Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-09-29, 21:22
  #13
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappakonrad
Det är klart, men dem förstärker den husneger-stämpel som redan finns när det gäller iranier inte minst här på flashback.

Jag tycker man får bjuda lite på sig själv och inte låtsas vara något annat man inte är. Efternamnet "Cavian" kan han inte ens själv uttala för han verkar lida av dyslexi eller lätt särskada så vad poängen är att ändra efternamn till ett man inte ens kan uttala när alla han intervjuar fattar att det inte är hans riktiga efternamn. Inte minst Bisping som var lite full och medvetet bad honom säga hans efternamn flera gånger varpå han sa olika uttal varje gång.

Komedi på hög nivå.

Såg honom i en video med Sean Atci på youtube också. Men han verkar bo i amerika nu enligt honom själv iaf.

Vad jag vet så har han bott i Hawaii och det är just därför han och hans bror har slickat röv med Chris Leben som också bor där. Vad jag försöker säga är att dessa bröder har kommit någonvart i livet, de är reportrar och oavsett kvalite så tjänar de säkerligen bra iochmed att de kan vara i USA väldigt ofta och länge. Pengarna kommer ju in någonstans, eller hur?
Citera
2011-09-29, 21:34
  #14
Avstängd
pappakonrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Vad jag vet så har han bott i Hawaii och det är just därför han och hans bror har slickat röv med Chris Leben som också bor där. Vad jag försöker säga är att dessa bröder har kommit någonvart i livet, de är reportrar och oavsett kvalite så tjänar de säkerligen bra iochmed att de kan vara i USA väldigt ofta och länge. Pengarna kommer ju in någonstans, eller hur?

Det är klart dom tjänar pengar via mmanytt.se som är ett hopslag mellan clownfish och mmanytt, eftersom mmanytt.se i början bara la upp ufc-material och annat så behövde dem ett produktionsbolag så dom slog sina påsar ihop med Mazdak som hade clownfish och på så sätt fixade jobb åt sin talanglösa bror som fick jobba som reporter.

Har ingen aning om vad dom tjänar, det har nog inte du heller, men jag har inte påstått att dom är hemlösa eller fattiga bara undrat lite om dom för jag tycker det är ganska låg kvalite på det hela. Känns som att dom tog sin chans och inget fel på det, för clownfish var bland dom första som satsade på att följa MMA i Sverige, men man kan ju nästan tycka att det var bättre kvalite på grejerna då när dom körde omkring med Maddog Reza och lät honom få prata fritt i bilen än deras intervjuer idag.
Citera
2011-09-29, 23:11
  #15
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappakonrad
Det är klart dom tjänar pengar via mmanytt.se som är ett hopslag mellan clownfish och mmanytt, eftersom mmanytt.se i början bara la upp ufc-material och annat så behövde dem ett produktionsbolag så dom slog sina påsar ihop med Mazdak som hade clownfish och på så sätt fixade jobb åt sin talanglösa bror som fick jobba som reporter.

Har ingen aning om vad dom tjänar, det har nog inte du heller, men jag har inte påstått att dom är hemlösa eller fattiga bara undrat lite om dom för jag tycker det är ganska låg kvalite på det hela. Känns som att dom tog sin chans och inget fel på det, för clownfish var bland dom första som satsade på att följa MMA i Sverige, men man kan ju nästan tycka att det var bättre kvalite på grejerna då när dom körde omkring med Maddog Reza och lät honom få prata fritt i bilen än deras intervjuer idag.

Det kan jag hålla med dig om men jag tror att folk inte bryr sig så hårt , de vill bara se någon svensk som intervjuar dessa fighters. Fast jag måste erkänna att det inte ger så bra reklam för Sverige då alla verkar tro att alla svenska journalister är sådär.
Citera
2011-09-29, 23:41
  #16
Avstängd
pappakonrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Det kan jag hålla med dig om men jag tror att folk inte bryr sig så hårt , de vill bara se någon svensk som intervjuar dessa fighters. Fast jag måste erkänna att det inte ger så bra reklam för Sverige då alla verkar tro att alla svenska journalister är sådär.

Haha, ja deras engelsktklingande efternamn lurade iaf inte tullen i Tyskland som höll kvar Mazdak och ville veta varför han bytt efternamn och om han var terrorist.
Citera
2011-10-06, 22:57
  #17
Medlem
RedCrabs avatar
Man borde göra en ny tråd som heter "mmanytt vs kimura"
Citera
2012-06-18, 00:41
  #18
Avstängd
hrvatis avatar
Mazdak och Babak Akhavian heter dom.

Vet inte om det är något skvaller, båda är ju iranier och jag har hört av en nära vän att Mazdak knappt låter sin flickvän ha några killkompisar på facebook som hon inte är släkt med och att han är extremt svartsjuk, men sen igen så är han iranier nämnde jag det?
Citera
2012-06-18, 02:09
  #19
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrvati
Mazdak och Babak Akhavian heter dom.

Vet inte om det är något skvaller, båda är ju iranier och jag har hört av en nära vän att Mazdak knappt låter sin flickvän ha några killkompisar på facebook som hon inte är släkt med och att han är extremt svartsjuk, men sen igen så är han iranier nämnde jag det?
Hon måste ha en väldigt stor släkt med tanke på hur många killar hon är vän med på facebook.
Citera
2017-05-31, 18:56
  #20
Medlem
Var är det för skit Mazdak har skrivit för ett par dagar sedan som har retat upp Allstars?

Hämtat från ett facebookinlägg

Ännu än gång slår sveriges absolut sämsta Mma site ägare Mazdak Cavian till. I brist på fantasi måste han skapa en artikel för att få igång en värdelös disskussion. Den här killen Mazdak visste inte ens vem Chuck Lidell var för 4 år sen. Han tillför bara negativitet för fighters som han personligen inte gillar och för sporten MMA. Det finns flertal anledningar till att inga av våra stora stjärnor ställer upp i intervjuer för honom, för han är inte ute efter att skriva nyheter, utan han är ute efter sensationsartiklar á la Hänt Extra.
Det är en skam att en person med sånt hatbehov för allt som inte gynnar hans mmasida eller ekonomi ska kunna ha rätt att fritt kunna skriva vad som helst och förstora våra svenska fighters och vår sport MMA.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback