Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-29, 22:57
  #1
Medlem
Tja Flashback!

Nu vill jag att vi tillsammans hittar bästa sättet att fixa en Polislegitimation falsk som äkta spelar ingen roll!
Citera
2011-09-30, 00:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wikipeder
Tja Flashback!

Nu vill jag att vi tillsammans hittar bästa sättet att fixa en Polislegitimation falsk som äkta spelar ingen roll!

Du söker till PHS och blir antagen och klarar av utbildningen.
Citera
2011-09-30, 00:41
  #3
Medlem
Du beställer ett falskt kort från en utlänsk id-tillverkare, köper id-hållaren i skin men polismärke på från ebay/ tradera, kontaktar en pintillverkare i kina som gör brickan. *tada*
Citera
2011-09-30, 15:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Du beställer ett falskt kort från en utlänsk id-tillverkare, köper id-hållaren i skin men polismärke på från ebay/ tradera, kontaktar en pintillverkare i kina som gör brickan. *tada*

Du får detta att låta så enkelt..
Citera
2018-02-16, 00:46
  #5
Medlem
Skäggbiffs avatar
Någon som kan berätta mer?
Citera
2018-02-16, 06:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Någon som kan berätta mer?

Finns i alla fall ett antal personer i Sverige som är kapabla att göra sådant här. Riktigt bra fejkIDn, olika former av leg etc. Och då memar jag inte de som sprutae ut falska id kort av högst skiftande kvalite utan riktigt bra grejor.

Kostar tyvärr en slant, men framförallt har det tagit lång tid innan man får kortena vilket säkert har sina orsaker dock.
Citera
2018-02-16, 06:41
  #7
Medlem
kimilsungias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamre
Du söker till PHS och blir antagen och klarar av utbildningen.

Vilket skrämmande nog faktiskt inte är allt för avlägset för många, oavsett om du är född i Afghanistan eller är en späd kvinna, förutsatt att du inte har ett dokumenterat brottsregister (i Sverige) och passar deras generella kroppskrav och psykologiska screening.

Men har du bara en högkvalitativ och högupplöst bild/foto av den legitimation du vill förfalska finns det många behjälpliga med detta ändamål i den Thailändska huvudstaden Bangkok, som i många fall lyckas mycket bra och till ett bra pris. Vafan liksom, det finns ju till och med stora kataloger utlagda i marknadsstånden utefter Khao San Road i Bangkok med mängder av fejk-ID man kan köpa, dessa är dock inte så väldigt bra, men ändå liksom.

Frågan är bara varför du behöver ett fejkat polis-legg? Är det för en filminspelning eller något? I så fall studera de "polis-legg" som "Martin Beck"/Peter "Frimuraren" Haber och Mikael "Gunvald Larsson" Persbrandt trycker upp i arslet på "skurkarna" i Beck-filmerna, för det är väl ungefär den största framgång du kommer att få med ett fejkat polis-legg egentligen, bortsett från att imponera på P12-or som dricker alkoholfri dryck av ciderkaraktär på det lokala torget i "orten" ?

Ingen seriös aktör, oavsett om det avser kriminella, militärer eller andra personer inom de rättsvårdande myndigheterna kommer att ta dig på allvar bara för att du presenterar ett fejkat polis-legg, om du inte "talk the talk" och samtidigt "walk the walk", så frågan är verkligen vad det ska vara bra för och vad du tror dig kunna åstadkomma med ett sådant?
__________________
Senast redigerad av kimilsungia 2018-02-16 kl. 06:44.
Citera
2018-02-16, 18:48
  #8
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag har för mig att jag läst i lokala tidningen att det förekommer falska poliser här i trakten, troligen har de någon form av polislegitimation. Egentligen, om det kommer en civilpolis, så ska man kolla noga på legitimationen, o ev. t.o.m. ringa o få den bekräftad numera... Hade besök av 2 st som visade sina leg, men dom såg pålitliga ut så jag kollade inte så noga. Men man ska göra det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback