Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-08-26, 18:27
  #97
Medlem
Idag är det en vecka sedan jag gjorde min operation.

Jag låg på operationsbordet i cirka 8 timmar, kirurgen sa att en nerv satt på ett oväntat ställe i min vänstra underkäke. Vaknade cirka 1.5 timme efter operationen var över på uppvaket, ingen större smärta för min del (antar att det var pga smärtstillande) och jag har ingen större kontroll över min mun. Var otroligt svårt o prata ibörjan då jag flyttade både under- och överkäken så tungan visste inte riktigt vart den skulle ta vägen.

Efter 2 nätter på sjukhuset fick jag komma hem, fick utskrivet antibiotika, alvedon och en tredje medicin som jag ej kommer ihåg namnet på (smärtlindrande). Flytande föda är fortfarande det enda jag får i mig då jag har gummiband som håller ihop käkarna, näringsdryck och chokladmjölk är nästan det enda jag "ätit" då jag har svårt för soppor.

Nu en vecka efter är 2/3 av svullnaden borta och den enda verken jag har är när jag vaknar på morgonen eller när jag råkat nysa. Ska tillbaka till sjukhuset på fredag för att se hur långt jag kommit och förhoppningsvis kort efter det kan jag börja äta mjuk föda.
Citera
2015-11-17, 22:53
  #98
Medlem
Hej, jag har en liten fråga om käkoperation.

Jag hade tandställning under mina tonår och fick alternativet att genomföra en operation men gjorde det aldrig av olika skäl. Men nu några år senare inser jag att jag kanske ändå hade behövt genomföra en. Är det (är 20-30 nåt nu) för sent att genomföra den gratis?
__________________
Senast redigerad av Jakobh 2015-11-17 kl. 23:08.
Citera
2018-01-25, 14:00
  #99
Medlem
Ramhuvuds avatar
Hejsan! Jag skakar liv i den här tråden efter att ha hittat den på Google. Jag ska in och genomgå en käkoperation på underkäken om två veckor och börjar bli rätt nervös. Jag ska korrigera ett överbett och kommer tydligen bara få käkarna ihopsatta med gummiband.

Jag undrar hur mycket ni svällde upp, hur lång tid ni blev sjukskrivna, vilka smärtstillande fick ni, hur var uppvaknandet? Jag är rätt så spänd över det här men jag tänkte att det kanske blir bättre av att få skriva av sig med folk som genomgått samma sak.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback