Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-01, 22:38
  #1
Medlem
drontuss avatar
Har ni också märkt hur den gamla "Surf douche" looken blivit allt mer populärt, återigen? Den klassiska "Surf douch"- looken innebär exempelvis, följande: Hajtandshalsband, vitt tight tank top linne, ett rockinspirerat svettigt svettband runt handleden + en extremt ful kickad rutig tshirtskjorta med extremt fult tryck.
Det var klädstilen, nu till sättet att vara:
En klassisk "Surf Douche" kollar mycket på Blue Mountain State och älskar att hälsa på killkompisar med först en high five och när han går förbi den andra ger honom en low five, ser extremt douchigt ut och man mår ruggigt illa av det.

En accessoar som brukar passa bra in i "surf douche"-stilen är de snabba speedos glasögonen. Och klassiska resmål är exempelvis: en vecka på mallis eller Canarieöarna.

Har ni några tillägg till hur en klassisk Surf Douch kan se ut, eller bara vill sprida era tankar om detta sk modé? Har ni några erfarenheter från Surf Douchen eller liknande bara sprid, jag vill veta mera!
Citera
2011-10-01, 23:01
  #2
Medlem
känner inte igen detta, i stockholm iaf. Södermalms bögen eller paradise hotell bög looken är allmänt populärt här (:
Citera
2011-10-01, 23:04
  #3
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinan
känner inte igen detta, i stockholm iaf. Södermalms bögen eller paradise hotell bög looken är allmänt populärt här (:

Sant! Dock är det hipsters!
Citera
2011-10-01, 23:12
  #4
Medlem
drontuss avatar
Ja jag bor ju för tillfället i Berlin (galet mkt hipsters) finns inte några Surf D's här men förut bodde jag i södra Sverige, där det var ganska populärt. Satt o softa med ett par polare och vi började diskutera stilar, varav vi kom fram till Surf D som den absolut värsta.
Citera
2011-10-01, 23:22
  #5
Medlem
.YDGs avatar
Inte sett det, men Hollister är ju riktigt inne nu..
Citera
2011-10-01, 23:30
  #6
Medlem
drontuss avatar
Surf douchen är inte så mycket för tshirts, han nöjer sig inte bara med en tshirt utan han blandar det med en skjorta, gärna rutigt med ev. ett tryck. Märkväl den ska vara uppknäppt så att man kan få en skymt av hans ett halvårs gamla bröstmuskler under hans vita linne.
Citera
2011-10-02, 00:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Sant! Dock är det hipsters!

hipsters är bara töntigt tycker jag. Det är så "jag bor i Sverige, men jag önskar jag bodde i newyork" tror de är skit coola också med sina spinkiga kroppar och fjoll beteende
Citera
2011-10-02, 00:17
  #8
Medlem
drontuss avatar
Asså hipsters är en grej, men dem här Surf douchens är de värsta. De är bara så ultrasvenne så det skriker om dem. Fy fan får lust att kräkas när jag bara ens tänker tanken
Citera
2011-10-02, 00:58
  #9
Medlem
DanteAlighieris avatar
Känner mycket väl igen det, men har inget emot det. Dessutom påminner det mig om denna reklamen:

http://www.youtube.com/watch?v=k1cAYWi9E_0
Citera
2011-10-06, 20:46
  #10
Medlem
GetAReps avatar
Vet exakt vad du menar, har känt ett par genom åren. Såg en i en lite större stad för ett par dar sedan. Så sjukt fult, har aldrig reflekterat över det som stil men ja, det är den värsta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback