Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-30, 17:17
  #1
Medlem
wh0res avatar
Jag tänkte att eftersom jag spenderar mina få lediga stunder med att kritisera Flashbacks-användares träningsidéer och upplägg så flyttar jag min träningsdagbok hit för att ni ska få något att kritisera...

Här har ni lite oväsentlig fakta om mig.
Längd: 184cm
Vikt: 95kg
Ålder: 24
Vad jag lyfter som max är jag inte ett dugg intresserad av, så inga siffror på det, men jag sysslar med fjollvikter...

Här kommer en lista över vad jag brukar äta.
Body Science Eaa-xx
Body Science Jacked xx
Body Science Beta Alanine
Body Science Kreatin monohydrat
Body Science Whey-100
Body Science Kasein

Eftersom jag jobbar kvällar/nätter har jag lite annorlunda matvanor, skriver dem mest för skojs skull.
12.00 Vaknar och dricker Eaa, jacked xx samt Beta Alanine.
12.30 Tränar, dricker en shake Whey-100 choklad och Beta Alanine på väg hem
15:00 Trycker i mig 400g kyckling tillsammans med random tillbehör samt en liter mjölk.
20:00-22:00 Äter igen, blandat skräp på jobbet, en liter mjölk igen.
01:00-02:00 En shake Whey-100 vanilj samt Beta Alanine.
05:00 En shake med Kasein.

När detta skrivs är jag 'av' kreatin ett bra tag för att se om jag märker skillnad när jag sen går på det igen...
Citera
2011-09-30, 17:21
  #2
Medlem
wh0res avatar
Slänger in dagens pass direkt.
Eftersom jag skriver träningsdagbok mycket beroende på mitt dåliga minne ligger mitt personliga fokus på att anteckna hur mycket jag orkar för att veta var jag ska starta nästa pass...

Bänkpress:
60kg 4 set med 10-9 reps
Cable-cross:
17kg 2 set med 10 reps
20kg 2 set med 10 reps Starta på 20 nästa gång
Flyes i maskin:
45kg 4 set med 10-8 reps
Axelpress med hantlar:
15kg 3 set med 10-8 reps
12,5kg 1 set med 8 reps
Hantellyft åt sidan:
7kg 4 set med 10 reps
Axelvrid med kabel:
7kg 3 set med 10 reps
French press sittande:
25kg 2 set med 10 reps
French press liggande:
25kg 2 set med 10 reps
Push-downs:
25kg 4 set med 10-8 reps
Citera
2011-09-30, 17:22
  #3
Medlem
KloBengans avatar
Träningsfilosofi? Har ju sett dig bra länge på forumet så givetvis kommer det följas. Koer hårt!
Citera
2011-09-30, 17:25
  #4
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Träningsfilosofi? Har ju sett dig bra länge på forumet så givetvis kommer det följas. Koer hårt!

Jag det kändes osportsligt att jag spenderar mina dagar med att hacka på folk, när folk inte har möjlighet att klaga på mina tjejvikter eller hur jag tränar.

Jag är inte speciellt mycket för filosofi...
Huvudanledningen till att jag tränar är för att jag är så jävla lat. Jag känner mig själv såpass bra så jag vet att, hade jag inte tränat hårt hade jag ätit som en korkad fjortis, dvs, glömt äta eller suttit och dragit i mig en halv chipspåse och 1,5liter Cola...
Eftersom jag är bartender kommer dessutom mängder med sprit in i bilden, träningen gör att jag undviker alkohol allt fler utgångar, vilket känns ganska bra för min framtid.
__________________
Senast redigerad av wh0re 2011-09-30 kl. 17:28.
Citera
2011-09-30, 17:30
  #5
Medlem
Kroesmanns avatar
Jag brukar vanligtvis inte kritisera vad folk äter men varför käkar du så många tillskott? Din PWO innehåller redan höga mängder av beta-alinin och kreatin monohydrat. Du får i dig ordentligt med whey och kasein genom mjölken, behöver du dessa?

I övrigt önskar jag dig lycka till!

Välkommen in i sekten!
Citera
2011-09-30, 17:35
  #6
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Lycka till !

Tjejvikt eller inte, alla har vi någon gång börjat.
Citera
2011-09-30, 17:52
  #7
Medlem
Pankreatits avatar
Nice att du kör igång den till sist. Mer info får du allt krafsa ner tycker jag.
3-split eller? Mål eller? Bulk/deff nångång eller? Pix eller? Tränat länge eller? Pump eller?

Citera
2011-09-30, 18:15
  #8
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Jag brukar vanligtvis inte kritisera vad folk äter men varför käkar du så många tillskott? Din PWO innehåller redan höga mängder av beta-alinin och kreatin monohydrat. Du får i dig ordentligt med whey och kasein genom mjölken, behöver du dessa?
Anledningen till att det blir så mycket tillskott är att jag helt enkelt bara äter två gånger om dagen, jag hinner inte mer när jag jobbar... Så mitt matschema är lite anpassat efter hur det ser ut när jag arbetar för att träningen inte ska komma ivägen för jobbet eller omvänt.
Hade jag inte jobbat så brutala pass, 12-timmarspass, hade jag självklart hellre ätit mat istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Nice att du kör igång den till sist. Mer info får du allt krafsa ner tycker jag.
3-split eller? Mål eller? Bulk/deff nångång eller? Pix eller? Tränat länge eller? Pump eller?

Jao, det är en 3-split. Tänkte jag skulle slänga in hela upplägget i ett inlägg också men maten fick komma emellan. Mål känns onödigt, jag bara kör på... Målet är väl att bli starkare och sådär, men jag känner inte att jag behöver sätta upp något speciellt mål för att hålla mig motiverad, det har fungerat bra hittills och jag antar att det kommer fungera bra även i fortsättningen ändå.

Kan väl slänga upp nån bild om jag hittar fjärrkontrollen till min kamera...
Verkar ha supit bort den på något vis?
__________________
Senast redigerad av wh0re 2011-09-30 kl. 18:25.
Citera
2011-09-30, 18:24
  #9
Medlem
wh0res avatar
Jag tränar just nu efter följande upplägg, efter dag fyra startar jag om på dag ett igen!
Jag kör hyffsat TUT-baserat, med 4-3 set på de flesta övningarna och 10 reps.
Omväxlande tyngre dagar kommer ibland det också för omväxlings skull.

Dag1: Bröst, Axlar, Triceps
Bänkpress
Cable-cross
Flyes i maskin
Axelpress med hantlar
Hantellyft åt sidan
Axelvrid med kabel
French press sittande
French press liggande
Push-downs

Dag2: Rygg, Baksida lår, Biceps
Marklyft
Latsdrag
Leg Curl
Upper back-maskin
Skivstångscurl
Arnoldcurl

Dag3: Framsida lår, Vader, Mage, Underarmar
Benpress
Benspark
Vadpress
Crunches
Plankan
Underarmscurl
Captain of Crush-lek
omvänd skivstångscurl

Dag3: Vila
Citera
2011-09-30, 18:53
  #10
Medlem
wh0res avatar
Såhär kan det se ut om man latar sig med kosten:

En bild.
En annan bild.

Jag är onekligen lite mjuk i kanterna! kanske börjar bli dags att planera en deff av något slag...
Speciellt när man kollar på den andra bilden...

Fotade idag, så verkligen dagsform på dem. Försökte ta en på ryggen också, men eftersom jag verkar ha tappat bort fjärrkontrollen till min kamera så blev det ett jävla springande fram och tillbaka till kameran för att ändra inställningen, och varje gång jag tog kort blev det suddigt, efter tre gånger gav jag upp...
__________________
Senast redigerad av wh0re 2011-09-30 kl. 18:58.
Citera
2011-09-30, 19:43
  #11
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
hrrrmmm men.. är du inte lite... tjock..
Citera
2011-09-30, 19:58
  #12
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
hrrrmmm men.. är du inte lite... tjock..

Lite? Är du säker på att du inte vill ändra det där till "mycket" eller "väldigt"?
Jag ligger ju på 95kg... Du låg på 80 inför din sommardeff såg jag... Klart jag är tjock då!
__________________
Senast redigerad av wh0re 2011-09-30 kl. 20:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback