Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-02, 00:10
  #1
Medlem
Fusaballs avatar
Hejsan.

Det här hände för ungefär 2 dagar sedan. Jag hade precis vaknat upp när jag plötsligt känner en absolut avskyvärd lukt, Nästan som brunt gummi. Självklart så visste jag inte vad det kom ifrån. Jag trodde att det bara skulle vara tillfälligt, så jag sket i det. Lukten sitter kvar än idag fast inte lika stark doft.

För bara en halvtimma sedan hitta jag orsaken till varför det lukta. Det är tydligen min TV. Den var skit varm och luktade bränt fast fungerar perfekt.

Vad ska jag göra?
Citera
2011-10-02, 00:11
  #2
Medlem
Cannabias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fusaball
Hejsan.

Det här hände för ungefär 2 dagar sedan. Jag hade precis vaknat upp när jag plötsligt känner en absolut avskyvärd lukt, Nästan som brunt gummi. Självklart så visste jag inte vad det kom ifrån. Jag trodde att det bara skulle vara tillfälligt, så jag sket i det. Lukten sitter kvar än idag fast inte lika stark doft.

För bara en halvtimma sedan hitta jag orsaken till varför det lukta. Det är tydligen min TV. Den var skit varm och luktade bränt fast fungerar perfekt.

Vad ska jag göra?

Har du garanti kvar på tv´n så ska du självklart lämna in tv´n då det inte alls låter bra att en tv blir så varm så den "bränner" plast
Citera
2011-10-02, 00:13
  #3
Medlem
micaeles avatar
Det är kondensatorer som börjat smälta (kalva) och kastat in handduken. Luktar satan, tro mig.
Lämna in på garanti eller köp ny. Den kommer inte börja brinna, men det fungerar nog inte länge till.
Citera
2011-10-02, 00:14
  #4
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Är det en tjock TV? kanske någon komponent börjar göra sitt och snart så slocknar din TV för gott.
Citera
2011-10-02, 00:25
  #5
Medlem
Fusaballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabia
Har du garanti kvar på tv´n så ska du självklart lämna in tv´n då det inte alls låter bra att en tv blir så varm så den "bränner" plast

Tyvärr, så har jag inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är kondensatorer som börjat smälta (kalva) och kastat in handduken. Luktar satan, tro mig.
Lämna in på garanti eller köp ny. Den kommer inte börja brinna, men det fungerar nog inte länge till.

Är du säker på att det är det?

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpScreaming
Är det en tjock TV? kanske någon komponent börjar göra sitt och snart så slocknar din TV för gott.

Det är en LCD TV. (Samsung)
Citera
2011-10-02, 00:26
  #6
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fusaball
Är du säker på att det är det?
Nej, men mina erfarenheter från hårdvara ger att det är exakt detta fel. Hur gammal är tv:n?
Citera
2011-10-02, 00:29
  #7
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Ett brännt kretskort kan lukta faktiskt tror du behöver inte oroa dig så länge den funkar så kör på oftast om man lagar en LCD TV så byter man bara ett kretskort ,kan hända att den säger poff efter ett tag och slocknar.
__________________
Senast redigerad av WakeUpScreaming 2011-10-02 kl. 00:38.
Citera
2011-10-02, 00:35
  #8
Medlem
Fusaballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej, men mina erfarenheter från hårdvara ger att det är exakt detta fel. Hur gammal är tv:n?

Köpte den 30:e April 2009.

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpScreaming
Ovanligt att en LCD TV luktar faktiskt tror du behöver inte oroa dig så länge den funkar så kör på oftast om man lagar en LCD TV så byter man bara ett kretskort.

Ok. Bra att veta.

Har fan inte råd att köpa en ny TV.
Citera
2011-10-02, 00:42
  #9
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Kom på att ett bränt kretskort kan lukta faktiskt men oftast efter att TV bilden har slocknat så den kanske är på väg att göra sitt .
Citera
2011-10-02, 00:55
  #10
Medlem
Fusaballs avatar
Satte på TV:en igen och det är ett surrande ljud bakom själva TV:en.
Citera
2011-10-02, 00:58
  #11
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fusaball
Satte på TV:en igen och det är ett surrande ljud bakom själva TV:en.
Kondensatorer och transformatorer... Det är dags att byta TV, vare sig du vill eller inte. Antingen har den gått sönder pga ålder, eller så har du förstört den genom upphängningen.
Citera
2011-10-02, 01:08
  #12
Medlem
Fusaballs avatar
Jävla fitta då!

Aja, Tack för svaren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback