Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-29, 18:37
  #1
Medlem
Hej, jag och min familj funderar på att köpa ett hus i området Stenhammar i Härnösand.
Men nu har vi fått varningar om att det ska bo en av sveriges värsta pedofiler (dömd flera gånger?) i området.
Vi har en dotter som är några år och det känns inte aktuellt att köpa hus där om varningen nu stämmer...
Någon som vet nånting om detta?
Tacksam för svar!
Citera
2011-09-29, 18:52
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Om det finns homosexuella manliga pedofiler, är det ok att ha några som grannar alltså??
Citera
2011-09-29, 19:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Om det finns homosexuella manliga pedofiler, är det ok att ha några som grannar alltså??

Pedofil som pedofil, jag vill inte ha en som granne oavsett om dennes dragning går till flickor och/eller pojkar.
Tror nog du förstår vad jag menar utan att jag ska behöva utveckla det mera?
Citera
2011-09-29, 19:58
  #4
Moderator
blomvattnares avatar
AB o K -► B o B

/Mod
Citera
2011-09-29, 20:38
  #5
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Den enda jag kan komma att tänka på är David Landgren, och han är mycket riktigt skriven i Stenhammar. Så vitt jag vet har han bara varit på pojkar.

Om han sitter inlåst nu eller inte har jag ingen aning om men det går säkert att ta reda på. Det vore oerhört dumt av honom att återvända till Härnösand, det vore inte bra för honom, men han är nog inte populär någonstans.
Citera
2011-10-01, 08:20
  #6
Medlem
Ja, Landgren är skriven på Stenhammar hos sin far som just sålt huset. Vet inte när de flyttar. David verkar vara tillbaka i stan i alla fall till och från. I övrigt så har jag nog aldrig mött en så inställsam och manipulerande människa som han! Riktigt otäck är han, och sååå trevlig mot barn
Citera
2011-11-08, 09:30
  #7
Medlem
Ja då jag läser det som skrivs här just nu, vill jag lägga in en kommentar, Jag har känt David länge, och efter det som hände 2007, var jag på väg att säga upp kontakten helt med honom. Men David gjorde det alla har förespråkat kring dessa felaktiga handlingar. 2008 tog han kontakt med Karolinska sjukhuset i Stockholm. Där det gemensamt bestämde att en "kemisk" kastrering var det enda som skulle rädda honom och ev nya offer. Han stod beredd att göra detta ingrepp trots vissa negativa effekter i form av biverkningar. From hösten 2009 är David kemisk kastrerad. Detta har blivit lite känt bland folk med den problematik som David befann sig i tidigare, så nu förespråkar han detta både inför anstalter samt direkt till personer med denna problematik/sjukdom.
David själv beskriver det nu, som om det är första gången han är fri. fri på riktigt. Några tidningar hade skrivit om detta, i syfte att få fler att gå den vägen David valde till slut!
Jag är uppriktigt stolt och glad över detta.
Jag har även själv läst dem papper och intyg från över läkaren & lab ansvariga från Karolinska Sjukhuset.
Så det jag vill säga är att from hösten 2009, är David totalt förändrad både som person och i begreppet "farlig" för barnen.
Troligtvis kommer det en större grej i media längre fram, det är upp till David att bestämma om han vill och när han i såfall vill ställa upp för en sådan sak.

Men nu ska han försöka få in denna metod inom kriminalvården. (som ett frivlilligt alternativ)

Lägger in ett citat som david själv har sagt på senare dar, och framför allt när han pratar kring detta.
"Lider man av en sjukdom, oavsett vilken, så räcker det INTE med att gå till en pyskolog , för att sen tro att man är frisk, det borde t.o.m kriminalvården förstå!! "

/Mattias
Citera
2011-11-08, 15:16
  #8
Medlem
*LF H*k*n *l*fss*n
S*d*nsv*nsv*gen *
***** Härnösand
Personnr: 194203**-781*
Telefon: 070-*476570

Är också en pedofil.. 69 år.
__________________
Senast redigerad av johannes 2012-11-12 kl. 13:43. Anledning: maskerat personuppgifter
Citera
2011-11-08, 16:33
  #9
Medlem
danishgolds avatar
Orka hålla på att lägga ut personuppgifter om folk på flashback, hoppas någon insider kan ta reda på personerna som lägger ut uppgifterna så ska jag göra ett besök de aldrig kommer glömma bort där hemma och få dom på andra tankar än att lägga ut personuppgifter och förstöra för folk.


Nej för tusan, detta var bara FAS1 nu var det ju pedofilernas del, nästa gång ska vi slå alla fartsyndare och trafikbrottslingar på fingrarna, alla som inte följer reglerna i trafiken, de ska straffas med uthängning av personuppgifter så vi får banka in vett i dom så att dom accepterar att ligga 20 meter ifrån en bil som faktiskt kör i 50km/h på en 50 sträcka och inte ligga tätt in i röven och tuta och blinka och göra accelererande omkörningar och visa finger åt framförvarande bilist???

Sen kan vi ju som FAS 3 lägga ut alla fildelare så att de stora mediebolagen får banka skiten ur dom med sina "Torpeder" rättsväsendet, fängsla alla fildelare och bovar på internet speciellt dom som lägger ut person uppgifter som kan vara observera "KAN" vara pedofiler eller brottslingar, 20 års fängelse för att du la ut personuppgifter om en människa, varsågod, du kan tacka och bocka.
Citera
2011-11-08, 19:45
  #10
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danishgold
Orka hålla på att lägga ut personuppgifter om folk på flashback, hoppas någon insider kan ta reda på personerna som lägger ut uppgifterna så ska jag göra ett besök de aldrig kommer glömma bort där hemma och få dom på andra tankar än att lägga ut personuppgifter och förstöra för folk.

Inlägget som skrevs ovanför dig var taget från stoppa-pedofilerna.se. Du har tur, eftersom ingen "insider" behövs för att ta reda på vilka personerna som lägger ut uppgifterna är. Jag länkar till ett inlägg skrivet av en av personerna bakom sidan. Han är inte anonym heller, så det är ju bara att PM:a och stämma träff för ett besök han "aldrig kommer glömma bort där hemma". För inte var det väl bara snack? Tuffing.

https://www.flashback.org/sp33693946
Citera
2011-11-08, 21:21
  #11
Medlem
danishgolds avatar
Men du fortsätter att kopiera ut adressuppgifterna, du sprider det ditt dumma jävla .
Citera
2011-11-09, 16:59
  #12
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danishgold
Men du fortsätter att kopiera ut adressuppgifterna, du sprider det ditt dumma jävla .

Är besöket gjort än? Håll oss uppdaterade!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback