oftast är klimatförändringarna, gerrymandring och de extrema kampanjbidragen.
Gerrymandering tycker jag är rätt lustig, där man försöker ändra förutsättningarna så att ens parti ska ha det lättare att vinna.
För så många som möjligt till vallokalerna, det vill man inte i Rep.
Dem. har sina knep, kommer inte på nån just nu dock.

Jag följde Idol lite när han var med. Blev rätt förvånad när han framträdde som politiskt representant. Läste att han förlorade kampen om platsen i North Carolina distrikt. Något han inte tog så bra.

Tyvärr verkar allt handla om SD i Sverige när kändisar uttalar sig. Bilden blir rätt svart och vit. Dem man ser och hör är Schyffert, Nûjen, Ernman och Gardell. Fördomar byggs snabbt. Gärna sett ett seriöst program som tar upp viktiga frågor med kända gäster. Välfärden, skola, vård, infrastruktur, vinster i välfärden och i flyktingindustrin, ECT. Kan nog ge en del intressanta diskussioner.

Jag har inte sett så mycket av Real Time. Nyligen jag skaffade HBO. Innan blev det mest Youtube och Religulous.

Klimatet har nog att göra med Bush åtta år. Blev viktigt efteråt när Obama kom till makten att verkligen ta ställning. Dem som inte stödjer Obama är onda republikaner. Om det är så du menar? Jag tycker att det är lite samma i Sverige. Nu när SD kommit in i Riksdagen vågar ingen säga något som kan ge en antydan att man håller med SD. Som Göran Hägg sa i morgonsoffan. Bara för att jag och Åkesson anser att solen är rund betyder det inte att jag är Sverigedemokrat.
Citera
2015-05-27, 07:06
  #21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Jag följde Idol lite när han var med. Blev rätt förvånad när han framträdde som politiskt representant. Läste att han förlorade kampen om platsen i North Carolina distrikt. Något han inte tog så bra.

Tyvärr verkar allt handla om SD i Sverige när kändisar uttalar sig. Bilden blir rätt svart och vit. Dem man ser och hör är Schyffert, Nûjen, Ernman och Gardell. Fördomar byggs snabbt. Gärna sett ett seriöst program som tar upp viktiga frågor med kända gäster. Välfärden, skola, vård, infrastruktur, vinster i välfärden och i flyktingindustrin, ECT. Kan nog ge en del intressanta diskussioner.

Jag har inte sett så mycket av Real Time. Nyligen jag skaffade HBO. Innan blev det mest Youtube och Religulous.

Klimatet har nog att göra med Bush åtta år. Blev viktigt efteråt när Obama kom till makten att verkligen ta ställning. Dem som inte stödjer Obama är onda republikaner. Om det är så du menar? Jag tycker att det är lite samma i Sverige. Nu när SD kommit in i Riksdagen vågar ingen säga något som kan ge en antydan att man håller med SD. Som Göran Hägg sa i morgonsoffan. Bara för att jag och Åkesson anser att solen är rund betyder det inte att jag är Sverigedemokrat.
Det avsnitt med Clay, så verkade han inte så arg.
Men kan tänka mig att förlora såpass stort som han gjorde, att man inte är glad efteråt.

Få till ett program som liknar Bill´s i Sverige är nog inte lätt.
Men visst hade det varit trevligt med ett seriöst debattprogram här.
Kan faktiskt inte komma på en enda som kan leda ett program på Bill´s sätt i Sverige.
Vilket kanske inte är ett måste, dock tror jag populariteten han fått.
Är pga han har balanserat upp humor och allvar på ett så bra sätt.

Nu vet jag inte hur det blev till onda Rep.
Problemen har varit av att man säger kategoriskt nej till allt, än att försöka nå till lösningar över gränserna.
Bara ta "Obamacare" som de har "överklagat" +40ggr och skickat in ett stämning på.
Nått som aldrig hänt innan i USA för en president(mig veterligen innan).
Som aldrig kan leda någonstans som jag förstått det.
Efter han använde sin executive power, på en/ett par saker, så blev det lite bättre på vissa saker.
I partiöverskridande överenskommelser.

Tittat på Bill i många år, och man får intressant inblick i vad som händer där.
Där oftast båda sidorna får komma till tals, då man oftast har minst en Rep.
Och gillar man tar upp vissa frågor, som den första gästen får berätta om då.
Nästa steg är att kolla på Vice, som är ett annorlunda och bra samhällsprogram.
Som tar upp många och intressanta problem i världen.
Så de rekommenderar jag för dig att kolla också, Bill Maher är med där som producent av nått slag.
Är aldrig med i inslagen, där är det Shane Smith som är den drivande.
Dock gör Shane inga inslag längre verkar det som, för det har jag för mig han gjorde i början.
Citera
2015-12-01, 18:56
  #22
Medlem
Continental Ops avatar
Skaffade HBO nyligen o detta är det jag kollat mest på. Jävligt skönt med gäster som inte bara är kändisar.

Efter typ 15 avsnitt börjar man få en rätt klar bild av hans åsiktsprogram Bernie Sanders har varit där två ggr på under femton avsnitt he he

Brukar skippa sista 10 min när diskussionen är slut dock.

Värsta vita subban hittills::: Anne Coulter lol

Maher är ruggigt självgod vilket framgick rätt tydligt i Varvet International men det är jävligt kul program faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback