Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-29, 23:23
  #1
Medlem
Tja, Nu är det så här att jag börjar tröttna på enbart behöva bearbeta saker hela tiden, det är fruktansvärt drygt och fast det händer hela tiden vänjer jag mig aldrig..


Till anledningarna då, Jo det hela startade med ett förhållande på ungefär 2 år, efter att ha känt henne i lite över 3 år. Tänker inte babbla upp detaljer där, men vi hade det kanon allting det där ni vet, inget tjafs, inget bråk osv, förens i slutet och det slutade ju som ni förstår som det gjorde också..

Sen kom allt det där pratat ni vet, hur hon ville det skulle vara osv, att jag va så där bra och bla bla, ville vara vänner osv, det retar mig än idag också att hon efter 2 år gjorde slut via fb/sms, skit samma, i 6 månader mådde jag verkligen så mycket skit man kunde, jag testade allting vara för mig själv, ute med polare festa göra roliga saker helt enkelt, ibland funkade det ibland fungerade inget då mitt pyske vart helt förstört. Och idag har vi ingen kontakt alls.

Men till sist, när jag verkligen aldrig trodde det, så träffade jag en ny, kände direkt ni vet, wow vilken brud. osv osv, jag va as rädd att jag skulle behöva sitta i samma situation igen, och nu gör jag det.

Iaf, så träffade jag denna fjällan ett tag, och kände liksom direkt shiet, detta är verkligen något för mig, det kändes bättre mycket bättre än med mitt ex vilket jag aldrig trodde det skulle göra med någon, Vi blev tillsammans, och allt kändes så jävla underbart, återigen få uppleva allt det här, fast BÄTTRE.. fanns verkligen inte en negativ sak, fast ändå så sitter jag nu ensam igen... Orkar inte dra en för lång historia, men hon säger Hon älskar mig, att jag är världens bästa kille, finns ingen bättre, hennes familj är kanon. Men från INGENSTANS, fick jag ett sms!!! återigen sms... att helt plöstligt utan förvarning inte var redo, jag visste att hon inte hade haft något seriöst förhållande innan, men ändå, Hon va den där ni vet strular rundor på fester o lever livet, så kom jag, så blev allting så perfekt för henne, och hon är inte redo... varför tänkte hon inte på det från början, eller sa något om saken att det kanske kan ske?, jag pallar inte gå igenom detta en gång till, och jag vill verkligen ha henne. Jag kommer snea om jag ser henne med andra på en jävla fest eller något efter hon sagt allt, att hon itne ångrar något och jag är bäst i världen, fast hon inte vill ha ett förhållande och inte är redo, det kommer bli likadant nästa gång för henne i med det är hennes första... varför vågar hon inte chansa? hon kan leva sitt liv med kompisar/festa fast hon har mig? och det vet hon.. Det är inte första gången som perfekta saker lämnar mig och dom har ingen riktigt förklaring, jag har tröttnat, och orkar inte.

Vad fasen ska jag göra?, detta blev nog en rätt klumpig tråd där inte allt framgavs men ville väll mest skriva av mig, The botten is nåd!
Citera
2011-09-29, 23:30
  #2
Medlem
Jarans avatar
Dumpa bitchen, finn en bättre, njut av singellivet.
Citera
2011-09-29, 23:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Dumpa bitchen, finn en bättre, njut av singellivet.



Märks att du inte har haft något värt att kämpa för, jag har nog testat singellivet ska du se, och det är inget för mig punkt.
Citera
2011-09-29, 23:47
  #4
Medlem
Stalinsbusss avatar
Tråkigt att det senaste långa förhållandet slutade som det gjorde! Hjärtsorg är inget att leka med, just nu har jag inte träffat tjejen på nästan två veckor och hjärtat krymper för varje dag av hopplös längtan... (Ingen större fara här dock ska ses i helgen och anledningen för tiden står jag för.)

Ja nu har du testat singellivet i alla fall och känt efter ifall det skulle vara någonting för dig och svaret fick du ju.

Det stora problemet jag ser med ett förhållande med nya jäntan är väl att det kan bli svårt att få henne att stanna en längre tid med dig. Är hon som hon är och ska hoppa in i ett seriöst förhållande för första gången så får du förmodligen jobba vidare er förbindelse framåt, annars kommer det nog rinna ut i sanden är min teori.

Ganska vild och elak gissning förvisso men min poäng är att något slags problem kommer att uppstå som ej kommer att stå i klartext som du, till största del, kommer att få försöka lösa! Däremot, gillar du tjejen så varför inte försöka? Det kan du fråga henne också, varför inte försöka, vad har hon att förlora?
Citera
2011-09-30, 00:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinsbuss
Tråkigt att det senaste långa förhållandet slutade som det gjorde! Hjärtsorg är inget att leka med, just nu har jag inte träffat tjejen på nästan två veckor och hjärtat krymper för varje dag av hopplös längtan... (Ingen större fara här dock ska ses i helgen och anledningen för tiden står jag för.)

Ja nu har du testat singellivet i alla fall och känt efter ifall det skulle vara någonting för dig och svaret fick du ju.

Det stora problemet jag ser med ett förhållande med nya jäntan är väl att det kan bli svårt att få henne att stanna en längre tid med dig. Är hon som hon är och ska hoppa in i ett seriöst förhållande för första gången så får du förmodligen jobba vidare er förbindelse framåt, annars kommer det nog rinna ut i sanden är min teori.

Ganska vild och elak gissning förvisso men min poäng är att något slags problem kommer att uppstå som ej kommer att stå i klartext som du, till största del, kommer att få försöka lösa! Däremot, gillar du tjejen så varför inte försöka? Det kan du fråga henne också, varför inte försöka, vad har hon att förlora?





Jo jag håller med.. men jag förstår inte, jag har sagt till henne det kommer vara så här varje gång för dig?.. Om hon säger "Jag älskar dig" att finns ingen bättre, vad är problemet, hon har frihet ändå och allting, nu kommer det sluta som det alltid gör, att det blir aldrig samma sak, det kommer rinna iväg och kommer väll aldrig mer prata med henne, gah jag saknar henne ... -.-
Citera
2011-09-30, 00:32
  #6
Medlem
Stalinsbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piddih
Jo jag håller med.. men jag förstår inte, jag har sagt till henne det kommer vara så här varje gång för dig?.. Om hon säger "Jag älskar dig" att finns ingen bättre, vad är problemet, hon har frihet ändå och allting, nu kommer det sluta som det alltid gör, att det blir aldrig samma sak, det kommer rinna iväg och kommer väll aldrig mer prata med henne, gah jag saknar henne ... -.-

Jag måste säga att hon/situationen låter väldigt jobbig, ur vinkeln att hon säger att hon älskar dig men att det inte är någon idé för en kärleksrelation, är ju som att en tjej säger att hon är våt och kåt sedan slänger hon på sig mjukisbyxor och säger godnatt.

Förmodligen är hon rädd att allt ska gå åt pipsvängen. Du hör ju dig själv, du saknar henne? Kör på för fan annars kommer du att ångra dig! Om det inte fungerar så läker tiden såren till slut men testar du inte ens en gång kommer du att gräma dig i framtiden vilket ingen tjänar på.

Skippa smsen, försök träffa henne och prata, få det dock inte att låta desperat och patetiskt.
Citera
2011-09-30, 01:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinsbuss
Jag måste säga att hon/situationen låter väldigt jobbig, ur vinkeln att hon säger att hon älskar dig men att det inte är någon idé för en kärleksrelation, är ju som att en tjej säger att hon är våt och kåt sedan slänger hon på sig mjukisbyxor och säger godnatt.

Förmodligen är hon rädd att allt ska gå åt pipsvängen. Du hör ju dig själv, du saknar henne? Kör på för fan annars kommer du att ångra dig! Om det inte fungerar så läker tiden såren till slut men testar du inte ens en gång kommer du att gräma dig i framtiden vilket ingen tjänar på.

Skippa smsen, försök träffa henne och prata, få det dock inte att låta desperat och patetiskt.





Word... Jo jag vet, men jag försökte sist som fan förra exet.. det gick ju som det gick. Hur fan ska jag bära mig åt, jag vill verkligen INTE att hon försvinner, hon vill vara vän osv, men är jag ledsen så visar jag det... och det kommer bli fel, för OM bara OM jag får reda på typ att hon varit på en fest strulat rundor osv nu i helgen eller något fast hon sagt allt jag kommer bli helt, störd även fast hon är singel och kan göra vad hon vill.. kommer bara böla framför henne anyways!
Citera
2011-09-30, 01:34
  #8
Medlem
Stalinsbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piddih
Word... Jo jag vet, men jag försökte sist som fan förra exet.. det gick ju som det gick. Hur fan ska jag bära mig åt, jag vill verkligen INTE att hon försvinner, hon vill vara vän osv, men är jag ledsen så visar jag det... och det kommer bli fel, för OM bara OM jag får reda på typ att hon varit på en fest strulat rundor osv nu i helgen eller något fast hon sagt allt jag kommer bli helt, störd även fast hon är singel och kan göra vad hon vill.. kommer bara böla framför henne anyways!

Jo jag förstår att du är nedstämd men för att det ska kunna bli någonting mellan er tror jag inte att du ska kasta dina känslor på henne. Tänk dig när du bakar, man rör ner de torra varorna successivt ner i smeten , inte kastar man ner allt direkt. Jättedålig liknelse men du förstår nog :P

Visa henne att du har ett liv utan henne, hon ska inte veta att världen går under för dig om hon tackar nej, det är inte särskilt smooth. Sporta, häng med vänner, gör någonting mer under kuppen att få henne.

Lycka till jag tror på dig TS!!!
Citera
2011-09-30, 02:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinsbuss
Jo jag förstår att du är nedstämd men för att det ska kunna bli någonting mellan er tror jag inte att du ska kasta dina känslor på henne. Tänk dig när du bakar, man rör ner de torra varorna successivt ner i smeten , inte kastar man ner allt direkt. Jättedålig liknelse men du förstår nog :P

Visa henne att du har ett liv utan henne, hon ska inte veta att världen går under för dig om hon tackar nej, det är inte särskilt smooth. Sporta, häng med vänner, gör någonting mer under kuppen att få henne.

Lycka till jag tror på dig TS!!!



Jo du har rätt.. om hon nu säger allt som hon har, så någonstans vill väll en chans till en fortsättning.... Om hon nu tycker så bra om mig, ska jag fan vissa henne också att hon har begått ett misstag som skit i det. Och ja jag håller på med både fotboll, jag jobbar, och har vänner att umgås med så det funkar.. men blir nerstämd över lag -.-.


Tur någon tror på mig iallafall fast det ser sjukt tungt ut. Tack för tron!
Citera
2011-10-11, 23:22
  #10
Medlem
Stalinsbusss avatar
TS hur går det??!?!! Btw bajs på allt. Tror du inte att samma skit hände mig förra veckan? Från ingenstans ett stort bombnedsläpp att man inte bör ses igen, så är i samma facking båt. Jag säger som jag sade förut, hjärtsorg är inget att leka med...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback