Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-28, 22:59
  #1
Medlem
Jag försökte att uppdatera Norton Internet security från 2011 till 2012. När programmet börjar att intallera så kommer det upp en ruta att 2012 inte stödjs av operativsystemet. Jag har Windows Vista Home Premium 32-bit. I rutan står det bla att Windows Vista Home Premium med minst servicepack 1 skall räcka.
Jag kan inte se att det står under Windows-utgåva i Kontrollpanelen att jag har något SP alls - det står bara "Windows Vista Home Premium".
När jag startar Windows update så står det "De senaste Windows-uppdateringarna är installerade". Kan det visa det utan att SP1 och 2 är installerade? Eller måste man installera dem manuellt?
Eller är jag fel ute - kan det vara något annat än SP1 Norton 2012 kräver?
Citera
2011-09-28, 23:15
  #2
Medlem
Försök med att uppgradera ditt antivirus till något annat än norton, eller byt till windows 7.
Citera
2011-09-28, 23:26
  #3
Medlem
Jag har inte lust att installera om den datorn en gång till...
Någon som vet om jag måste installera SP1 och 2 manuellt - de borde väl vara med om windows update säger att det senaste är installerat?
Några andra förslag?
Citera
2011-09-29, 07:58
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-bubblan
Jag har inte lust att installera om den datorn en gång till...
Någon som vet om jag måste installera SP1 och 2 manuellt - de borde väl vara med om windows update säger att det senaste är installerat?
Några andra förslag?

Nu är detta taget ifrån en Windows 7-maskin, men finner du ingen information under -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\System?

Eller under Kontrollpanelen\System och säkerhet\Windows Update\Visa uppdateringshistorik?

Om du saknar detta så kan detta hämtas ifrån -> http://windows.microsoft.com/sv-SE/w.../service-packs
Citera
2011-09-29, 10:08
  #5
Medlem
Kraews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-bubblan
Jag försökte att uppdatera Norton Internet security från 2011 till 2012. När programmet börjar att intallera så kommer det upp en ruta att 2012 inte stödjs av operativsystemet. Jag har Windows Vista Home Premium 32-bit. I rutan står det bla att Windows Vista Home Premium med minst servicepack 1 skall räcka.
Jag kan inte se att det står under Windows-utgåva i Kontrollpanelen att jag har något SP alls - det står bara "Windows Vista Home Premium".
När jag startar Windows update så står det "De senaste Windows-uppdateringarna är installerade". Kan det visa det utan att SP1 och 2 är installerade? Eller måste man installera dem manuellt?
Eller är jag fel ute - kan det vara något annat än SP1 Norton 2012 kräver?


NIS / NAV 2010 & 2012 kräver att man har minst service pack 2 för att kunna installera.

EDIT:

Fel av mig.. Kollade upp detta

Operativsystem som stöds
Microsoft® Windows® XP (32-bitars) Home/Professional/Tablet PC/Media Center (32-bitars) med Service Pack 2 eller senare
Microsoft Windows Vista® (32- och 64-bitars) Starter/Home Basic/Home Premium/Business/Ultimate med Service Pack 1 eller senare
Microsoft Windows 7 (32- och 64-bitarsversionerna) Starter/Home Basic/Home Premium/Ultimate


Kontakta supporten på Norton för felsök
__________________
Senast redigerad av Kraew 2011-09-29 kl. 10:25.
Citera
2011-09-29, 23:45
  #6
Medlem
Jag är inte så bra på det här med operativsystem.
Är det någon Windowskunnig person som vet om servicepacken ingår automatiskt i Windows update eller är det något man måste installera separat? Eftersom jag inte kan se någonstans att jag har SP1 eller 2.
Om jag laddar hem och installerar SP1 på min dator (som enligt Windows update har allt installerat) - vad händer då?
Citera
2011-09-30, 07:17
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-bubblan
Jag är inte så bra på det här med operativsystem.
Är det någon Windowskunnig person som vet om servicepacken ingår automatiskt i Windows update eller är det något man måste installera separat? Eftersom jag inte kan se någonstans att jag har SP1 eller 2.
Om jag laddar hem och installerar SP1 på min dator (som enligt Windows update har allt installerat) - vad händer då?

Man kan antingen välja en automatiskt installation av ett servicepaket, då oftast under Windows Update. Eller en ren manuell installation.

Om du nu triggar in ett servicepaket som då kanske redan finns så lär du får upp ett meddelande att det redan finns ett servicepaket. Det händer inte så mycket mera. Du avböjer installationen helt enkelt. Däremot om nu operativsystemet inte har ett servicepaket så får du under resan gång en enkel ledsagning av installationen. När detta är klart så blir du ombedd att startar om datorn. Detta ska du nu göra så operativsystemet kan läsa in dom nya filerna.
Citera
2011-10-03, 23:47
  #8
Medlem
Tack, nan ska tydligen inte tro på att allt är installerat bara för att Windows update säger så...
Startade igång Servicepack 1 manuellt, efter det begärde Windows update en massa uppdateringar inklusive servicepack 2. Efter ett antal omstarter var åter alla uppdateringar installerade enligt Windows update och därefter fungerade det med Norton.
Citera
2011-10-04, 08:18
  #9
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-bubblan
Tack, nan ska tydligen inte tro på att allt är installerat bara för att Windows update säger så...
Startade igång Servicepack 1 manuellt, efter det begärde Windows update en massa uppdateringar inklusive servicepack 2. Efter ett antal omstarter var åter alla uppdateringar installerade enligt Windows update och därefter fungerade det med Norton.

Bra att det löstes sig till slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback