Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-29, 02:18
Bannlyst
med för mycket ledvätska, hur tränas det bort?

Jag får det av ex. trappor och har stöd när jag går långt.
Citera
2011-09-29, 04:24
Medlem
persbrandt2ks avatar
Jag hade något liknande. Spelade laser dome och körde cross en hel söndag och vaknade med ett svullet knä på måndagen. Dom sög ur vätskan, spruta in kortison, fick knappra kortison tabletter och röntgade vanligt och med magnet. Hade dessutom en enorm värk som gjorde att jag inte kunde arbeta under tiden.

Detta började för snart prick ett år sedan och nu har det börjat bli bra igen men jag kan inte böja knäet fullt ut, utan det smäller till och sen förlorar jag all kraft och får enorm smärta. Inget fel har någonsin hittats :/

Hoppas du fick något sorts svar iaf :/
Citera
2011-09-29, 04:36
Medlem
pezrulezhaakons avatar
LongDaddy Träna bort ledvätska kan man inte göra. Det måste vilas bort. Om inte det funkar så gäller läkarhjälp. Detta beror ofta på överaktiv bursa. Försök åtgärda problemet så tidigt som möjligt.
Citera
2011-09-29, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
LongDaddy Träna bort ledvätska kan man inte göra. Det måste vilas bort. Om inte det funkar så gäller läkarhjälp. Detta beror ofta på överaktiv bursa. Försök åtgärda problemet så tidigt som möjligt.
Jag vet att bara vila hjälper och skrev lite fel, jag menar hur det ska tränas för att förebyggas hemma, fick sjukgymnastik för längesedan. Annars har jag en elastisk knäsupport.
Citera
2011-09-29, 05:26
Medlem
pezrulezhaakons avatar
LongDaddy Om du fortfarande har problem så bör du överväga ett besök hos läkare igen. Går man för länge med det så blir det svårare att bli av med problemet. Har man gått för länge så hjälper inte ens rehab.
Citera
2011-09-29, 05:59
Bannlyst
Citat:
LongDaddy Om du fortfarande har problem så bör du överväga ett besök hos läkare igen. Går man för länge med det så blir det svårare att bli av med problemet. Har man gått för länge så hjälper inte ens rehab.
Det är så enkelt att rätt muskler behöver stärkas, men hur.
Citera
2011-09-29, 08:14
Medlem
pezrulezhaakons avatar
LongDaddy Ja då kan det bli lite problematiskt. Att stärka fram och baksida utan att böja knäleden är inte lätt. Finns ju en gräns för hur mycket eller många gånger du bör böja knäleden. Därav tipset att uppsöka hjälp igen. Insida och utsida funkar ju att träna även att det inte direkt kommer hjälpa dig med ditt problem.
Citera
2011-09-30, 00:46
Bannlyst
Citat:
LongDaddy Ja då kan det bli lite problematiskt. Att stärka fram och baksida utan att böja knäleden är inte lätt. Finns ju en gräns för hur mycket eller många gånger du bör böja knäleden. Därav tipset att uppsöka hjälp igen. Insida och utsida funkar ju att träna även att det inte direkt kommer hjälpa dig med ditt problem.
Var hos doktorn förut och hamnade hos sjukgymnast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in